EXT Shocks tråden

EXT Shocks tråden
Min ext storia v3 kommit! Så jäkla vacker, men jag föredrar nog lite mindre sag på min stigcykel. Nån som vill byta sin 550 mot min 500? Verkar vara lite tjockare än vågen säger. 525an behåller jag.

Edit: annars vill jag också gärna veta vart jag får tag i en 550 i EU...

Senast ändrad:
EXT Shocks tråden
@Ari grattis!

@FredrikCX ingen aning. UK lär vara bökigare nu men Italien lär funka bra (med Covid brasklapp).
Min väntar på en ny ram att hängas på så den har inte använts sen i somras så jag har inte nått serviceintervallen än :)

EXT Shocks tråden
Wildcoast-bike (instagram) är en Svensk/Spansk återförsäljare av EXT som sköter service också. Markus som han heter är en riktigt trevlig kille dessutom, och väldigt kunnig!

EXT Shocks tråden
Oljan dom används av EXT är tillverkad av Wladoil

Density at 20°C0.80 Kg/Lt
Viscosity cSt at 40°C9
Viscosity cSt at 100°C3
Viscosity Index325
Flammability>150°C
Sliding Point-60°C

EXT Shocks tråden
Jag hörde att han tog sitt pick och pack och flyttade till Spanien på heltid.

Ja det är möjligt, men jag tror att han är hemma i Sverige med jämna mellanrum ändå. Oavsett så skulle jag hellre ha kontakt och skicka till honom än någon annan i EU, så länge det inte finns en helsvensk ÅF. Men jag har ju inte ens en EXT, så egentligen vet jag inte ens varför jag gick in i den här tråden ?

EXT Shocks tråden
Skickade min för service till finland sist. Bra kommunikation och utförde jobbet direkt och skickade tillbaka samma dag. Sen fastnade den en vecka både in och ut genom finland däremot... posten yay

EXT Shocks tråden
Någon som testat sprindex ställbara fjädrar på sin Ext Storia förresten? Uppgraderade till ett annat länkage på hojen som krävde lite hårdare fjädrar och känner att jag är emellan 450 och 500 jag har. Diggar konceptet med sprindex och går nog hellre på en sån än en 475.

EXT Shocks tråden
Ja det är möjligt, men jag tror att han är hemma i Sverige med jämna mellanrum ändå. Oavsett så skulle jag hellre ha kontakt och skicka till honom än någon annan i EU, så länge det inte finns en helsvensk ÅF. Men jag har ju inte ens en EXT, så egentligen vet jag inte ens varför jag gick in i den här tråden ?

Jomen du ska ju köpa E-bike versionen nu ;-)

EXT Shocks tråden
Jomen du ska ju köpa E-bike versionen nu ;-)
Den verkar faktiskt inte ens finnas i Ekanons längd. "Vad synd" ?

Edit: jag har också letat efter sätt att få upp vikten lite till så man krossar 25kg-gränsen. Kul att man kan kombinera det med att lägga lite extra pengar på den också så den inte fortsätter vara så jäkla billig!

EXT Shocks tråden
Någon som testat sprindex ställbara fjädrar på sin Ext Storia förresten? Uppgraderade till ett annat länkage på hojen som krävde lite hårdare fjädrar och känner att jag är emellan 450 och 500 jag har. Diggar konceptet med sprindex och går nog hellre på en sån än en 475.
Kör, bara kör! Fjädrarna jag fick rekommenderade av EXT var för mjuka (400 och 425) så slog till på en Sprindex och hittade en bra setup vid 460. Klockren pryl.
01F9DE22-E5D3-4868-BF5B-722F5DD76AE0.jpeg

0338AE97-F2E5-4327-8067-4F0655BAFCE2.jpeg

EXT Shocks tråden
Nice! blir att beställa en sådan. Vet någon ett annat EU ställe än italien: https://4guimp.it/shop/componenti/ammortizzatori/molla-enduro-esc-65mm-2-6/?

Crossmax, av ren nyfikenhet, vad har du för HSC/LSC/LSR på din? Klart är alla EXT inställda individuellt men om fjädrarna var för mjuka kanske compression och rebound också var lite off?

Jag har själv kört rätt så i mitten, och på den mjukare av dom två fjädrarna mest (425 och 450 med org länkage). Men det är nog för att jag kommit att lite på HBCn för mycket :)

EXT Shocks tråden
Borde inte Trailstore som säljer EXT kunna serva de?
I called EXT to ask for myself and they told me that they haven't had someone from them trained yet but that they have a new distributor based in Stockholm that will do service as soon as he is in stock of version parts and tools which they hope to be in April.
Doesn't look like he is taking booking yet as per the website but I haven't actually ask directly yet.

Tillbaka
Topp