Evans cycles

Evans cycles
Någon som har nåt att säga om denna sida? Hur är de att handla från? Packning? Kundtjänst? Leveranstider? Annat värt att tänka på? Kollat runt lite på nätet och hittat både ris och ros från lite olika år och undrar om det är någon som sitter inne med färsk information?
Tack

Evans cycles
Beställde en cykel till tjejen i slutet av förra året därifrån. Inga problem tyckte jag, bra paketerat, leverans 1vecka ca.
Det enda är att dom sätter bromshandtagen tvärtom, alltså frambroms på höger och bak på vänster. Jag skifta bara på hydralikslangarna så det är inget svårt, finns bra guider på det! Jag är helnöjd!

Evans cycles
Helt ok! Beställde en stumpjumper förra sommaren och den levererades på ca 1 vecka. Bra och trevlig kundtjänst, bra packad och som någon skrev ovan så är bromsarna tvärtom som vanligt på cyklar sålda i uk.

Evans cycles
Allting som verkligen finns i lager verkar gå bra men jag beställde en ram förra året som sedan skulle ha skickats till mig. Efter 2 veckor mailar jag och frågar varför den inte kommit och varför kollinr inte finns. Får ett svar en vecka senare att ramen är slut hos leverantören.

Fick dock rabatt på lite andra grejer och det var säkert något som knasade för dem.

Annars har jag köpt 3 kompletta cyklar därifrån och en del småkrafs utan problem.

Evans cycles
Bara positivt att säga. Handlat flera ggr utan problem. Den enda gången en cykel kom felaktigt monterad (kassett inte åtdragen rätt med följd av att låsringen förstört gängorna), så fick jag lämna in den hos lbs där de bytte kassett och att evans stod för allt, pengar tbax på konto två dagar senare.

Evans cycles
Fungerar allt som det ska fungerar det väl. Men skulle man av någon anledning behöva prata med kundservice är de inte roliga att ha att göra med. Så det beror på hur mycket du vill gambla. Efter en incident när de lyckades skicka en för liten ram, och sedan sälja slut på rätt storlek innan de rett ut returfrakt mm. (det tog tre försök och mer än en månad = tre olika dagar hemma och vänta på budbil) så vägrar jag att handla från dem igen.

Evans cycles
På min stumpy krånglade dropperposten vilket jag direkt påpekade till kundservice, dom löste det genast med att låta någon återförsäljare här i Sverige fixa cykeln och sedan skulle jag bara maila över kvitto för reparation och dom skulle i sin tur betala tillbaka beloppet. No bull! Jag löste problemet själv men dom var iallafall i mitt fall tillmötesgående.

Evans cycles
Tänkte beställa däck och slang samt lite annat plock, dvs inga stora saker från Evans cycles.

Hur lång tid brukar normal vs expressfrakten ta? Jag undrar eftersom det kostar 8£ för normal frakt och 10£ för express, dvs "bara" 2£ och undrar om det är värt det.

Evans cycles
Köpt två cyklar från dem, den ena var slarvigt packad och rejält skavd. Fick välja mellan att skicka tillbaka och att få avdrag på nästa beställning som kompensation. Valde det sistnämnda men utnyttjade inte kompensationen, var tvungen att ringa för att fixa det.

Nästa beställning (flera år senare) var en barncykel som var svår att få tag i, där saknades pedaler och de erbjöd sig att skicka andra, klart sämre, som kompensation. Tillverkaren skickade dock rätt pedaler till mig direkt och kostnadsfritt när jag frågade dem om de kunde sälja löst.

Inte helt nöjd alltså, men krisar det så skulle jag nog köpa från dem igen ändå.

Evans cycles
Handlat därifrån flertalet gånger. Bara positivt. På min Norco krånglade kassetten (de hade dragit låsringen snett vilket gjorde att kassetten var lös och vobblade) vilket jag direkt påpekade till kundservice, dom löste det genast med att låta min LBS här i Sverige fixa cykeln (ny kassett och inställning av växlar) och sedan betala för reparationen.

Evans cycles
xyz-saft sa:
Fungerar allt som det ska fungerar det väl. Men skulle man av någon anledning behöva prata med kundservice är de inte roliga att ha att göra med. Så det beror på hur mycket du vill gambla. Efter en incident när de lyckades skicka en för liten ram, och sedan sälja slut på rätt storlek innan de rett ut returfrakt mm. (det tog tre försök och mer än en månad = tre olika dagar hemma och vänta på budbil) så vägrar jag att handla från dem igen.

Du bör nog undvika planetx (on one) också.

När allt går som det ska är det ingen större konst att driva postorder. Det är vad som händer när något inte blir som det var tänkt som det visar sig vilka som verkligen är bra.

Evans cycles
OK, tack för återkoppling alla som svarat!

Har nu skickat en beställning på däck och slang samt lite annat småplock där jag valde expressfrakten.

Återkommer med recension om leveransen och dess snabbhet när varorna är uthämtade!

Evans cycles
Hej

Har handlat mycket från Evans och det har alltid funkat bra. Köpte ett par Campa hjul för någon månads sedan och de dök upp fint paketerade i vad jag tror är lådan från campas fabrik. Däremot så skulle jag akta mig för CRC har väntat på ett paket från dom i snart 2 veckor och ingen tycks veta vart det är.

Evans cycles
Peach sa:
Återkommer med recension om leveransen och dess snabbhet när varorna är uthämtade!

Då var varorna levererade och monterade. Köpte som sagt plock inkl däck och slang, dvs inga stora skrymmande varor. Valde den något dyrare expressfrakten (typ 25kr dyrare än icke-spårad standardfrakt).

Jag beställde i onsdags (7 juni) innan lunch, Evans skickade med dpd och mitt paket nådde Sverige i måndags (12 juni), sedan tog Postnord vid och ljög om att de försökt ringa mig men jag kunde iaf hämta ut mitt paket hos mitt ombud igår (13 juni).

Alla varor var hela, bra förpackade och allt stämde med fraktsedeln, dvs Evans gjorde inga fel och jag hade iaf inga problem att handla med dem.

Evans cycles
Kanske är nämnt i nån annan tråd, men hittar inget...

Skickar Evans inte cyklar till Sverige längre? Tittar på Pinnacle arkose och den skickas inte längre till sverige! Det är väl deras egna märke?

Evans cycles
thisismycat sa:
Kanske är nämnt i nån annan tråd, men hittar inget...

Skickar Evans inte cyklar till Sverige längre? Tittar på Pinnacle arkose och den skickas inte längre till sverige! Det är väl deras egna märke?

När jag går in på Evans hemsida så möts jag av texten "We regret we are temporarily unable to ship outside the UK
while we restructure our international operations."

Evans cycles
Det kan bero på att Evens har haft problem med ekonomin och inte kunnat betala för sig. Det ska dock vara en ny ägare på gång, om jag förstått det hela rätt.

Tillbaka
Topp