För att det är de som matchar utförandemässigt. Du kan få tider i närtid, men jag tvivlar på att du blir lycklig av dem (mest för att du är här för att slå hål på allt jag skriver, men det är en detalj) - att jämföra en sträcka där jag cyklat 7 mil innan segmentet med en tur där jag tar segmentet efter 1 mil är kanske inte riktigt rättvist.
Sa jag att jag inte satt aggressivt på Arian? Mig veterligen skrev jag att jag hela tiden jobbar på min position och därmed sitter mer aggressivt på Vengen än Arian.
Men återigen... det där med tolkning.
Så... vad ska vi försöka slå hål på nu?
Varför måste din totala tur matcha? Det är just därför jag ville se pulsen. Det var som jag trodde, att pulsen var lägre den 29 juli med Arian. Så du hade varit snabbare då med Arian om du bara hade kört segmentet för fullt.
Ok, så här är några jämförelser på det 12 km långa segmentet. Svårt att jämföra med så lite data dock, och ingen kraftmätare. Då får pulsen duga. Du kom aldrig med snittpulsen på de mest relevanta turerna, utan du valde att jämföra med de som passade ditt argument bättre. Av nån anledning fanns inte heller segment tiderna för 2 juni och 15 juli med på din lista du postade i förra tråden. Båda gångerna snittade du nästan lika snabbt som med Vengen. Det var ju en skärmdump från Strava, så jag förstår inte hur du lyckades ta bort de från listan.
Aria:
2 juni: 35,1 km/h 178bpm 228W
15 juli: 35,6 km/h 179bpm 233W
29 juli: 31,5 km/h 170bpm 178W
Venge:
2 aug: 37,6 km/h 180bpm 273W
5 aug: 34,9 km/h 169bpm 221W
Totalturer, tur o retur 48 km x2
Aria:
29 jul: tur 29,4 km/h, retur 31,2 km/h
Venge:
5 aug: tur 31 km/h, retur 32,5 km/h
De längre pendlarturerna är inte lika relevanta som segmentet. Ville bara jämföra snittfarten på några av dina längre turer men de två var de enda jag kunde hitta senaste månaden.
När man tittar på det stora hela, ser jag inte vart din hårda träning kommer in. Du har ju inget träningsschema. Nästan hälften av dina turer är sambo turer, som du också själv påpekat tidigare. Nån pendlingstur här och där, några Zwift race nån gång då och då. Finns det verkligen Zwift Race på 5 km? Första gången jag ser det. Du kör nästan aldrig intervaller. Antingen fullt blås, slappt eller segment. Sen har du ju ditt segment på 12 km som du gillar att köra. Pendlingsturerna är dock långa och du kör hårt, måste jag tillägga.
Det här är inga vetenskapliga jämförelser direkt, men det var du som kom med siffrorna. Jag ser inte alls vart du har fått de ifrån.
När det gäller sittpositionen. Det var du som listade det som en anledning till dina förbättringar med Vengen. Jag påpekade bara att det inte kan ha ändrats så mycket på en gång, vid cykelbyte. Dessutom hade du Vengen väldigt hög i framänden.