Folk i full proffs team utstyrsel

mamme1

Aktiv medlem
Min 10-årige son tyckte att jag var grymt orättvis som inte lät honom köpa en världsmästartröja när vi var på XXL förra veckan. När vi kom hem visade jag honom "the rules"

Dagen efter är vi ute och åker bil. Vi möter en cyklist och min son börjar peka och skrika.

-"Pappa han bryter mod koden! Han cyklar med långärmad tröja och korta byxor!"
Nu har jag ju inte pluggat reglerna...men du menade Långa brallor o kortärmad tröja?

Freddie L

Aktiv medlem
Min 10-årige son tyckte att jag var grymt orättvis som inte lät honom köpa en världsmästartröja när vi var på XXL förra veckan. När vi kom hem visade jag honom "the rules"

Dagen efter är vi ute och åker bil. Vi möter en cyklist och min son börjar peka och skrika.

-"Pappa han bryter mod koden! Han cyklar med långärmad tröja och korta byxor!"
Det finns hopp! Den här generationen (tråden) verkar förlorad, vi får hoppas på lite stil hos kommande! ;-) Mina telingar plockar långsamt upp vad som är viktigt, att se bra ut och låtsas få punka om man håller på att bli omkörd. Ett litet bakslag i dag när grabben (som packat väskan själv) körde med tvärrandiga ylle-långkalsonger under klubbbyxorna. Som tur var envisades han med att ligga långt före mig längs stig och väg. ;-)

Fishy

Aktiv medlem
Alltså, det finns inte många saker som är mer töntigt än sånt. Iaf på en vuxen person. Som om jag skulle gå omkring i en jacka med KIA-märket på ryggen.. 😂
Jag såg två ”äldre” LV-cyklister häromdagen rullandes på var sin Bianchi i celeste. De var båda fullt rustande från topp till tå med Bianchi-loggor. Allt übermatchat i celeste, flaskor inkluderade. 😬

Fishy

Aktiv medlem
Jag skulle inte själv ta på mig det, men man kan väl se det lite som en identifiering med sin tribe, att man visar att man gillar ett speciellt team. Lite som att gå omkring med en AIK-halsduk eller Milan-tröja om man gillar ett visst fotbollslag som ts påpekar. Vi alla identifierar oss nog i olika grad med olika varumärken och det visar ju inte minst att det handlar om starka varumärken. Vet inte om det stämmer, men jag upplever nog att jag oftare sett det nere på kontinenten; jag cyklade själv om en i full AG2R-utstyrsel på Passo Pordoi för några år sen - vilket INTE säger något om min styrka! :) Inte sällan ser man också äldre herrar och damer i gamla urtvättade teamtröjor.
Den här bilden som jag tog på Galibier visar litegrann vad jag tänker. :)

Visa bilaga 428472
Mannen i blått följer #29.
Mannen till vänster om honom bryter mot #29, #34, #46, #52.

Sam00

Aktiv medlem
Ämnet hamnade snett redan med liknelsen i första inlägget. De enda fotbollssupportrar som har lagdräkt är små barn. Vuxna har noll eller ett brandat plagg, så kallade julgranar två eller i extrema fall tre, men ingen vuxen har någonsin helt ställ.

På cykel gäller väl att man har det man trivs med, men om det är för stor skillnad i kapacitet mellan cyklisten och det kläderna antyder så blir det mest fånigt.
Du har rätt, tänkte inte på det. Det är såklart skillnad på att ha bara tröja och fullt kit.

MatKar

Medlem
Egentligen tycker jag väl att folk får ha på sig vad de vill men det ligger ju lite i sakens natur att cyklingens estetik är något att nörda ner sig i. Om vi tar liknelsen med fotboll så bär man ju klubbhalsduk för att visa tillhörighet och känna gemenskap med andra med samma preferenser. I cykelvärlden klär man sig och för sig enligt ”Reglerna” av samma skäl.... det är givetvis outsägligt fånigt men samtidigt samtidigt lite kul.

Och sist men inte minst... ska jag göra reklam för ett TV-bolag eller en biluthyrningsfirma vill jag ha betalt för det.

Adhocalias

Aktiv medlem
Om man bär annan form av reklamkläder då, tex med ett bryggeri's namn & logga?
Är det lika tvärtöntigt och bryter mot en massa ängslighetsregler?
Eller är det istället lite hipstrigt och småcoolt alt ännu töntigare?

