FI gör det igen.

• Trådstartare Trådstartare Morango[wrk]
  • Start datum Start datum
FI gör det igen.
Crossmax äger! skrev:
-------------------------------------------------------
> Två slagord från feministerna:
>
> - Män är svin!
> - Vi vill vara jämnställda med männen!
>
> och jag undrar: eh?

:)

FI gör det igen.
Ojoj, så många finstämda inlägg så jag undrar om det inte är dags att införa alkolås på happy snarast. Eller kanske förra veckan. Vissa verkar dessutom sitta i knät på varandra och posta inlägg från olika användare.

Det bästa inlägget hitentills:
"Alla ni som startar en tråd om saker ni sett i aftonbladet/expressen/kvällsposten/Icakuriren: Ni är idioter. Fattar ni inte det själva? Sluta fåna er. Ni borde göra något vettigt istället."

Personligen så kan jag inte låta bli att le varje gång jag hör hur någon berättar om vad FI har gjort. Förr om åren skulle "den lede fi" komma från öster. Nu verkar den komma från bijouteriavdelningen i stället.

Seriöst dock, det är tamefan tragiskt att det går så långt i Sverige att någon tycker att det behövs ett feministiskt parti. Som jag ser det så är det ett totalmisslyckande för alla partier att dom inte lyckats bättre i frågan.

Varje gång någon blir diskriminerad, oavsett hudfärg, etnicitet, religion, kön, sexuell läggning eller vad man nu diskriminerar folk för så är det ett tragiskt misslyckande! Strunta i att posta på ett forum. Handling och engagemang är betydligt mycket viktigare än att knacka tangenter på ett internetforum.

Nu sätter jag alkolås på mig själv!

/Mattias

FI gör det igen.
Orkar egentligen inte fortsätta debatten men jag måste bara påpeka att ni blandar ihop äpplen och päron många av er.

Återigen: "Män är djur" sades av ordföranden för Kvinnojouren (ROKS) då samtalsämnet handlade om män som våldtar. (Ni vet, de där förtryckta stackarna som inte vet bättre, eller hur var det "Panasonic MTB" ?)
Det är inte Feministiskt Initiativ som sagt det.

"Vi ska slita er i stycken"-citatet är från gruppen Radical Cheerleaders (ett nätverk som finns över hela världen om ni undrar) OCKSÅ DET i sammanhanget om våldtäktsmän och hustrumisshandlare. INTE FI.

Men visst kan man alltid ändra sammanhang och avsändare en smula så att den passar ens egna öron. Då löper man ju ingen risk att bli besviken i alla fall.

Många av inläggen här bevisar ju bara att FI behvös. "Jämställdhet inom rimliga ramar", "Männen får dra det tunga lasset i försörjningen.","kärringar som har blivit svikna av sina FD","De oknullade femenisterna","Döda femenistsubborna".

Det stavas Feminist föresten.

Det är visst år 1431 i vissa hushåll i Sverige fortfarande.

FI gör det igen.
Mattias L skrev:
> Handling och engagemang är
> betydligt mycket viktigare än att knacka tangenter
> på ett internetforum.

Nog det bästa som skrivits i denna tråd..

FI gör det igen.
Mathias skrev:
------------------------------------------------------->
> Återigen: "Män är djur" sades av ordföranden för
> Kvinnojouren (ROKS) då samtalsämnet handlade om
> män som våldtar. (Ni vet, de där förtryckta
> stackarna som inte vet bättre, eller hur var det
> "Panasonic MTB" ?)

Nu har jag blivigt kallad både högerman, dåre och våldtäcktsförsvarare men så är det när man angriper de som verkligen har makten då får man deras "hundar" efter sig.

Jag skrev aldrig att jag tycker att det är fel att männen ska hållas kopplade av kvinnorna. Det behövs för vissa begår annars våldtäckter och framförallt överger de äldre kvinnor för yngre om de få chansen. Men jag tycker inte om att det ska behövas och jag tror att det skulle vara mycket bättre för både kvinnor och män om det inte gjorde det.

FI gör det igen.
Nya låg-aktiva forumbesökare som dyker in med huvet före i politiska diskussioner
är verkligen spy-framkallande.

So disgusting!

FI gör det igen.
Timothy skrev:

"De presenterade det själva som ramsor specifikt riktade mot män som köper sex, eller män som våltar om och om igen. de sa specifikt: "ni andra skall givetvis INTE ta åt er!"

voltar om och om igen? Det är rätt, 360 tailwhip är mycket coolare än backflip.

FI gör det igen.
cal skrev:
> Nya låg-aktiva forumbesökare som dyker in med
> huvet före i politiska diskussioner
> är verkligen spy-framkallande.
>
> So disgusting!
> << cals pics <<

Jag antar att det är riktat mot mig. Ursäkta att jag gör mitt inlägg då, jag ska genast sluta. Jag ska istället begrunda alla verkliga visdomsord från alla gamla aktiva forumanvändare som har dykt upp i denna tråd (och deras gifanimationer som det är lika intressant att se varje gång).

FI gör det igen.
Ni är lika feta kolsupare hela bunten.

Men att surfa in på ett mtb-forum för att diskutera politik är verkligen för sorgligt.

Tillbaka
Topp