BuTTuS sa:
Lätta slangar till fatbike... Jag kör just nu med Revoloop men upptäckte när jag bytte till vinterdäcken att slangarna har töjt sig extremt mycket mot däcken men nästan ingenting mot fälgarna, så jag vet inte om jag riktigt törs lita på dom längre. Kanske borde jag pumpat upp dom mer innan monteringen?
Men Revoloop Fat verkar har gått ur produktion (?) och Tubolito har ingen modell för fatbikes, därför är jag sugen på att testa om det skulle fungera med någon modell gjord för smalare däck, men är det då 27,5" eller 29" jag ska gå på? Jag tänker som så att ett fatbike-däck har ungefär samma diameter som ett 29, så om man tar en tar en 27,5 slang och "överpumpar" så borde de svälla till 29 mot däcket och 26 mot fälgen. Rätt eller fel? Eller helt enkelt dömt att misslyckas? Vill inte gå tubeless men vill självklart ha så lätta hjul som möjligt.
Jag har använt Specialized 26x2.3-3.0 slang i JJ 4.0" däck i 2 år utan minsta problem eller punka dom slangarna vägde 290gram!
Men i min nya Dude som har 4.8" JJ tyckte jag inte dom fyllde ut däcket helt så där använde jag Schwalbe orginalslang som väger 400gram!
Är själv mkt nyfiken på Revoloop slangarna som jag hoppas dyker upp igen...en del nätbutiker uppger dom får in dom i december.
Fattar dock inte riktigt vad du menar med att "Revoloop slangen töjt sig jättemkt mot däcken men inte mot fälgen"?