Fjärås Bräcka-Äskhults by?

KakanS

Ny medlem
Tjing! Någon som vet hur terängen mellan dessa två platser ser ut? Lämpar sig sträckan som söndagstur med min HT? Tjing!

Det blir lite stig när du närmar dig äskhult, men mest grusväg. Fortsätter du söder ut efter äskhult på hallandsleden så blir det mer stig.

Nu var det längesen jag cyklade där,men jag har gör mig det går ganska fort. Ta hellre bilen till Stättared och cykla någon av slingorna där. Eller det kanske finns fin stig uppe vid Rigortorpet?

Stättared är bra och H-leden från Helsjövägen till Idala är bra undvik leden från Stättared under kraftledning och efter Idala är gjort avverkningar och blir nog bättre om något år.Vi är ett gäng som kör mycket i Åsa-Frillesås häng på oss om du vill.

MTBonden skrev:
-------------------------------------------------------
> Stättared är bra och H-leden från Helsjövägen
> till Idala är bra undvik leden från Stättared
> under kraftledning och efter Idala är gjort
> avverkningar och blir nog bättre om något år.Vi
> är ett gäng som kör mycket i Åsa-Frillesås
> häng på oss om du vill.

Tack! Det blev landsväg från Bräckan till Äskhult, vidare tillbaks via stig/grusväg (Hallandsleden). Inget jättestök vilket passade mig nu när jag precis bytt från 26" till 29". Hur går det att ta sig via Hallandsleden mellan Äskhult och Stättared t/r, tro? Jag hänger gärna med er, ska bara lära känna min nya hoj först : D

Undvik H-leden tills du kommer till Idala kyrka och kör på den där men när du kommer ut på stora vägen mot Horred kör inte över på leden utan kör grusväg till Stättared där kan du köra stigarna och även H-leden i anslutning till Stättared som är bra men lite teknisk vid sjön.Kör försiktigt så kanske vi ses./PO

Tillbaka
Topp