[Fixa enkla pengar]

[Fixa enkla pengar]
Kan vi inte starta en tråd där vi förskönar alkohol och droger och på så vis leder ungdomar i fördärv?

Då får Anja Gatu verkligen något att blogga om!

[Fixa enkla pengar]
smiley skrev:
-------------------------------------------------------
> > > Tack och lov har jag inte någon tonårsson
> > > som riskerar att läsa sådan här dynga.

Det har inte jag heller. Men tyvärr behöver jag läsa den, flera gånger i varje inlägg till och med.
Lär dig citera och inte sprida så mycket dynga omkring dig.

På tal om dynga: skit ska skit ha. Skriver man femton trådar om samma sak med någon minuts mellanrum i camelcaps och sedan trollar så får man tillbaka med samma mynt. Oavsett om man är femton eller på väg att få tonårssöner.

Läs och lär av Emil-Pemil. Han är elva år, snart tonårsson.

[Fixa enkla pengar]
Mårten skrev:
> Kan vi inte starta en tråd där vi förskönar
> alkohol och droger och på så vis leder ungdomar
> i fördärv?
>
> Då får Anja Gatu verkligen något att blogga om!

Haha var anmäler man sig (brukar jobba på beroendekliniken ibland på Ulleråker i Uppsala :P)
Har nog en hel del att bidra med ^^

[Fixa enkla pengar]
Mårten skrev:
> Kan vi inte starta en tråd där vi förskönar
> alkohol och droger

I favorit-öls-tråden förskönas alkohol i. Retard-tråden förskönar alkohol. I stort sett alla RRs slutar på puben eller baren eller i soffan med en öl eller visky. Drogförhärligandet fanns i tråden där babyfat frågade efter en bra överraskning att ta med sig upp på ett fjäll. Det slutade förresten med alkohol och tobak.

Men för att konsumera alkohol och knark så behöver man först pengar (det senare behöver man enligt sägnen inte pengar till första gången visserligen, kanske något för urinläggsförfattaren?) så det kanske inte passar här?

[Fixa enkla pengar]
smiley's inlägg gav mig, komiskt nog, dagens asgarv! Om en tonåring anser att det är lämpligt att sälja rumpa till någon gubbe (och inte ser skämtet i det hela) så är jag faktiskt helt övertygad om att den tonåringen ändå inte har någon lysande framtid och då bör han/hon ändå överväga den inriktningen i livet.
Kasta ut TV'n, spräng radion och avsluta allt vad internet heter. Folk kanske nappar på ett dåligt förslag (som i grund och botten är ett skämt). Vart är världen påväg? Någon annan borde verkligen ta ansvar för allt det här. Vart är FRA när man verkligen behöver dom?

Vill man tjäna cash får man helt enkelt jobba för det. Det finns i princip inget realistiskt sätt att tjäna snabba stålar på. De ska vara om du vinner på triss, vad är oddsen? Sök ett jobb, slit så det står härliga till och visa arbetsmoral. Då har du inte bara tjänat några kronor extra, i framtiden har du arbetserfarenhet och du kommer lättare få ett nytt jobb. Vägen till nya prylar stavas slit, inte snabba stålar, tyvärr.

// Fischer

[Fixa enkla pengar]
smiley skrev:

>
> Det är jag definitivt inte. Du likställer
> alltså en 15-åring med en vuxen?

Nej, femtonåringar är inte vuxna. Men jag fortsätter nog att vara lika dryg, tramsig och elak till vem som helst här på forumet, och tror framförallt att blixten inte tar någon större skada av det.

Vilken skolgård som helst i Sverige har värre jargong än det här forumet. Och för övrigt är hela frågan av akademiskt intresse eftersom trådskaparen i vilket fall som helst kommer att vilja ha en moped om några månader.

Mårten: Jag minns fortfarande hur Johan S läxade upp oss för hur vi glorifierade alkohol, så jag vågar inte.
Du är ju en bra trådarkeolog så du kanske kan hitta den tråden.

[Fixa enkla pengar]
Men Joakim, inte får du köra motorcykel när du är sjutton. Tänk på vilka signaler du skickar till tonåringarna!

[Fixa enkla pengar]
mzi skrev:

> Det har inte jag heller. Men tyvärr behöver jag
> läsa den, flera gånger i varje inlägg till och
> med.
> Lär dig citera och inte sprida så mycket dynga
> omkring dig.
>
> På tal om dynga: skit ska skit ha. Skriver man
> femton trådar om samma sak med någon minuts
> mellanrum i camelcaps och sedan trollar så får
> man tillbaka med samma mynt. Oavsett om man är
> femton eller på väg att få tonårssöner.
>
> Läs och lär av Emil-Pemil. Han är elva år,
> snart tonårsson.

Det är inte första gången som du hoppar på mig och jag har börjat att tycka att din ton är både aggressiv och obehaglig. Kan du vara snäll och lämna mig ifred nu. Du får hitta något annat att avreagera dig på.

[Fixa enkla pengar]
"är inte över arton så kan ju inte jobba"

Jo, det kan du verkligen göra. Sök jobb och du skall finna, att hitta enkla/snabba pengar går inte.

[Fixa enkla pengar]
smiley skrev:

>
> Det är inte första gången som du hoppar på mig
> och jag har börjat att tycka att din ton är
> både aggressiv och obehaglig. Kan du vara snäll
> och lämna mig ifred nu. Du får hitta något
> annat att avreagera dig på.

hahahahahahahaha

[Fixa enkla pengar]
Varför ska alla ungar ha dirts att cykla till kiosken med nuförtiden? För några år sedan var man kung med en bmx. Undrar när cykeln* är fulländad och kidsen gör livet otryggt för pensionärerna cyklandes på racercyklar.

*ej som i velociped

[Fixa enkla pengar]
seriöst så är dela ut reklam ett helt reko kneg som ger pengar i lagom mängd för någon i yngre tonåren. Jag minns när jag hade 1500 telefonkataloger hemma i päronens kök som skulle ut nästa dag. Tror jag köpte svartvit film för de pengarna på den tiden.

[Fixa enkla pengar]
Jag säger det igen: cykelmek. Laga punkor och byta vairar, justera växlar och byta kedjor. Du får jobba med något du uppenbarligen är intresserad av och som ger kosing i lagom mängs. Börja smått i garaget/på gården.

Hade du inte varit en sån fuskis hade du ju kunnat fixa med moppar oxå. Fast rådet kanske kan gå till någon annan än trådskaparen. Då denna ju uppenbarligen inte egentligen är intresserad av att förvärva egen kunskap eller pengar.

[Fixa enkla pengar]
Min brorsa tjänade ihop till en gummibåt med aktersnurra på att dela ut reklam 24-7.

Annars finns ju alltid Nigeriabrev som last option.

[Fixa enkla pengar]
Nu kan jag antingen välja att göra en klassisk happy-pudel och börja försvara smiley och läxa upp "drevet", eller fortsätta tråden i samma leriga hjulspår. Hmm.

Vilket knark gillar ni bäst?

Jag säger nog MDMA för det är roligt och kommer i barnvänliga färger och former.

[Fixa enkla pengar]
MDMA är så knepigt efteråt, och det är inte så spännande i ren form då det oftast kommer i vialer eller gelkapslar. Men det är luddigt och trevligt. Nä, det enda som gungar båten i alla väder är lyersginsyra. Och såklart endorfin.

Eller adrenachrome!! :-)

[Fixa enkla pengar]
smiley skrev:

Så du menar att mzi är ute efter dig personligen? Min tolkning är att du ber om det. mzi's tillrättavisande kommentar avsåg det missbruk av citeringsfunktionen du bedriver. Jag skriver under på det. Så då är jag också aggressiv och obehaglig?

Sen åter till grundproblemet: Trådskaparen lyckades under en ganska begränsad tid skapa en mängd trådar som kretsade kring s k "dirtar". "Dirtar" hit och "dirtar" dit. Det blev ganska, för att inte säga mycket tröttsamt. Därför kom denna tråd att bli den s k tungan på vågen, tuvan som stjälpte lasset.

Du borde lugna ner dig och citera det väsentliga.

[Fixa enkla pengar]
Hur kan kaos-teorin komma att passa så väl in i alla Happy-trådar? Trådarna spretar i väg åt alla och inget håll på samma gång. (Det är inte förrän på sidan 3 man kan förutse vad som ska hända.)

Beror det på att ingen läser och alla bara skriver, kanske?

Hur som helst: Det är helt underbart att lurka på Happy. Många asgarv i kväll. Tack för det!

[Fixa enkla pengar]
Nej, jag ber inte om det. Åsikter som går isär är no big deal, men däremot är det inte ok att helt besinningslöst vräka ur sig vad som helst till folk. Jag tog illa upp och det kan inte du förbjuda mig att göra. Av att döma av din ton i inlägget kanske du är den som borde lugna ner dig.
Och för din vetskap. Det går att tillrättavisa folk på ett mycket smidigare sätt än ditt. Börjar ju undra vad vissa av er är för typ av man.
Tack, nu vill inte jag ödsla mer tid på dig. Heller.

Senast redigerad av en moderator:
[Fixa enkla pengar]
Jag sparade ihop till min M3:a geonom att sälja tomburkar till pantade bondlurkar... eller kan du ju tigga smör i småland tills du fått allt och då har du ju allt smör i småland!

