Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Nu i TDF-tider funderar jag på Eurosport Player för att inte missa några live-sändningar. Ni som kör det, hur funkar det? Tänkt att användas på Mac OS och IOS.
Funkar kanon för mina behov. Kör det på IOS (Ipad2 och Iphone5), har inte kört via datorn. Lite "grynig" bild ibland, men tänker att det snarare beror på min uppkoppling. Således är jag nöjd. Minus dock är att du inte slipper undan reklam mm, men det kan i allafall jag leva med.
Fungerar klockrent för mig. Kör på macbooken utan problem. Enda nackdelen är reklampauserna på 2-4mnuter som kommer en gång varje 10km ungefär. Sen är Vachii alltid underhållande att lyssna på!
freddeee skrev:
-------------------------------------------------------
> Fungerar bra för mig också. Men det som är
> tråkigt är att man måste ha Microsoft
> silverlight installerat, så jag kan inte kolla
> på jobb-datorn... :(
>
> Då jag är på jobbet måste jag kolla på en
> spansk stream haha!
>
> Olika gratis streams:
> https://www.procyclinglive.com/livestream/#
Be admin installera silverlight, det är ett MS tillägg i webläsaren, kan du ha flash kan du ha SL.
Eller problem med rättigheter, det finns andra program/sändningar som går att se igen under "videos". Gårdagens etapp gick dessutom i 2h sammandrag på ES 1 vid 22-tiden igår.
NLC skrev:
> Eller problem med rättigheter, det finns andra
> program/sändningar som går att se igen under
> "videos". Gårdagens etapp gick dessutom i 2h
> sammandrag på ES 1 vid 22-tiden igår.
Japp och dessutom kan man ju spola tillbaka tre timmar så man ska ha otur om touren inte är på när man har möjlighet att sitta ner en stund
Smidigt att ha med sig överallt, helt klart. Tidigare har det varit lite problem med att få rätt kommentator (oftast norsk eller engelsk), men det har inte märkts av under årets TdF.
Priset för en månad är dessutom inte högre än vad en vanlig öl kostar på en sportbar, så det får väl anses vara ett väldigt överkomligt pris. En nackdel är väl att det inte går att gå tillbaka och titta på gamla program.
Carl A skrev:
> Jaha, men om man vill ta en öl på en sportbar
> OCH sedan gå hem o kolla på ESP (raggfaktor...?)
> - hur gör man då, VA!!!!!!!???
Fast hur ofta går man på en sportbar och lämnar stället efter en öl? Med ESP så skippar man den sista ölen, och vad jag har erfarit är det den sista ölen som är dålig och som man aldrig ska dricka.
NLC skrev:
> Fast det funkar bara i browsern va? Inte med
> mobilappen, iaf inte på Android.
>
> BTW - Andra reprisen av gårdagens började sedan
> någon timma tillbaka.
NLC skrev:
> Ja, det fungerar ju numer även via utländsk
> proxy och svenskt abonnemang :)
Kan man få andra kommentatorer då eller se program som inte sänds på svenska Eurosport? Eller menar du att det fungerar på ett kontor där all internettrafik går via server i utlandet...
Mayhem skrev:
> NLC skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ja, det fungerar ju numer även via utländsk
> > proxy och svenskt abonnemang :)
>
> Kan man få andra kommentatorer då eller se
> program som inte sänds på svenska Eurosport?
> Eller menar du att det fungerar på ett kontor
> där all internettrafik går via server i
> utlandet...
Det förstnämda är väldigt fint med, särskilt när man är på resande fot.
Carlton Kirby + Sean Kelly > Vacchi/Adamsson annar ;)
robrob skrev:
> Kör på iPad eller iPhone. Funkar helt ok.
> Räknar man in priset 38kr, så är det inte
> mycket att fundera över.
Weiman skrev:
> robrob skrev:
> -----
> > Kör på iPad eller iPhone. Funkar helt ok.
> > Räknar man in priset 38kr, så är det inte
> > mycket att fundera över.
>
> Hur får du det för 38 kr?
Ladda hem playern. Betalade iPhone/iPad abb via apple login. 38 spänn/månad. Busenkelt.
robrob skrev:
> Ladda hem playern. Betalade iPhone/iPad abb via
> apple login. 38 spänn/månad. Busenkelt.
Precis, fast då med nackdelen att det abonnemanget endast kan användas på de Iphones och iPads du har. Du får ingen inloggning som fungerar till streamingtjänsten på hemsidan eller annan hårdvara.
men, asså - som just nu, om jag vill kolla på sändningen mellan kl 20 - 21, asså som inte sänds längre, går det då inte att "pausa den", helt enkelt kolla på den. För att "pausa", måste sändningen pågå?
eller, jag provade i tv-tablån klicka på aktuell "sändning" som slutade vid 21, men inte fick jag se den.
