bjornwikstrom
Medlem
Flats VS klick
Hit me....
vad anser du? för och nackdelar... hiss eller diss.
vad anser du? för och nackdelar... hiss eller diss.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Joe Biden kör också med clips.Har nyss gått från flats till clips och stormtrivs i stökiga dh leder, men känns jätteskumt så fort man ska hoppa.
Clips såklart! Bästa för gnarly DHFörvirrande här. Kör många nu clips eller clipless?
Har man pedaler med bra pins och bra skor så sitter man fast riktigt ? Dock kör inte jag DH deluxFörsta gången man tappar fotfästet i stök är sista gången man kör med plattformspedaler.
Tycker ven jag får bättre kontroll över bakdelen av cykeln när jag sitter fast i pedalerna.
Bara muppar säger clipless och är ett begrepp som borde pensionerats för 20 år sedan. Klickar foten fast i pedalen, kör man med clips aka ”cliped in”Förvirrande här. Kör många nu clips eller clipless?
Vad ska dom som verkligen kör med clips säga att dom använder då? Är det inte bättre att använda dom namn som redan finns som tex clipsless för SPD och liknande.Bara muppar säger clipless och är ett begrepp som borde pensionerats för 20 år sedan. Klickar foten fast i pedalen, kör man med clips aka ”cliped in”
Finns väl ingen som säger "clips"? "Klick" möjligtvis.Bara muppar säger clipless och är ett begrepp som borde pensionerats för 20 år sedan. Klickar foten fast i pedalen, kör man med clips aka ”cliped in”
Älska mupparna. Brukade köra clips runt 1990 men även senare på spinningpass. Numer allt sällan. Clipsless är betydligt säkrare men clips betydligt snyggare. ?
Bara muppar säger clips när man menar spd eller clickin pedaler.Bara muppar säger clipless och är ett begrepp som borde pensionerats för 20 år sedan. Klickar foten fast i pedalen, kör man med clips aka ”cliped in”
Bancyklister är ju då en så nischad grupp att det blir då helt irrelevant, spd är en modell av clips eller klick pedaler, finns flertalet andra så det är ju verkligen fel ord om man pratar i breda ordalag.Bara muppar säger clips när man menar spd eller clickin pedaler.
Clips används ju fortfarande vid bancykling t.ex. Ihop med klickin pedaler för att minimera alla chanser att skon lossar från pedalen.
Fast att säga clipless om nått som bokstavligen är ”clips” dvs nått som håller fast något med spännkraft, ofta fjäder, är ju egentligen ännu mer absurt ?Att säga clips om något som egentligen heter clipless måste ju vara lika fel som att kalla rostfritt för rost.
Fast här är väl clip=spänne?Fast att säga clipless om nått som bokstavligen är ”clips” dvs nått som håller fast något med spännkraft, ofta fjäder, är ju egentligen ännu mer absurt ?
Som jag förstått det så är Clip=Korgen man sätter foten i. Men likväl så blir SPD och liknande clipsless för att dom inte har någon tåkorg.Fast här är väl clip=spänne?
Clipless ftw!Joe Biden ska visst ha fått nog och slutar nu med clips.
hahahaha..... jag väntade bara på den kommentarenFör löpning är flats att föredra.