Ojoj, så många finstämda inlägg så jag undrar om det inte är dags att införa alkolås på happy snarast. Eller kanske förra veckan. Vissa verkar dessutom sitta i knät på varandra och posta inlägg från olika användare.
Det bästa inlägget hitentills:
"Alla ni som startar en tråd om saker ni sett i aftonbladet/expressen/kvällsposten/Icakuriren: Ni är idioter. Fattar ni inte det själva? Sluta fåna er. Ni borde göra något vettigt istället."
Personligen så kan jag inte låta bli att le varje gång jag hör hur någon berättar om vad FI har gjort. Förr om åren skulle "den lede fi" komma från öster. Nu verkar den komma från bijouteriavdelningen i stället.
Seriöst dock, det är tamefan tragiskt att det går så långt i Sverige att någon tycker att det behövs ett feministiskt parti. Som jag ser det så är det ett totalmisslyckande för alla partier att dom inte lyckats bättre i frågan.
Varje gång någon blir diskriminerad, oavsett hudfärg, etnicitet, religion, kön, sexuell läggning eller vad man nu diskriminerar folk för så är det ett tragiskt misslyckande! Strunta i att posta på ett forum. Handling och engagemang är betydligt mycket viktigare än att knacka tangenter på ett internetforum.
Nu sätter jag alkolås på mig själv!
/Mattias