Skogsnalle
Ny medlem
ESS i Falun i helgen
Jag sitter och peppar inför min första endurotävling nu till helgen (det ska bli sjukt kul!), men som newbie saknar jag en del info om arret. Det jag kunnat läsa hittills är inte direkt lika uttömmande som ett tävlings-PM för långlopp eller liknande. Enduro är ju mer lek och skoj, men liite mer info skulle inte skada för planeringen med resten av familjen.
Nå, till frågorna:
1. Hur lång tid bör tävlingen hålla på? Start 9.30 men slut ungefär?
2. Kommer man då och då ner till Lugnet eller annan plats för vattenpåfyllnad? Bra att veta hur mkt man ska släpa med sig på hoj och i ryggan. Det kanske framgår när banan släpps på fredag iofs...
3. En annan tråd nämner att motionärer separeras från tävlingsklasser. Betyder det att 9.30 så är det bara en del som startar och andra får hänga kvar ett tag till? Få iväg 230 cyklister lär väl ta ett tag hur som helst?
Fler frågor kommer nog närmare helgen när nervositeten tilltar:) Råd och tips inför den första endurotävlingen tas tacksamt emot!
Nå, till frågorna:
1. Hur lång tid bör tävlingen hålla på? Start 9.30 men slut ungefär?
2. Kommer man då och då ner till Lugnet eller annan plats för vattenpåfyllnad? Bra att veta hur mkt man ska släpa med sig på hoj och i ryggan. Det kanske framgår när banan släpps på fredag iofs...
3. En annan tråd nämner att motionärer separeras från tävlingsklasser. Betyder det att 9.30 så är det bara en del som startar och andra får hänga kvar ett tag till? Få iväg 230 cyklister lär väl ta ett tag hur som helst?
Fler frågor kommer nog närmare helgen när nervositeten tilltar:) Råd och tips inför den första endurotävlingen tas tacksamt emot!