/
Roffe Moneyman

[Fixa enkla pengar]
Atlas skrev:
> Jag tycker att alla bör pröva LSD i tonåren.

vänta bara tills någon i din närhet kommer hem och har provat LSD, kokain eller rentav supit sig så full så dem däckat och spytt så in i helvete... då är kanske inte skämten lika roliga längre! Så sluta skämta om sånna här pass allvarliga saker och väx upp förfan!! jag vet inte hur många gånger jag har hört kompisar säga; amen mina föräldrar skämtar jämnt om alcohol dem säger; ska du inte ta med dej lita vin till festen? ... så jag tror nog inte dem bryr sig om jag super mig full som faan ikväll!! tänk på vad ni gör era omogna jävlar!!

[Fixa enkla pengar]
smiley skrev:
> mzi skrev:
>
>
> > Det har inte jag heller. Men tyvärr behöver
> jag
> > läsa den, flera gånger i varje inlägg till
> och
> > med.
> > Lär dig citera och inte sprida så mycket
> dynga
> > omkring dig.
> >
> > På tal om dynga: skit ska skit ha. Skriver man
> > femton trådar om samma sak med någon minuts
> > mellanrum i camelcaps och sedan trollar så
> får
> > man tillbaka med samma mynt. Oavsett om man är
> > femton eller på väg att få tonårssöner.
> >
> > Läs och lär av Emil-Pemil. Han är elva år,
> > snart tonårsson.
>

-Smiley har du koll på dina kromosomer? Någon borde komma hem till dig nattetid, och kissa på dina skor.

[Fixa enkla pengar]
Alltså, känner man sig inte om en överkokt sparris dagen efter en utekväll har man inte festat på riktigt. Så är det bara.

Edit:
Btw. vad fan är det med forumet ikväll?! Det är fan helt hysteriskt!

[Fixa enkla pengar]
captain8track skrev:
> smiley skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > mzi skrev:
> >
> >
> > > Det har inte jag heller. Men tyvärr behöver
> > jag
> > > läsa den, flera gånger i varje inlägg till
> > och
> > > med.
> > > Lär dig citera och inte sprida så mycket
> > dynga
> > > omkring dig.
> > >
> > > På tal om dynga: skit ska skit ha. Skriver
> man
> > > femton trådar om samma sak med någon minuts
> > > mellanrum i camelcaps och sedan trollar så
> > får
> > > man tillbaka med samma mynt. Oavsett om man
> är
> > > femton eller på väg att få tonårssöner.
> > >
> > > Läs och lär av Emil-Pemil. Han är elva
> år,
> > > snart tonårsson.
> >
> > Det är inte första gången som du hoppar på
> mig
> > och jag har börjat att tycka att din ton är
> > både aggressiv och obehaglig. Kan du vara
> snäll
> > och lämna mig ifred nu. Du får hitta något
> > annat att avreagera dig på.
>
>
>
> -Smiley har du koll på dina kromosomer? Någon
> borde komma hem till dig nattetid, och kissa på
> dina skor.

Du menar att någon borde trakassera mig nattetid?

[Fixa enkla pengar]
Såja, inte trolla.

Jag står vid vad jag skrev.
-LSD har för övrigt väldigt lite med allt det andra du nämde med att göra.

Håller f.ö med, 8 OT trådar på framsidan, plus ett par ursäktade. Utöver det hetta utan egentliga flame wars och nya troll. Folk måste vara rädda för hösten som kommer?

Flippad_unge skrev:
> Atlas skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag tycker att alla bör pröva LSD i tonåren.
>
> vänta bara tills någon i din närhet kommer hem
> och har provat LSD, kokain eller rentav supit sig
> så full så dem däckat och spytt så in i
> helvete... då är kanske inte skämten lika
> roliga längre! Så sluta skämta om sånna här
> pass allvarliga saker och väx upp förfan!! jag
> vet inte hur många gånger jag har hört kompisar
> säga; amen mina föräldrar skämtar jämnt om
> alcohol dem säger; ska du inte ta med dej lita
> vin till festen? ... så jag tror nog inte dem
> bryr sig om jag super mig full som faan ikväll!!
> tänk på vad ni gör era omogna jävlar!!

[Fixa enkla pengar]
Seymohre skrev:
> plocka lingon resten av sommarlovet! eller ngra
> andra bär.. inge lätta pengar men har man viljan
> går allt

Och helt seriöst så är det ju svampsäsong snart så då kan man säkert få ihop bra med pengar på några få timmars arbete om man hittar mycket kantareller.
Fan man kanske skulle prova de själv med tanke på att dom går för ca 100kr/kg

[Fixa enkla pengar]
captain8track skrev:
> ledsen kunde inte låta bli.

Tro mig, du är inte ens i närheten av att vara lika ledsen som jag. Finns inte en enda kvinna som skulle uppskatta ditt så kallade skämt. Men du kanske är kapabel till att läxa upp kvinnor, eftersom du kommer med ett sådant förslag. Nu har jag fått nog av alla "stilfulla" "herrar" på happy.

[Fixa enkla pengar]
Seriöst...

Bilagor

• arguing_on_the_internet.jpg
    arguing_on_the_internet.jpg
    31.2 KB · Besök: 46
Tillbaka
Topp