Five Ten Freerider Pro, slut överallt!

Såg att man bör köpa en storlek större nånstans. Stämmer det?
Jag tycker det. Jag kör 43 i vardagsskor, 44,5 i löparskor för att kunna vifta lite på tårna, och mina 44 Freerider Pro har verkligen noll extrautrymme för t ex dubbla strumpor. Hade nog kunnat kört iaf 44,5 utan att ha några problem med att få tight fit.

Köpte precis ett par Freerider Pro från den nya kollektionen i strl. 45+1/3. Har breda fötter och storlek 45 i vanliga fall. Tvekade om jag skulle behålla dem för jag hade absolut 0 utrymme kvar. Jag valde dock till slut att returnera dem för ett par i strl 46 och det är jag mkt glad för nu. Var innan bytet rädd att de skulle kännas för stora och klumpiga, men tycker snarare att de känns som alla mina andra skor som är i strl. 45.

Senast ändrad:
Kort svar på trådens fråga.
Efterfrågan på mtb-skor för flats har ökat helt över allas förväntan. Trots att produktionsvolymerna fördubblades till 2020 så har vi inte kunnat tillgodose marknaden. Inför 2021 ökades ordrarna ytterligare men det är ändå inte tillräckligt. Så precis som med cyklar och komponenter etc så lider tillgängligheten av ökad efterfrågan.

mvh
Erik Massih / Five Ten Norden

Kort svar på trådens fråga.
Efterfrågan på mtb-skor för flats har ökat helt över allas förväntan. Trots att produktionsvolymerna fördubblades till 2020 så har vi inte kunnat tillgodose marknaden. Inför 2021 ökades ordrarna ytterligare men det är ändå inte tillräckligt. Så precis som med cyklar och komponenter etc så lider tillgängligheten av ökad efterfrågan.

mvh
Erik Massih / Five Ten Norden

Vet du om/när Five Ten Trailcross GORE-TEX® kommer?

Tillbaka
Topp