[Falun] Lugnet mtb-projekt update - nu med byggdatum och bilder

hagdahl

Aktiv medlem
Slänger upp en blänkare här om att mtb-projektet vid Lugnet i Falun har börjat ta fart på allvar.
Läs mer i länken nedan.

Senast redigerad av en moderator:
Om nån intresserad Falubo inte står med på maillistan slänger jag upp några byggdatum även här...
Alla redskap finns, ta bara med ett par arbetshandskar och kanske cykeln för att provrulla.

Datum för stigbygge i juni:
Tisdag 2 juni kl 20.00 (och framåt)
Måndag 8 juni 20.00 (och framåt)
Tisdag 23 juni 20.00 (och framåt)
Vi träffas uppe vid hopptornen.

Välkommen!

IMAGE_087.jpg ht=725

Update:
Nu har vi börjat bygga på allvar uppe vid Lugnet. Först ut är en ny singletrack ner från hopptornen.
Nästa träff är på måndag den 8:e juni kl 20:00, samling vid hopptornen. Alla redskap finns att låna och alla är välkomna.

Läs mer på http://lugnetmtb.blogspot.com

stigbyggarkvll_1.jpg ht=483

stigbyggarkvll_3.jpg ht=483

stigbyggarkvll_2.jpg ht=483

Hej på er.
Jag har idag varit på besök i Falun och kunde knappt bärga mig innan vi skulle få ta oss ann stigarna som tydligt är utmärkta på kartan som är tillgänglig via http://lugnetmtb.blogspot.com.
Kartan och hemsidan ger intryck av att det åtminstone skulle kunna finnas någon sorts uppmärkning av dessa leder. Till min förvåning finns inte ens en skylt vid spårcentralen som man antar skall vara starten på lederna. När man sedan kommer ut i skogen så är det mer eller mindre omöjligt att följa kartan då lederna inte har någon märkning över huvud taget. När vi nu har tagit våra cyklar från Uppsala så blir man ju lite besviken. Därför så skulle jag tycka att det vore bra med en mycket tydlig information om att lederna, som de är beskrivna på hemsidans karta, är som man skulle vilja att de blev i framtiden och att märkning saknas.
Jag tycker förstås att initiativet är grymt bra och det skulle vara superkoolt med ett bra, liftbetjänat, freerideområde vid lugnet. Risken jag ser är dock att om man slår för hårt på trumman innan lederna är färdiga så kanske folk (vi mfl) inte kommer tillbaka.
Ha det gott / Björn

Hej Björn
Det var tråkigt om ni rest från Uppsala för att cykla de tilltänkta lederna. Jag tycker iofs att det framgår ganska tydligt på bloggen att projektet bara är i sin linda, men det kan nog vara på sin plats med information om att lederna inte är uppmärkta än. Vissa stigpartier finns ju inte ens.
Hoppas ni kan tänka er att komma tillbaka någon gång i framtiden. Man kanske kan få bjuda på en guidad tur som plåster på såren.

//Per

Tillbaka
Topp