Få Garmin Edge att navigera...
Jag fick en skön grusvägsrunda via happy och Strava i förra veckan inför helgens cykeldate med söt flicka. Laddade upp gpx filen till min Edge 705 och satte igång navigeringen. När vi började närma oss startpunkten började datorn pipa och säga åt mig att åka åt det ena och anda hållet. Till slut så stod det att "Du har nått till slutet av spåret".... WTF! Jag ville ju börja cykla rundan inte komma till slutet. Jag försökte förtvivlat få datorndjäveln att navigera från starten på rundan istället utan resultat. Nu fick vi istället fråga oss runt i banjoland i norra Vallentuna. Jag behöver väl inte nämna att mina cykeldatorskills inte imponerade på min cykeldate... :-(
Hur ska jag få datorn att inte ta mig till slutet av spåret utan starten när start och slut ligger nära varandra eller till och med på samma ställe? Om jag ska komma någonstans med denna dam så måste jag fixa detta!
Tack på förhand!
Hur ska jag få datorn att inte ta mig till slutet av spåret utan starten när start och slut ligger nära varandra eller till och med på samma ställe? Om jag ska komma någonstans med denna dam så måste jag fixa detta!
Tack på förhand!