Finish Line - Ceramic wet = bästa oljan

Immersion sa:
det var väldigt vad alla pratar om squirtlube, måste vara att sverige är ett litet land med inavel och det sprids till alla och till slut tror alla squirtlube är den bästa då så många andra har rekommenderat den. Nej men skämt och sido..vart är alla test som bevisar att squirtlube är något att hänga i julgranen ?

Jag har lärt mig att subjektiva upplevelser av oljor inte riktigt är att lita på... och vissa blir gärna lojala till vissa märken osv.
Hittils har vi bara sett ett vetenskapligt test i tråden vore trevligt om det fanns fler liknande.
Kanske skulle prova Finish Line e-Bike Chain Lube? Då blir det fart på benen! (?) Eller tvärt om.

https://www.bike-components.de/de/Finish-Line/E-Bike-Kettenoel-Modell-2017-p54163/

9797946463464646.jpeg

"e-Bike motors create greater drivetrain wattage and torque demands than many cyclists on traditional bicycles can consistently and sustainably output. Upwards of 960 watts of instantaneous power can be output with an e-Bike."
Kan inte stämma, Hansson925 säger att man inte trycker mer watt med e-cykel.

Annars står det inget om att det tar lite effekt, om jag gjorde en högwattkedja som dessutom skulle tåla långa smörjmellanrum skulle jag inte prioritera att smörjan inte stal några watt.
Men vad vet jag, som brukar lägga kedjan i motorolja och värma in.

JTF sa:

Tillbaka
Topp