få bort märkerna från ramen

dirtyfreak

Ny medlem
Tjena alla happys!

Jag hade tänkt ta bort märkerna från ramen.. Hur gör man de?? har hört att man kan ha lacknafta!?

Finns det något annat tips?

Ha d!

//Danne

De är bara påklistrade då? Är det lackat ett tunnt lager klarlack ovanpå skulle iaf inte jag ens försöka få bort de.

Ibland kan det gå lättare om man värmer lite med en varmlufts-pistol,
sedan petar loss ett hörn försiktigt med ett rakblad innan man drar loss märket.

OBS!!!
Vissa märken är omöjliga att få loss utan att det blir gråt och svordommar.
Har du otur så liknar det skit efteråt. och då är det bara att sätta ett ännu större och fulare märke där det gamla satt :)

OM...
Om du har tur går det att få snyggt med lite polering.
tex. rubbing och bilvax.
OM...

hehe... det där e ett litet jobb....

Gjorde det på min fultemahoj för ett tag sen... Snodde flickans nagellacksremover för att tvätta bort klarlacken och lösa upp dekalerna. Gick ju bort men det krävdes lite (läs jävligt mycket) jobb! Däremot så sabbade man ju lacken under dekalerna på flera ställen så en bättringslackering behövdes på rätt många ställen...

Bilder mm på resultatet: http://happymtb.org/forum/read.php/1/574710

Men man slapp ju ha en hoj det stod fula ord som bil... och yos... på! så skämms du också för din cykel och tycker det är värt jobbet så kör på!

/Frisk

Är det bara klisterlappar, så får du nog tag i ngt. hörn med tumnageln?
Isåfall funkar det bra med en "tuggummiskrapa", dvs. en rakbladsclick.
personna.jpg

"clicken" syns till vänster.. Säljs i färgaffärer bl.a.
Kvarblina limrester löses upp, med t.ex. lacknafta, som är milt mot lacken.

dirtyfreak skrev:
-------------------------------------------------------
> Jo ja skäms över min cykel så det är
> därför!

haha... mee to! :-)

det är bara att pilla bort dem om det inte är klarlackat över. sen om det blir geggigt klister kvar så finns det speciella medel som får bort sådant... annars funkar typ kemisk ren bensin bra och det finns hos färghandlaren.

Biltema har stripesborttagare 20-001 45kr som man sätter på borrmaskinen. Nån spray som heter label off 36-4519 70kr. Nån kanske har provat och vet om dom funkar ?

Tillbaka
Topp