"Finne" på mellangården

"Finne" på mellangården
Vanlig grej bland cyklister, "saddle soares". Och gäller att undvika genom god hygien dvs byta braller ofta, salva i blöjan och tvätta sig.

MEN, om det börjar bli jobbigt på riktigt. Någon som har något tips?

"Finne" på mellangården
Har du klåda? Om, så gör en kortisonsalva underverk. På en gång dessutom. Den jag tänker på är receptbelagd och heter Diproderm 0.05%. Helt suverän
Fast om du är sårig och har ont, så gissar jag att den inte är rätt.

"Finne" på mellangården
Duoderm om det är sår.
Finns som plattor i olika tjocklekar och som en grynig kräm/pasta.
Används inom sjukvården men finns på apotek. Plattorna i alla fall.

"Finne" på mellangården
jonas-ni skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag behövde aldrig använda den men efter tips
> från Åsa och Henrik http://laggis.blogspot.com/
> handlade jag Inotyol. Om du frågar efter den på
> apoteket var beredd på frågor om barnet. Det var
> inte jag.

En "cykla-långt-räv" gav mig tipset Inotyol och Xyloproct (hemorrojd-salva), uttorkande och smärtstillande...

"Finne" på mellangården
Om det är ett SÅR är Nypans tips alldeles förträffligt. Som han skriver så använder man dem inom sjukvården. De har inte bara läkande effekt, de hjälper även till att hålla såret rent så att infektioner inte uppstår lika lätt.

"Finne" på mellangården
Asså helt allvarligt talat, är det inte lite föraktfullt mot sporten att prata blöjor?

Har aldrig fattat vad det är ens en gång som gör att vuxna män känner behov av att ha blöja på sig. Jag har inget problem med vanliga boxers och baggyshorts.

"Finne" på mellangården
Baby Zinksalva funkar jättebra på mig när jag får problem. Det fungerar även om det är ett öppet sår som man skall sitta på.

Senast redigerad av en moderator:
"Finne" på mellangården
Haha, som mycket annat kul kom tipset på Happy.
Kom ihåg att jag skickade vidare det till en kompis så jag hade url:en kvar i min skickat-låda.

/Johan

"Finne" på mellangården
JojjeM skrev:
-------------------------------------------------------
> stormberg skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > För att förbättra hygienen i rubricerat
> område
> > på kroppen kan man raka sig där också!
>
> Eller inte :)
>
> http://www.craigslist.org/about/best/lax/35274458.
> html
>
> /Johan

Fan vilken underbar läsning! Jag fick torka tårarna av skratt och kommer ha ont i magen några dagar nu=)=)=)=)=)=).
Tack för att du letade upp det!!

Citat:
As I pulled the two mounds of flesh apart, a horrible stench burst free and filled the room. Every dog within a 4 block radius started to howl.

I attempted to launch a fart, only to have it get stuck between my asscheeks. Apparently, with no hair, the two pink twins can get vacuum sealed together, and the result was a frustrating fart that slid up and down between my cheeks like a lost gerbil.

Tillbaka
Topp