Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
BuTTuS sa:Har det kommit några nya lättrullade dubbdäck på marknaden?
Wrathchild är inte mer lättrullad mot Dillinger. Men så här blir vinterns kombination. Men jag tycker Dillinger går olika tungt beroende vilket håll det rullar, men det kan vara inbillning.
Aldrig blir man nöjd... Nu vekar ju snön vara här för att stanna å dubb behövs egentligen inte längre, nu vill jag ha bättre bärighet! Vad ska man satsa på som är fetare än Dillinger 5? Plats verkar finnas, jag har 12-13 mm kvar mellan kedja och D5orna.BuTTuS sa:Har det kommit några nya lättrullade dubbdäck på marknaden? Jag tycker mina Dillinger 5 går sååå trögt jämfört med JumboJim, men det kanske man får räkna med?
HIttade en snubbe i gruppen Fatbike Sweden på fejjan som klämt ditt ett 2XL bak, så det verkar funka på Duden!Martinmat sa:Sant, just nu är det tufft mkt lös kall snö, hade ett helvete idag på groundcontrol o jumbo Jim.
Hyfsat pris för 2xl
https://www.fatbike24.de/products/F...ee-Tire-Snow-Shoe-2XL-Fatbikereifen-2016.html
Japp, hoppas jag hinner få dem innan julhelgen. Om de inte passar får väl du köpa dom ;-)Martinmat sa:Japp jag såg oxo Håkans inlägg på Fb. Du får återkomma med recension. Själv har jag def plats, salsa blackborow byggd för 5” däck
BuTTuS sa:Japp, hoppas jag hinner få dem innan julhelgen. Om de inte passar får väl du köpa dom ;-)Martinmat sa:Japp jag såg oxo Håkans inlägg på Fb. Du får återkomma med recension. Själv har jag def plats, salsa blackborow byggd för 5” däck
Fat-bike.com sa:It is important to note that these tires are MASSIVE! Below is a picture of a Surly Lou mounted on a Clownshoe compared to the Snowshoe 2XL on the same rim:
![]()
Å det säger du nu? :-)Yeti sa:2XL är riktigt tröga och har sin plats då snön är just på gränsen rill cykelbar. De är riktigt stora på 100 mm fälg. Jag sålde mina efter en vinter...
Terrene Johny 5 är ett intressant alternativ. Kan dubbas, är nästan lika bred som 2XL men lägre. Ska rulla hyfsat, skulle nog skaffa sådana om jag skulle välja nu.
BuTTuS sa:...
Men dom verkar vara äckligt dyra och finns inte i europa än?
Kan du be honom mäta bredden på dom (och fälgarna)? På mtbr.com tycks de inte vara helt övertygade om att de är 5”Yeti sa:BuTTuS sa:...
Men dom verkar vara äckligt dyra och finns inte i europa än?
En kompis har redan ett par på cykeln och min lokala cykelbutik här i Åbo säljer sådana både odubbade och med dubb.
Tobbe A sa:Nej, gummit blir ju hårt som en hockeypuck.
Martinmat sa:Ngn som vet om foxcomp säljer till Sverige? Min finska är dålig
http://www.foxcomp.fi/terrene-johnny-5-light-26-x-5-0
Lars.E sa:Tobbe A sa:Nej, gummit blir ju hårt som en hockeypuck.
Undra hur mycket lufttryck det är i en Hockeypuck?
Jag har en hel del vänner som kör Ground Control och det är ett bra allround-däck som funkar halvbra till det mesta.
Jag har svårt att säga att Ground Control är ett dåligt däck även om VEE med silica-gummi ofta har bättre fäste på blöta berg och stenar. Att Bud & Lou eller VEE 2XL har bättre fäste i snö är sedan gammalt.
BuTTuS sa:Ids du mäta bredden på dom?
Jag hittar bara en tysk där, utan webadress?Lars.E sa:Jag köpte mina av tyska försäljaren som är listad på TERRENE:s hemsida. Mycket bättre pris än i Finland, men fortfarande inte ett dugg billigt :)
Tobbe A sa:Lars.E sa:Tobbe A sa:Nej, gummit blir ju hårt som en hockeypuck.
Undra hur mycket lufttryck det är i en Hockeypuck?
Jag har en hel del vänner som kör Ground Control och det är ett bra allround-däck som funkar halvbra till det mesta.
Jag har svårt att säga att Ground Control är ett dåligt däck även om VEE med silica-gummi ofta har bättre fäste på blöta berg och stenar. Att Bud & Lou eller VEE 2XL har bättre fäste i snö är sedan gammalt.
Själva gummit blir hårt, körde väl med 0.2-0.3 i lufttryck på slutet, dom borde finnas med Griptongummit?.