Carl A skrev:
> men, asså - som just nu, om jag vill kolla på
> sändningen mellan kl 20 - 21, asså som inte
> sänds längre, går det då inte att "pausa den",
> helt enkelt kolla på den. För att "pausa",
> måste sändningen pågå?
>
> eller, jag provade i tv-tablån klicka på aktuell
> "sändning" som slutade vid 21, men inte fick jag
> se den.
Du måste välja ett program som faktiskt visas i realtid SEN spola tillbaka
ESP funkar jättebra. Då jag vill "smyga" på jobbet drog jag in eurosportplayer-appen i androidfånen och la upp den alldeles mellan skärmen och tangentbordet. Funkar superbra så länge nån idot inte kallar in mig på möten :) Nu har jag semester så då blir det ESP på PCn istället via virtualbox och (gudförbjude) en Win 7 instans. Funkar helt okej det också
Mayhem skrev:
> robrob skrev:
> -----
> > Ladda hem playern. Betalade iPhone/iPad abb via
> > apple login. 38 spänn/månad. Busenkelt.
>
> Precis, fast då med nackdelen att det
> abonnemanget endast kan användas på de Iphones
> och iPads du har. Du får ingen inloggning som
> fungerar till streamingtjänsten på hemsidan
> eller annan hårdvara.
Mao: just inga nackdelar alls. (för mig). Kör bara iPhone/iPad. Har varken jobb, tv eller apple tv under årets TDF. Antar att det går att streama till apple tv om man har en sån i närheten? Har inte testat det.
Bäst annars borde väl vara norsk eller dansk tv. Nån som vet hur man lurar till sig att man "är" i de länderna? Antar att de har nån livefunktion precis som SVT har? Men med kravet att man måste befinna sig i landet?
robrob skrev:
>
> Bäst annars borde väl vara norsk eller dansk tv.
> Nån som vet hur man lurar till sig att man "är"
> i de länderna?
En snabb fråga från en okunnig. Jag köpte precis iPhone/ipad abonnemanget och det funkar kanon på mobilen ( som jag använde när jag köpte abonnemanget) men jag får inte igång det på paddan. Skall man inte kunna nyttja både och? Hur loggar jag in på paddan? Vilket login skall jag nyttja på paddan? Tacksam för svar
Vad gör jag för fel om det inte funkar. Får ett felmeddelande som säger att den e-postadress som jag har angett är felaktigt angiven. Men det ärr den inte.
Kör win 7 i en vboxinstans på Linux Mint-laptopen för att kunna se esp. Men det slutar oftast med att jag kollar i mobilen istället då esp på pc suger getpung. Laggar som fan. När ska de släppa esp på ett öppetvänligt format?
grump skrev:
> Kör win 7 i en vboxinstans på Linux
> Mint-laptopen för att kunna se esp. Men det
> slutar oftast med att jag kollar i mobilen
> istället då esp på pc suger getpung. Laggar som
> fan. När ska de släppa esp på ett
> öppetvänligt format?
Om det i alla fall hade fungerat bra men den suger ju getpung! (Lite bättre nu dock än för ett år sedan men det säger inte så mycket)
midas skrev:
> Vad gör jag för fel om det inte funkar. Får ett
> felmeddelande som säger att den e-postadress som
> jag har angett är felaktigt angiven. Men det ärr
> den inte.
Den inloggningsrutan är endast för de som tecknat abonnemang via hemsidan. Om jag inte tolkat ditt första inlägg fel har du köpt abonnemang som en in-app-purchase? I sådana fall borde det räcka att alla enheter är inloggade på App Store via samma Apple-konto. Om det inte räcker, leta efter en knapp som kan tänkas heta något i stil med "återställ abonnemang" för att få klienten att synkronisera med App Store på nytt. (Jag köpte mitt abonnemang via hemsidan och orkar inte logga ut och leta runt i klienten just nu...)
42Hz skrev:
<->
>
> Om det i alla fall hade fungerat bra men den suger
> ju getpung! (Lite bättre nu dock än för ett år
> sedan men det säger inte så mycket)
Har du provat att köra ESP i wine istf VB?
Är sugen på å skaffa ESP men om det inte går å få till det på en Linuxburk får det vara för min del.
Jo, det har vart ett jvla hackande, o dessutom istället för tdf enl tablån, har de visat män som badar...
kan oxå bara dra bakåt en ganska kort bit i live-sändningen. Sikket skit. Så svårt kan det väl inte vara att få till en vettig lösning. Om det är så, ta betalt för den.
Jerry skrev:
> 42Hz skrev:
> -----
> <->
> >
> > Om det i alla fall hade fungerat bra men den
> suger
> > ju getpung! (Lite bättre nu dock än för ett
> år
> > sedan men det säger inte så mycket)
>
> Har du provat att köra ESP i wine istf VB?
>
> Är sugen på å skaffa ESP men om det inte går
> å få till det på en Linuxburk får det vara
> för min del.
Jag kör en esp (och viaplay) på min ubuntu maskin och det fungerar skit bra.
Måste dock köra firefox med silver light plugin.