Fast Suspension Yari Up, trasig?

El Maco

Aktiv medlem
Köpte mig en Yari Up som kom i veckan. Monterade och tyckte att rattarna inte gjorde nåt. Har rätt oljevolym, bytte idag, fortfarande inget som händer när jag skruvar på Lsc och MSC.

Någon som testat?

Min saknade nålventils skruven på MSC så oljan gick rakt igenom ner till shimstacken för msc. Det är lite bökigt att få loss clipset som håller fast täckplattan ovanför men det yttrade sig även genom att det läckte lite olja vid skruven för MSC.

Annars så får man skruva ganska många klick för att få en märkbar skillnad på den tycker jag. Kör typ 22 av 32 klick från stängd på MSC och 10 av 30 från stängd på LSC.

edvin_m sa:
Min saknade nålventils skruven på MSC så oljan gick rakt igenom ner till shimstacken för msc. Det är lite bökigt att få loss clipset som håller fast täckplattan ovanför men det yttrade sig även genom att det läckte lite olja vid skruven för MSC.

Annars så får man skruva ganska många klick för att få en märkbar skillnad på den tycker jag. Kör typ 22 av 32 klick från stängd på MSC och 10 av 30 från stängd på LSC.
Nu har jag skruvar ur den och oljenivån var fel (trots att jag hällde i rätt mängd enligt guiden... Nu är det märkbart vad grejerna gör. Håller med om att det inte händer mycket på MSC innan typ 20 + klick.

Ska köra den med shockwiz om en timme och se vad som händer :D

Kört en sväng nu och kan konstatera följande.

Lsc bör mer eller mindre lämnas helt öppen (4 av 32 klick känns bra)

MSC körde jag nästan helt stängd, 27 av 32 klick.

Ska plocka bort en token ut gaffeln så det blir en linjärare fjäder. MSC hanterar mellanregistret på ett rimligt sätt och hsc gör att gaffeln är omöjlig att bottna känns det som. Att få bort lite ramp på slutet är nog inte värdelöst.

Ungefär vad jag kom fram till med min, plockade ur alla tokens utom en. Sänkte även trycket en del. Har dock inte kört med shockwiz men kanske ska låta bli då jag är nöjd?

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp