[Fixa enkla pengar]

[Fixa enkla pengar]
hora på rosenlund? tror de skiter i 18-årsgränsen

[edit]
detta skall verkligen vara en OT tråd.

Senast redigerad av en moderator:
[Fixa enkla pengar]
blixten18 skrev:
-------------------------------------------------------
> Emm Jag E Tyvärr Inte Tjej

Det är inte alla gubbar som gillar tjejer, vet du. Det är också bara en fråga om ergonomi.

[Fixa enkla pengar]
blixten18 skrev:
> ee hockey spelar jag men e för ung för få
> pengar på det:P
Låter allmänt som att du borde spendera mer tid i skolan och mindre tid på isen/cykeln tycker jag...

[Fixa enkla pengar]
Re: [Fixa enkla pengar]
Skrivet av blixten18 idag 15:19 (Dölj användarens inlägg)

Men jag gillar inte gamla gubbar

Jaa, inte jag heller. Men min Lvg racer betalade sig så, beror på hur
motiverad man är!

Nej, nu ska jag ut och nöta lite asfalt!

Lycka till!

[Fixa enkla pengar]
blixten18 skrev:
> Men jag gillar inte gamla gubbar

Du får väl fundera på vad du gillar mest, pengar eller gubbar.

[Fixa enkla pengar]
Hörde en kille i tio-års åldern som hade problem att välja sport. (Självförtroende fanns dock):

-Pappa, om man är fotbollsproffs i Italien, tror du man får ledigt för att spela Australian Open då?

[Fixa enkla pengar]
Klart som tusan att du kan jobba. Eller så får du vänta i några år som de flesta andra innan du börjar köpa dyra leksaker. Jag hade inte råd att köpa något kul alls innan jag hade jobb vid 25-års åldern men inte satt jag och gnällde för det.

[Fixa enkla pengar]
förvärvsarbeta får man göra sen man fyllt 15 el. 16. Själv sålde jag glass i Globen och plockade golfbollar på golfbanan. Det finns att göra.

[Fixa enkla pengar]
blixten18 skrev:
> fixa enkla pengar

Sorry grabben, men det finns inga enkla pengar (lagligt). Vill du ha något får du slita för det.

[Fixa enkla pengar]
OK. Du vill ha en dirt (cykel, inte en kullig bana bakom villaområdet) och undrar hur du ska få pengar till det. Du vill inte ligga med gubbar och är för talanglös för att tjäna pengar på proffsport och orkar inte spara veckopengen... då får du väl ta och sälja knark.

[Fixa enkla pengar]
Är de här inläggen tänkta att vara roliga? Konstigt, jag skrattar inte. Jag skulle inte vilja att ett gäng cyniska vuxna gav min tonårsson den här typen av råd.

[Fixa enkla pengar]
Riktigt många bra förslag här alltså! Nu kommer jag ha råd med lite fler hojar alldeles snart. Rosenlund, here I come!! :)

Ett konkret tips kan ju vara att sälja sånt du inte använder som ligger. Typ dina gamla skridskor du växt ur, leksaker och sånt. Och så klippa gräs åt grannarna, panta burkar och sånt.

[Fixa enkla pengar]
"Bromsar är fartens bästa vän - faktiskt. Utan reäla bromsar kan man inte köra särskilt fort. Inte änns om om 30 knyck är fort! Har du skivbromsar är det klossarnas kondition som bör kontrolleras. Byt när några millimeter av beläggen återstår. Mer avancerade ingrepp är inte att rekomendera för dem som inte har kunskapen. Trumbromsar är vanligast på mopeder med några år på nacken. Här är det bromsbackarna som slits. För att kolla konditionen måste du ta bort bromsskölden och inspektera backarna. Kraftigt slitage syns tydligast på mitten. Känn också efter att bromsarmen löper lätt. Ta gärna bort den genomgående axeln för rengörning och infettning. Var sparsam med fett! Detta får absolut inte komma i kontakt med bromsbackar eller trumma! Bromsbackarna justeras med en ställskruv. Se till att du har lagom spel i pedal eller handtag. Bromsarna får inte ligga an det minsta när hjulet dras runt (det kan bl.a påverka bensinkostnaderna). Kontrollera alltid att bromsljuset fungerar när du har justerat bromsarna."

Blixten fick ju till de i en annan tråd men har inte råd med en dirt.

[Fixa enkla pengar]
smiley skrev:
> Jag skulle inte vilja
> att ett gäng cyniska vuxna gav min tonårsson den
> här typen av råd.

Nähä. Då får du väl hålla din tonårsson borta från farliga saker som internet om du inte tror att han har förmåga att avgöra vad om är verkliga råd eller vad som är skämt.

[Fixa enkla pengar]
Han har nu lärt sig att det finns några lätta pengar. Och det är bra, för easy come easy go gäller alltjämt. Inte minst pengar.

Ååå, jag minns när jag pantade burkar i två veckor för att köpa ett par boxhandskar från Hobbex. Och sen åt hunden upp den ena. Och jag har minsann intmrtjkb%¤(()¤!%(378-=8-0nds+1gyibfgyue tagit nån skada av det inte. Man, I loved that dog, även efteråt.

[Fixa enkla pengar]
Markus F skrev:
> smiley skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag skulle inte vilja
> > att ett gäng cyniska vuxna gav min tonårsson
> den
> > här typen av råd.
>
> Nähä. Då får du väl hålla din tonårsson
> borta från farliga saker som internet om du inte
> tror att han har förmåga att avgöra vad om är
> verkliga råd eller vad som är skämt.

Tack och lov har jag inte någon tonårsson som riskerar att läsa sådan här dynga. Du vet lika lite som jag vem det är du driver med och hur den här människan reagerar. Skulle du tycka att det var ett roligt skämt om någon bad dina barn att äta avföring eller sälja knark? Tycker du att den typen av skämt sänder ut rätt signaler till tonåringar?

[Fixa enkla pengar]
smiley skrev:

> Tack och lov har jag inte någon tonårsson som
> riskerar att läsa sådan här dynga. Du vet lika
> lite som jag vem det är du driver med och hur den
> här människan reagerar. Skulle du tycka att det
> var ett roligt skämt om någon bad dina barn att
> äta avföring eller sälja knark? Tycker du att
> den typen av skämt sänder ut rätt signaler till
> tonåringar?

Nu är du helt galet ute och vimsar, tror du har blandat ihop 15 och 5 år. "sänder ut signaler till tonåringar" -jag hopps du trollar med mig grabben. Dags att förbjuda Marlyn Manson och Beatels snart?

[Fixa enkla pengar]
Atlas skrev:
> smiley skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > Tack och lov har jag inte någon tonårsson som
> > riskerar att läsa sådan här dynga. Du vet
> lika
> > lite som jag vem det är du driver med och hur
> den
> > här människan reagerar. Skulle du tycka att
> det
> > var ett roligt skämt om någon bad dina barn
> att
> > äta avföring eller sälja knark? Tycker du
> att
> > den typen av skämt sänder ut rätt signaler
> till
> > tonåringar?
>
> Nu är du helt galet ute och vimsar, tror du har
> blandat ihop 15 och 5 år. "sänder ut signaler
> till tonåringar" -jag hopps du trollar med mig
> grabben. Dags att förbjuda Marlyn Manson och
> Beatels snart?

Det är jag definitivt inte. Du likställer alltså en 15-åring med en vuxen? Det gör verkligen inte jag. Det är en viss skilllnad på musik och vuxna som driver med en minderårig på ett motbjudande sätt. Jag tycker det är ansvarslöst. Punkt slut.

Tillbaka
Topp