Färger - vad gäller?

Färger - vad gäller?
Färger - vad gäller?
jingleyschmidt sa:
Ursäkta men varför i hela fridens namn frågar du OSS om vilken färg DU ska ha?! :D Båda dom där är snygga, du lär inte bli ledsen vilken du än väljer. Sen när du väl fått hem cykeln så kommer du bli kär oavsett vilken färg det är, för det är DIN cykel!
Man är väl mån om sina cykelkompisar. Det är ju ffa de som kommer att se den.

Färger - vad gäller?
När jag köpte min mattsvarta Endurace cf slx så funderade jag på röd men vågade inte när jag inte sett den irl.
När jag sen såg polares Aeroad i rött ( som jag tror är samma nyans) så var den riktigt fin, tur att man inte är typen som ångrar sig ?
Den röda verkar dock vara mkt intensivare röd än den modellen du tittar på.

M

Färger - vad gäller?
svart är inne. dvs det kommer snart att vara ute. men vem bryr sig om det...

köp det du själv tycker är snyggast. själv har jag en pippigul räser. skulle jag vilja byta till svart?

skulle inte tro det.

Färger - vad gäller?
Går det att få reda på om den röda har blank eller matt finish? Om blank skulle jag lätt ta den, om matt inte lika givet. Min silvergrå Ultimate CF SLX är matt och det är drygt att hålla den ren, minsta smuts biter fast i den matta ytan och ofta behövs avfettning på en trasa för att få rent. Inbillar mig att det inte syns lika väl på en mattsvart och man därför kan "slarva" lite mer. Min gamla racer med blank finish räckte det oftast att bara svamptvätta med bilschampo för att få helt ren.

Färger - vad gäller?
Förstår inte riktigt varför man ska fråga andra vilken färg jag ska ha på min cykel. Vi i Sverige skall väl vara som alla andra har jag förstått, precis som med bilfärger. Silver, vitt, svart, grått.. ibland En sportigt röööd, eller kungligt blååå. Välj den färg som är du, är du en grå person ,en svart person (Ja själen alltså) eller kanske är du en sportigt röd, go for it. Men välj inte färg efter vad din granne tycker är snyggt o för att du är feg. Va lite modig o kör på den där slimegröna eller motivlacka cykeln vettja

Senast ändrad:
Färger - vad gäller?
Vill du ha en cykel som du blir på bra humör av när du tar fram den så välj den som är snyggast i dina ögon. Klart. Är du mån om att hela ekipaget skall se snyggt ut också får du tänka till lite kring hur du kan matcha cykeln mot dina kläder. Röd cykel sätter helt klart begränsningar i färgvalet på både kläder och övrig utrustning. Det blir lätt fel men kan också bli väldigt snyggt med lite eftertanke.

Färger - vad gäller?
Hej,
Jag frågar delvis för jag har beslutsångest kring precis det som många poängterar, det jag gillar bäst (röd) och det som blir enklast att leva med (matcha)..

Min fråga var oxå en smula sonderande kring hur andra tänker kring cykel, färger och stil - det jag noterar är att färgval intresserar mycket, det syns på antalet svar om inget annat :)
En möjligen felaktig slutsats jag drar av detta är att det ÄR viktigt hur man ser ut när man cyklar räser - ingen har sagt "köp whatever - ingen bryr sig", iaf inte vad jag tycker mig ha läst i kommentarerna:)

Det blir en röd för mig eftersom jag tycker den är cool men inser att jag får problem med att matcha.. för mig en utmaning utöver själva cyklingen!

Färger - vad gäller?
Väljer man rött så är det supersvårt att matcha. Allt rött orange dust pink brunt osv funkar helt enkelt inte. Sen är ju inte svart världens roligaste färg men.

Färger - vad gäller?
Vi som inte gillar att matcha har ett två val:
1) Svart cykel matchar allt
2) svarta komponenter matchar allt

Om du är osäker; bļack on black is back.

Angående matcha kläder så har jag inga kommentarer. Jag rakar inte ens benen.

Tillbaka
Topp