Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Pär L skrev:
-------------------------------------------------------
> Tänkte försöka samla ett gäng från min
> cykelklubb och köra FMT. Någon som har tips på
> bra boende i Ludvika?
>
Brunnsviks folkhögskola hyr ut rum under sommaren. Ligger några kilometer utanför Ludvika. Man passerar där på Finnmarksturen. Man kommer utför en stig och "rundar" ett hus efter ca 1 mil eller nåt sånt. Där kraschade en kille in genom en ruta, tror det var 97 lr 99. http://www.brunnsvik.se/index2.html
Ludvika camping om du kan tänka dig att tälta, finns några stugor också. Ligger på andra sidan stan jmf med starten på FMT http://www.ludvikacamping.se/
[editx2]För min del blir det sjätte loppet (96, 97, 99, 05, 06, 07?)
En hel del tältar gratis vid Hammarbacken/Akvariet/Badet också. Precis där länsväg 245/247 lämnar Ludvika på sina vägar mot Fredriskberg och Björbo. De brukar lämna toaletterna vid Akvariet olåsta. Ligger kanske en kilometer från start? Precis där första backen till Ickorrbotten börjar och masterstarten släpps.
Ska vi inte starta en sub6 eller sub5.30 eller nåt och försöka hjälpas åt under FMT? Vet inte vilka tider ni siktar på iofs, men det vore lite skoj om det gick.
Jag har som mål att åka på ca 5,30 men det beror lite på hur träningen går fram tills start.
Ett förtydligande från min sida. Lite av glansen har falnat med minskande deltagarantal. I höstas var det under 1000 startande att jämföra med drygt 2500 de första åren jag körde. Att de klev av sin plats som final på LL-cupen var mycket märkligt om de har ambitionen att vara "störst, bäst och vackrast".
Daddy D.Lux skrev:
-------------------------------------------------------
> Att de klev av sin plats som final på LL-cupen var
> mycket mäkligt om de har ambitionen att vara "störst, bäst och vackrast".
De klev av för att de inte tror att cupen är rätt väg att gå om man vill vara "störst, bäst och vackrast". Bl.a. ville de behålla konceptet med bara en klass för herrar och en för damer och det tillät inte cupen.