BuTTuS sa:Jag hittar bara en tysk där, utan webadress?Lars.E sa:Jag köpte mina av tyska försäljaren som är listad på TERRENE:s hemsida. Mycket bättre pris än i Finland, men fortfarande inte ett dugg billigt :)
Hur rullar dom? Och har du inte satt det åt fel håll?
Och det viktigaste, bredden... Ids du mäta dom?
BuTTuS sa:Jag hittar bara en tysk där, utan webadress?Lars.E sa:Jag köpte mina av tyska försäljaren som är listad på TERRENE:s hemsida. Mycket bättre pris än i Finland, men fortfarande inte ett dugg billigt :)
Martinmat sa:Lars har du länk till tysk sajt?
Kör GC bak o tycker det är ett hyggligt allrounddäck, däcksidorna håller bra trots mkt lågt tryck 4 psi. Upplever inte hårt gummi som ngn ovan
Jag har bara kört dom i -7 till -11 grader och då är gummit inte roligt på berg/sten om man jämför man gummit mot GC med Griptongummit.
Martinmat sa:Lars har du länk till tysk sajt?
Tack.Lars.E sa:BuTTuS sa:Jag hittar bara en tysk där, utan webadress?Lars.E sa:Jag köpte mina av tyska försäljaren som är listad på TERRENE:s hemsida. Mycket bättre pris än i Finland, men fortfarande inte ett dugg billigt :)
Jag ids inte mäta dom med den mätutrustning jag förfogar över. Men som sagt... Min bedömning är att de ligger väldigt nära Bud & Lou i storlek.
Heter Tysken Jörg S så är det honom jag handlat av. En entusiast som har detta som hobbyverksamhet vid sidan av ett bra jobb på ett stort företag i en helt annan branch.
Han skötte allt snyggt med regelbundna uppdateringar i processen, men jag kan lova att jag att jag kände mig lite nervös att betala massa pengar till en random snubbe.
Har bara kört ett par timmar på däcket idag.
Föret ger inte rättvisa åt en åsikt angående rull mm, men det kändes bra i snön och det lilla vi körde på plogad väg. Inget super-rull i det mjuka föret såklart, men inte heller störigt segt det lilla man hann känna efter i snön.
Mönstret är konstigt och jag vände och vred på det ett antal gånger och kliade mig i huvudet innan jag hittade något som ser ut som en pil.
Jag hoppas att jag tolkat det rätt även om mönstret är nästan lika knasigt som mitt gamla Bulldozer 4,7.
BuTTuS sa:...
Är det orginaldubbarna på bilden eller köpte du utan och dubbade själv?
Lars.E sa:Mönstret är konstigt och jag vände och vred på det ett antal gånger och kliade mig i huvudet innan jag hittade något som ser ut som en pil.
Martinmat sa:Antar att detta är snubben?
BuTTuS sa:Jag mailade honom igår och frågade efter priser men inget svar än.
Edit: Fast det kanske du kan svara på Lars? För både dubbat och inte?
Lars.E sa:BuTTuS sa:Jag hittar bara en tysk där, utan webadress?Lars.E sa:Jag köpte mina av tyska försäljaren som är listad på TERRENE:s hemsida. Mycket bättre pris än i Finland, men fortfarande inte ett dugg billigt :)
Jag ids inte mäta dom med den mätutrustning jag förfogar över. Men som sagt... Min bedömning är att de ligger väldigt nära Bud & Lou i storlek.
Heter Tysken Jörg S så är det honom jag handlat av. En entusiast som har detta som hobbyverksamhet vid sidan av ett bra jobb på ett stort företag i en helt annan branch.
Han skötte allt snyggt med regelbundna uppdateringar i processen, men jag kan lova att jag att jag kände mig lite nervös att betala massa pengar till en random snubbe.
Föret ger inte rättvisa åt en åsikt angående rull mm, men det kändes bra i snön och det lilla vi körde på plogad väg. Inget super-rull i det mjuka föret såklart, men inte heller störigt segt det lilla man hann känna efter i snön.
Mönstret är konstigt och jag vände och vred på det ett antal gånger och kliade mig i huvudet innan jag hittade något som ser ut som en pil.
Jag hoppas att jag tolkat det rätt även om mönstret är nästan lika knasigt som mitt gamla Bulldozer 4,7.
Cannondale jekyl 1000 sa:Lars.E sa:BuTTuS sa:Jag hittar bara en tysk där, utan webadress?Lars.E sa:Jag köpte mina av tyska försäljaren som är listad på TERRENE:s hemsida. Mycket bättre pris än i Finland, men fortfarande inte ett dugg billigt :)
Vad väger dom?
Funkar dom bra att köra TL?
Har alltid kört JJ SS 4.8 men man funderar ju om det finns något bättre.