Få bort laglappar?

Få bort laglappar?
Finns det något sätt att få bort laglappar som inte blev 100 %-iga? De sitter väldigt bra men är inte helt täta.
Du lever inte som du lär ?:
Men annars sätt på en större lapp om du har det behovet.

Få bort laglappar?
det kan ju hända att man behöver ta bort även en funktionell lagning, om det t ex uppstår en ny punka strax intill lagningslappen.

brukar riva av den gamla lagningslappen så gott det går, det kan bli lite rester. slipar bort dessa med vinkelslip på lägsta fart och 24ans papper.

Få bort laglappar?
det kan ju hända att man behöver ta bort även en funktionell lagning, om det t ex uppstår en ny punka strax intill lagningslappen.

brukar riva av den gamla lagningslappen så gott det går, det kan bli lite rester. slipar bort dessa med vinkelslip på lägsta fart och 24ans papper.
Jag tar fram en ny slang innan jag sätter vinkelslipen i den. Någonstanns får man ge upp likssom...

Få bort laglappar?
Jag tar fram en ny slang innan jag sätter vinkelslipen i den. Någonstanns får man ge upp likssom...
tre av mina vinkelslipar ligger redo i garaget med varsitt lämpligt slipverktyg, så det är inga besvär tycker jag. jag ger upp om det blivit en reva i slangen.

vinkelslipen är också bra om man vill få en mjukare övergång i skarven på latexslangar. då kan man tunna ut den yttre. meningsfyllt om man skall fylla ett fetare mtb-däck med de något smala dimensioner på latexslang som finns tillgängliga. det blir annars gärna en uttunnad bulle på den istuckna slangdelen, typställe för punka.

Få bort laglappar?
tre av mina vinkelslipar ligger redo i garaget med varsitt lämpligt slipverktyg, så det är inga besvär tycker jag. jag ger upp om det blivit en reva i slangen.

vinkelslipen är också bra om man vill få en mjukare övergång i skarven på latexslangar. då kan man tunna ut den yttre. meningsfyllt om man skall fylla ett fetare mtb-däck med de något smala dimensioner på latexslang som finns tillgängliga. det blir annars gärna en uttunnad bulle på den istuckna slangdelen, typställe för punka.
Jag förstår, men för mig finns det gränser. Är iofs uppvuxen med tubdäck så....

Få bort laglappar?
Varför finns det (knappt) solution att köpa löst? Sjukt irriterande
för att det används till 'annat'? finns iaf att köpa tuber av olika storlek hos nätjättarna inom cykel.

en annan produkt som är svår att hitta är metanol. helt överlägset bränsle i spritkök, där det brinner utan att sota det minsta.

Få bort laglappar?
och sverige är landet där du inte kan sälja annat än etanolbaserad spolarvätska. shell har försökt, och det slutade illa, med indragning av produkten.

Få bort laglappar?
man dör av bensin, xylen och thinner också. men det säljs.

liksom det finns fri tillgång på vatten. 5-10 liter är dödlig dos, och ett antal lär dö varje år.

bäst att förbjuda..?
Förbjudet att gå vid röd gubbe
Förbjudet att stå vid grön gubbe
Förbjudet att klappa arbetande polis
Förbjudet att bära sig åt som en gris
Förbjudet att cykla på trottoaren
Förbjudet att muta lapplisor med cyklamen
Förbjudet att äta varm korv vid ratten
Förbjudet att ratta och vara i hatten
Förbjudet att bada i Molins fontän
Förbjudet att reta polisen
Förbjudet att köpa utan att betala