Det var svårt att fatta hur lätt man hade det innan barn. Då kunde man komma hem från jobbet sent, ta en snabb blund på sofflocket och sen klämma tre-fyra timmar i skogen innan man tog en öl och somnade gott.
Jag har "anpassat bort" målen :) är glad om jag lyckas hålla vikt och form. Sen är det ju personligt, jag älskar att cykla i skogen men vill ogärna offra familjetid öuh så målsättning och träning blir därefter men jag måste ju träna så det blir kul när jag väl kommer ut i skogen...
Löpträning på lunchen på jobbet är tidseffektivt, cykelpendling så ofta möjligheten finns och vid alla andra tänkbara tillfällen (typ lämna bilen på service så tar jag cykeln från verkstan till jobbet) och hellre springa 1,5 km än inte springa alls, löpning med barnvagnen (har joggingvagn) 20 min till en lekplats, sen 20 min hem igen, tar en fem minuters omväg över branta berget med cykelvagnen och får mjölksyratunga ben, cykel eller cykelvagnen till affären isf bilen, ta med cykel/löpskorna på jobbresor etc.
Nu är jag pappaledig och joggar/cyklar varje dag till dagis, men det är ju inte precis ett distanspass.
Jag har varit barnvakt några dagar åt de äldre kusinerna till mina barn och de är i skolåldern och de såg man knappt röken av, direkt iväg till kompisar. Så jag passar på medan mina fortfarande vill umgås med pappa. :^)
Det svåra och det du måste göra är att inse/acceptera vilka ramar som finns och sedan få in den nya vanan, det tar några veckor eller mer innan man får det att funka naturligt, och ibland blir det skitbra så prova och du kommer upptäcka att det blir bra.