ESS i Falun i helgen

ESS i Falun i helgen
Droppet/stepdown/gapet på SS5 var lagom för Enduro tycker jag.
Kostade ett par sekunder att köra, men bra landning och lugnt att köra med en normal Enduro hoj.

Vill man köra 2 meter drop till halvrisig landning får man nog gå på DH tävling som arrangeras av Jofa och EST istället :)

ESS i Falun i helgen
stenmark sa:
Droppet/stepdown/gapet på SS5 var lagom för Enduro tycker jag.
Kostade ett par sekunder att köra, men bra landning och lugnt att köra med en normal Enduro hoj.

Vill man köra 2 meter drop till halvrisig landning får man nog gå på DH tävling som arrangeras av Jofa och EST istället :)

Nja, räcker med SBR i Glasberga (även om vi inte riktigt är uppe i två meter, ännu...)

ESS i Falun i helgen
Ladderdroppsen i Källviken är ju inte döds. Dom råkar bara ligga så att man får sänka farten för att kunna köra dom. De två gap-hoppen som faktiskt låg i rejslinjen var ju läskigare och kunde medföra större konsekvens. Jag tyckte upplägget var bra.

ESS i Falun i helgen
För mig går det fortare eller likvärdigt över trädroppet på baksidan, det ger någon sekund att vila. På sjöstigen är det likvärdigt tidsmässigt över hoppen eller bredvid men lite mindre studsande i hoppen. Droppet är naturligtvis en omväg.

Senast ändrad:
ESS i Falun i helgen
Vad för kamera används i de senaste filmerna? Sitter kameran i enbart bröstsele? Ruggigt mjuk film, framförallt killen på HT. Min gamla Gopro2 är inte i närheten att filma så smutt med bröstsele. Kanske dags att byta kamera :)

ESS i Falun i helgen
Fässberg sa:
Vad för kamera används i de senaste filmerna? Sitter kameran i enbart bröstsele? Ruggigt mjuk film, framförallt killen på HT. Min gamla Gopro2 är inte i närheten att filma så smutt med bröstsele. Kanske dags att byta kamera :)

HT-killen vet jag inte men Shrue (kopparfärgad Canyon och polsk punk) kör med en Feiyu gimbal i bröstselen. Blir verkligen ruggigt bra.

/Johan

ESS i Falun i helgen
Tror inte Bentgsson (han som åkte på min HT) har någon gimbal, det råkar ju vara så att det är hans hemmastigar trots att han bor här i Åre. Skadar inte att han är rätt smutt på cykeln heller!

Tillbaka
Topp