Jormvngandr
Aktiv medlem
Fatbike Q&A.
nu är även carbon 8FAT till rea @15.999
L-19, XL-21 tillgänglig
För liten marknad här i Sverige?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
nu är även carbon 8FAT till rea @15.999
L-19, XL-21 tillgänglig
Tror jag inte, xxl kör ju rea på cyklar flera gånger per år.För liten marknad här i Sverige?
Tror jag inte, xxl kör ju rea på cyklar flera gånger per år.
Accepterar situationen (det är lugnt, helt normalt) och sen börjar man köpa triss.Vad göra om man blivit så hårt biten av fatbikefebern att man börjat leta syskon till sin nuvarande, bara månader efter ankomst?
Cyklar i riktigt grisväder.Vad göra om man blivit så hårt biten av fatbikefebern att man börjat leta syskon till sin nuvarande, bara månader efter ankomst?
Accepterar situationen (det är lugnt, helt normalt) och sen börjar man köpa triss.
Cyklar i riktigt grisväder.
Jag tycker https://www.bike-discount.de/en/sks-germany-airchecker-digital-air-pressure-gauge funkar bra.nån som har ett tips på tryckmätare?
Jag kör med https://www.bike24.com/p26078.htmlnån som har ett tips på tryckmätare?
Ja det där har jag funderat på, hur mycket påverkas trycket när man kommer ut i kylan? Nu är det förstås bara nollgradigt här och inte -22. Kanske får ta med mig mätaren ut och testa.Har den alltid i fickan speciellt på vintern när det blir så stor skillnad från vad man har i garaget…
Mycket! Finns väl nån formel för det, men jag brukar alltid ladda i ett par extra hekto innan jag ger mig ut, sen kolla tryck efter tio minuter en kvart och släppa ur om det behövs. Hellre det än att plocka fram pumpen i kylan…Ja det där har jag funderat på, hur mycket påverkas trycket när man kommer ut i kylan? Nu är det förstås bara nollgradigt här och inte -22. Kanske får ta med mig mätaren ut och testa.
Det har givetvis redan avhandlats här på happy, men om någon kom fram till ett konkret svar är jag fortfarande inte helt säker på :-)Borde det inte gå att räkna ut med allmänna gaslagen, (pV = NRT) ?
Även om det ju är en förenkling att anta en monoatomisk, ideal gas när det gäller luft.
Mja, jag gissa på att det är End cap'en ?Någon som vågar gissa vad det här är? 89 spänn för en XD-body låter billigt...
8FAT Interceptor/LTD XD Driver 12mm End Cap - Reservdelar & Verktyg - 8FAT Interceptor/LTD XD Driver 12mm End Cap | XXL
Läs mer om 8FAT Interceptor/LTD XD Driver 12mm End Cap. Trygg handel med prisgaranti och 28 dagars öppet köpwww.xxl.se
Med tanke på priset, jo. Men det står ju "XD driver with end cap"...Mja, jag gissa på att det är End cap'en ?
Sant, beställ en så vi får veta ?Med tanke på priset, jo. Men det står ju "XD driver with end cap"...
Jag *tror* du har 26" idag, så ja, 27.5" kommer inte fungera utan att byta fälg, eller ännu bättre, skaffa ett extra hjulpar.Dum fråga kanske, men om jag byter till 27.5x4.6 däck på fetingen, behöver jag byta fälgen också?
Det var det jag var rädd för...Jag *tror* du har 26" idag, så ja, 27.5" kommer inte fungera utan att byta fälg, eller ännu bättre, skaffa ett extra hjulpar.
Cake eater 27.5x4.6 är typ jättestora, tror det finns en risk att de inte går in i din ram oavsett. =)Det var det jag var rädd för...
Och ja, det är 26x4.6 med mulefut fälgar på, för tillfället.
Orsaken till frågan är att jag har hittat ett par cakeeaters som är 27.5x4.6
De har 27.5x40 på menyn också, det tråkiga är att den storleken kostar lika mycket som 45nrth däcken... Så jag får nog köra med JJs (inte mitt förstahandsval)Cake eater 27.5x4.6 är typ jättestora, tror det finns en risk att de inte går in i din ram oavsett. =)
Visa bilaga 668851
Hängde inte riktigt med där men det är OK. JJ och Cake Eater har i mitt huvud lite olika användningsområden. ?De har 27.5x40 på menyn också, det tråkiga är att den storleken kostar lika mycket som 45nrth däcken... Så jag får nog köra med JJs (inte mitt förstahandsval)
Schwalbe Al Mighty.... Om det nu är grövre doningar för vinter du är ute efter? Med det sagt så kommer jag att köra med dom i sommar också :-)De har 27.5x40 på menyn också, det tråkiga är att den storleken kostar lika mycket som 45nrth däcken... Så jag får nog köra med JJs (inte mitt förstahandsval)
Hängde inte riktigt med där men det är OK. JJ och Cake Eater har i mitt huvud lite olika användningsområden. ?
Börjar bli dåligt driv i snön! Tur att jag har ett par nya JJ liggandes hemma! :-)
Visa bilaga 668896
Har kört allt möjligt, sommar som vinter!kört mycket barmark med dem?
Här blir jag väldigt nyfiken.Det var det jag var rädd för...
Och ja, det är 26x4.6 med mulefut fälgar på, för tillfället.
Orsaken till frågan är att jag har hittat ett par cakeeaters som är 27.5x4.6
Någon som vågar gissa vad det här är? 89 spänn för en XD-body låter billigt...
8FAT Interceptor/LTD XD Driver 12mm End Cap - Reservdelar & Verktyg - 8FAT Interceptor/LTD XD Driver 12mm End Cap | XXL
Läs mer om 8FAT Interceptor/LTD XD Driver 12mm End Cap. Trygg handel med prisgaranti och 28 dagars öppet köpwww.xxl.se
Här blir jag väldigt nyfiken.
Dels för att cake eater brukar vara dyra och dels för att de brukar vara 27,5 x 4,5.
Däremot brukar 26 tum finnas i 4,6 (och då skulle de ju passa på dina fälgar).
Något verkar tokigt här. Har du en länk så kan jag ta en titt.
Om du nu är på däckjakt så har du väl inte missat den här tråden med mycket matnyttigt i:Är.mest troligt jag som sett fel eller skrivit fel, för nu när jag tittar på deras hemsida så hittar jag inte dem
![]()
Cake Eater
Fast rolling studdable fat bike tires, plus tires, fat bike tires, winter tires, studded bike tires.www.terrenetires.com
Om du nu är på däckjakt så har du väl inte missat den här tråden med mycket matnyttigt i:
FATBIKE: Däckstråden
Vilken typ av vintercykling? För halvhårda skoterspår duger väl 4" men ska du ut i nått lösare så är ju bredare bättre. Har själv 4.8" men sitter och drömmer om en Taiga som tar 5,05"...happyride.se
JJ en lerig höstdag = noll grepp. Man bara glider ovanpå. ??Jag körde en tur i söndags, med 5-10 cm snö på marken. Det var ca -8 i luften. Jag hade dock förvånansvärt dåligt grepp med mina JJ 4.0 . Min kompis som hade 2.8 Maxxis-minioner hade bättre fäste.
Det känns som fatbiken liksom inte riktigt kom ned till själva marken utan gled ovanpå mer; har någon av er upplevt detta med?