Fästa nycklar på ryggsäck

Bromic

Aktiv medlem
Köpt en Osprey Radial. Använt den i två veckor.
Mycket nöjd. Saknar dock ögla eller dylikt för att kunna fästa nycklar på axelremmen strax över brösthöjd, för snabb åtkomst.

Tips på lösning för det? Lyckas inte googla fram nåt.

Jag har en hyfsat stadig karbinhake på min ryggsäck. Funkar bra med vantar på också.
20191222_234437.jpg

Beroende på hur axelremmarna på din ser ut kanske det skulle kunna funka fint med en S-Biner från Nite-Ize eller något från Key-Bak?

Precis som Heffe visar är vad jag är ute efter.

Problemet är att det inte finns så många fästpunkter. Utöver öglan på bild.
Att sy i den känns vanskligt ur hållbarhetssynpunkt speciellt med bristande kompetens.

Min tankar var om det finns nåt tillbehör, nån hiking-pryl som kan vara till hjälp.

Bilagor

• 25E82C1B-3209-4F22-8DC8-FBBDA88C4FAC.jpeg
    25E82C1B-3209-4F22-8DC8-FBBDA88C4FAC.jpeg
    58.4 KB · Besök: 88
Lämna in ryggsäcken till en skräddare och beskriv dina idéer. Då blir det bra gjort och brukar inte heller kosta särskilt mycket.

Skramlar det inte som fan att ha nycklarna där? Lättare att tappa/ få stulna med.
Föredrar nycklar i stängda fickor.

Jag har en uswu mobilficka till min kudu. Den har en flärp som en liten karbon skulle passa i.
Verkar dock enklare att knyta i bröstbandet

Edit. Ja det verkar dumt och skramligt. Nyckelkrokar brukar sitta inne i fickor.

Senast ändrad:
Bromic sa:
Precis som Heffe visar är vad jag är ute efter.

Problemet är att det inte finns så många fästpunkter. Utöver öglan på bild.
Att sy i den känns vanskligt ur hållbarhetssynpunkt speciellt med bristande kompetens.

Min tankar var om det finns nåt tillbehör, nån hiking-pryl som kan vara till hjälp.
Men det där är väl en ögla? Bara att klämma fast en karbinhake så är det klart.

Varför man nu vill ha skramlande nycklar i örat men det är ju ditt öra :-)

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp