Fel på radon?

davide

Ny medlem
Fel på radon?
Jag har surfat runt på en massa sidor nu, och ska man köpa nytt i 10.000 klassen så verkar radon vara oslagbara vad gäller specar...

Något man missar?
förutom sevicen osv...

Hur är ramen på t.ex radon Team 6 vs. t.ex. Nishiki team?

Fel på radon?
Går i samma tankar fast jag funderar på en Radon
QLT Race 4.0 2009. är riktigt sugen faktiskt.

Har dock aldrig användt mig av SLX vev. men det ska väll funka ändå.

Senast redigerad av en moderator:
Fel på radon?
Fick min Radon ZR 5.0 förra veckan, allt funkar kanon. Köpte dock med en Dart3-gaffel som jag inte gillar så bra på stigarna, men jag kör mest grusvägar så den funkar för mig. Känns iaf bra att man inte pröjsade 5000:- extra bara för att få en scott.

Fel på radon?
Hur känns ramen då?

Om man jämför Radonramen med t.ex Nishiki Tema/sri eller Scott scale 50 som jag har tafsat på. Jag tycker de ramarna känns fina. Påminer Radon ramen om dessa eller om de billigare 7000kr cyklarna man hittar i sverige?

MVH DAvid

Fel på radon?
Ang. ramen så hade jag en kona kula förut, och jag kan i ärlighetens namn inte känna någon skillnad, jag är inte så pass bra åkare. Och är man i dem klasserna att man känner det så bör man köra något annat än Scale 50. Min teori om detta med ramar i låg och delvis mellanklassen är som många andra saker. t.ex hemelktronik. Att ramen görs av något noname-företag som sen säljer det per hundratal till cykeltillverkarna som sen sätter på komponenter, sen är skillnaden hur mycket dem lägger på marginalen. Men det är min teori...

Fel på radon?
nishiki och radon är nog samma skit i olika förpackningar. Därför hade jag nog köpt en Radon eller Poison alla dagar före en nishiki med fördyrande mellanhänder i sverige. I värsta fall kan du ju pilla bort radon märkena och ja, sätta Opel klistermärken istället:-)

Tillbaka
Topp