Favero assioma
Någon som har erfarenhet av dessa och kan ge input. Är det köpläge? Duo för 7000kr
https://shop.almsan.se/favero-assioma/
https://shop.almsan.se/favero-assioma/
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Snejken sa:Låter lovande! Kan bli ett köp:)
Vad menar du med att den bara visar enbensmätning i Zwift?konscious sa:Dubbelsidig mätning att rek om man vill veta effekten totalt, men köra enbensmätning kan diffa på 4% för mig och olika pass.
Fråga mig inte varför.
Kör man Zwift med Favero visar den bara enbensmätning, men då kan välja ben (alltid något).
Körde igår ett Z2 pass med en diff på <1%. (Quarq Eagle visar upp till 2% diff mot trainern)
Favero duo
Kickr 2018
Blackberg sa:Vad menar du med att den bara visar enbensmätning i Zwift?konscious sa:Dubbelsidig mätning att rek om man vill veta effekten totalt, men köra enbensmätning kan diffa på 4% för mig och olika pass.
Fråga mig inte varför.
Kör man Zwift med Favero visar den bara enbensmätning, men då kan välja ben (alltid något).
Körde igår ett Z2 pass med en diff på <1%. (Quarq Eagle visar upp till 2% diff mot trainern)
Favero duo
Kickr 2018
Kör du via BT får du ställa om Assioma att skicka höger och vänster i samma kanal.
Blackberg sa:Nu krånglar ni till det...
Ant+ skickar alltid H och V i samma "kanal" och påverkas inte av inställning vilket om man läser i appen står klart och tydligt.
Bluetooth Smart, vissa appar och datorer har problem med att ansluta H och V separat utan måste ha det kombinerat i en kanal.
Alltså, kör man appar, datoter, klockor som ansluter sensorer via BT så ställ in Assioma för en kanal så är det problemet ur världen.
Garmin ansluter inte sensorer via BT utan Ant+.
Ditt råd är alltså att stänga av Bluetooth när man skall parkoppla en ANT+ sensor med en Garmin.Zhientex sa:Dock de nyare Garmin så kan du råka koppla ihop via BT om du trycker lite för snabbt under parkopplingen, jag råkade göra det i början på min 935:a. Gav då inte Pedal smoothness, Torque effc osv.
r72 sa:Almsan (där jag beställde mina) är ju billigare i så fall om jag kollat rätt på valutakurserna. Dock slut i lager tydligen... https://shop.almsan.se/produkt/assioma-duo/
Flintkalle sa:Såg att det går att beställa direkt från Favero ( https://cycling.favero.com/shop/dual-sided-powermeter-assioma-duo ) för 695EUR (idag 2019-05-10), oklart vad frakten går på. Men om man inte vill göra som jag och beställa till ett dyrare pris från tex. bike-components så är det ju värt att prova... :)
Dr_Rydell sa:Jag jämförde mina Assioma Duo med Vector 3 på Monark 974. 3 kg i viktkorgen och 90 rpm. Hade 90 i kadens när jag började mäta. 5 min på varje.
Spara en testtur och kolla i datorn om du får upp mätningar på båda fötterna (man brukar få en procentsats hur mycket effekt man ger i respektive pedal). Jag tror de pratar med varandra snarare än skickar separata signaler till datorn nämligen.Har precis fått hem mina Assioma Duo och kört första turen med dem. Allt verkar lira. Cykeldatorn hittar dock bara vänster pedal att koppla upp sig emot. Någon som vet om det skall vara så? Funderar också på om man kan välja BT-smart som protokoll istället för Ant+ (om det senare är standard)?
Tack, det har du rätt i. Ska kika i datorn sedan.Spara en testtur och kolla i datorn om du får upp mätningar på båda fötterna (man brukar få en procentsats hur mycket effekt man ger i respektive pedal). Jag tror de pratar med varandra snarare än skickar separata signaler till datorn nämligen.
Varför BT?
Svarar mig själv, kanske hjälper någon annan. Det går att ställa om till BT smart protokoll, det man får göra är att gå in i Assioma appen och kryssa i rutan att båda pedalerna skall sända datan individuellt (med Ant+ är det bara vänster pedal som skickar). Därefter söker man fram även höger pedal i sin cykeldator, kalibrerar och kör. Lätt som en plätt.Har precis fått hem mina Assioma Duo och kört första turen med dem. Allt verkar lira. Cykeldatorn hittar dock bara vänster pedal att koppla upp sig emot. Någon som vet om det skall vara så? Funderar också på om man kan välja BT-smart som protokoll istället för Ant+ (om det senare är standard)?
Dear cyclist,
The ongoing controls we run on our products have permitted us to verify that a limited amount of pedals, among which yours (SNL: 09259.017.164), although fully in line with the safety standards set by the sector regulations*, might not grant the excellent quality our products have always stand out for.
Even though it is not necessary to withdraw the above-mentioned products as they fully meet the applicable safety standards*, we want to offer you the possibility to change yours for free.
Here at Favero, in fact, our utmost priority is to offer our customers products that perform to their fullest potential and, therefore, guarantee the satisfaction of each and every cyclist.
That’s why we decided to get in touch with you and a limited number of interested customers to give you the chance to replace your sensor/s without any cost.
Japp!Fick detta meddelandet på mailen idag. Någon annan som också har fått?