Fairlight Faran/Strael/Secan

IMG_8782.webp
IMG_8783.webp
IMG_8784.webp

Idag blev det Thunder Burts 2,1". 😎 đŸ„ł

Hej alla. Jag Àr i farten att bestÀlla en strael. Hur upplever ni storlekarna? Jag Àr 172 cm ca och kanske 78-79 i inseam och velar!
51R skulle jag sĂ€ga. Är 174 med 82 cm lĂ„nga ben och cyklar en 54R med 100 stam och med 1 cm spacer under. För min del hade det funkat med en 51:a med lĂ€ngre stam och ytterligare en spacer eller tvĂ„.

Sen beror det ju lite pÄ hur du vill sitta pÄ cykeln ocksÄ.

Hej alla. Jag Àr i farten att bestÀlla en strael. Hur upplever ni storlekarna? Jag Àr 172 cm ca och kanske 78-79 i inseam och velar!
Kolla reach och stack pÄ dina andra cyklar och ta med det i beslutsprocessen.
I mitt fall Àr jag 175, och sitter grymt bra pÄ en 54R, med 100mm stam.
IMG_4339.webp

Men dĂ„ gillar jag att sitta lite mer aggressivt. Om du föredrar att sitta mer upprĂ€tt sĂ„ bör du övervĂ€ga en ”T”

Hej,
Jag 171-172-ish med lÄnga ben typ 81-82 cm innerbenlÀngd och ville ha en jÀtteupprÀtt cykel. Jag sitter grymt bra pÄ 54T med 80 mm styrstam och nÄgra spacer; kanske 25 mm? Jag hade absolut lika gÀrna kunnat ta en 51T men Ängrar inte 54T dÄ jag tror att toe-overlap hade kunnat bli ett problem pÄ 51T.

IMG_8803.webp

Skulle jag göra om det hade jag kört bike-fit först och skickat datan till Fairlight. Du kan Ă€ven maila och frĂ„ga och de sa om jag vill ha lite mer upprĂ€tt att jag kunde köra pĂ„ 54T. Det jag mĂ„nga inte inser Ă€r att position handlar lika mycket om styrka i rygg och core som flexibilitet och det Ă€r inte nĂ„got bike fitters Ă€r sĂ„ bra pĂ„ att tĂ€nka pĂ„. JĂ€mför lasten pĂ„ en lyftkran nĂ€r man lyfter lĂ€ngst ifrĂ„n kranen eller om kranen pekar nĂ€stan rakt upp. đŸ—ïž

PS. Jag har en Secan. DS. Jag ska köpa -27 grader styrstam och sĂ€nka den lite tror jag. Mest för att det ser coolare ut. 😎

Tillbaka
Topp