FFS.... Lev & låt leva!
Mitt personliga favoritställ är ett Craftställ med stora ölloggor (Pistonhead) på. Jag har jobbat/jobbar för bägge företagen, så då måste det ju vara ok!!

Stervelo

Aktiv medlem
Jag har en teamtröja, den är så snygg att jag gått ut i den när jag var ung :)
Den var rejält retro redan då, sånt gör jag undantag för.

Sen tycker jag att det är extra poäng om man tar andra "intressen" på tröjorna, typ bandnamn och då är det ännu mer plus om man inte är supersölig. :)

MtbIte

Aktiv medlem
jag kan tycka det är löjligt när man ser personer i parken med flashiga crosskläder och en fullface det står redbull på eller monster som dom vore Sam hill eller något annat proffs.

kais01

Aktiv medlem
haha, jeansjacka som sitter vettigt är inte det sämsta att pendla i:)

annars är det här min go-to lycra för kyligare väder. 100 procent fusk. brukar rendera positiva kommentarer, och hur ofta får man det:)?
.Visa bilaga 428570
fickorna på ryggsidan är dock rejäla och äkta:) ett trevligt kinafynd i lite tjockare lycrakvalitet, lite åt fleece-hållet.
.
.
17CE1CE9-81D5-4BB0-BCA2-CFE8DA0623DD.jpeg

freddag

Aktiv medlem
töntigt, nja, men svårbegripligt. men minst lika konstigt med folk som inte tar bort klistermärkena på t ex framgafflar. av alla budskap en kan välja att basunera ut och in i världen och sina medmänniskor väljer de reklam för några stora företag. visst, det finns klistermärken som sitter utav bara helvete, under klarlacken osv, men det finns till och med folk som betalar för reklamklistermärken i matchande färger med andra reklambudskap på cykeln. det är så att en helt tappar det minimala hopp en ändå har om mänskorna. det är kört.

etnica

Aktiv medlem
töntigt, nja, men svårbegripligt. men minst lika konstigt med folk som inte tar bort klistermärkena på t ex framgafflar. av alla budskap en kan välja att basunera ut och in i världen och sina medmänniskor väljer de reklam för några stora företag. visst, det finns klistermärken som sitter utav bara helvete, under klarlacken osv, men det finns till och med folk som betalar för reklamklistermärken i matchande färger med andra reklambudskap på cykeln. det är så att en helt tappar det minimala hopp en ändå har om mänskorna. det är kört.
Hehe ja du om ramtillverkarna/gaffel tillverkarna ej får ha sina namn på sina produkter. Ja då har mänskligheten varit påväg nerför avgrunden ett bra tag :)

freddag

Aktiv medlem
Hehe ja du om ramtillverkarna/gaffel tillverkarna ej får ha sina namn på sina produkter. Ja då har mänskligheten varit påväg nerför avgrunden ett bra tag :)
det är det att folk liksom tycker om varumärkena, att de får en lite varm mysig känsla av logotypen för nåt stort jäkla företag, att de till och med betalar för reklamklistermärken, som gör att hoppet sipprar ur en.

freddag

Aktiv medlem
Du menar typ alla då? Folk som river av tillverkare och modell från cykeln/gaffel osv måste vara en väldigt liten minoritet.

Bryter du bort emblemen från bilen med?
alldeles för många, ja. men har ingen bil. jag har däremot brutit bort emblemen från bakväxeln. men det fattar jag att folk inte ids mecka med.

Helkama raisu

Aktiv medlem
Du menar typ alla då? Folk som river av tillverkare och modell från cykeln/gaffel osv måste vara en väldigt liten minoritet.

Tillhör nog den minoriteten. Brukar ta bort fula klistermärken från gafflar och fälgar (med betoning på fula).

Och ja kan jag få bilar utan modellbeteckning brukar jag beställa det.

ooms

Aktiv medlem
alldeles för många, ja. men har ingen bil. jag har däremot brutit bort emblemen från bakväxeln. men det fattar jag att folk inte ids mecka med.
Hur gör du med emblemet på ramen, målar du över det?

Själv försöker jag undvika stora emblem och varumärken på mina cykelkläder, vill ha dem så stilrena som möjligt, skulle aldrig nånsin köpa en tröja bara för att den har en stor reklamblaffa på sig. Men att sitta och pilla bort märken fr kläder, cyklar, och delar skulle jag aldrig göra heller, då har nog tönteriet/tokeriet slagit över åt andra hållet i mina ögon.

mtb565

Aktiv medlem
Är det för att logotyperna i sig är fula eller får du ångest över att "göra reklam".

Jag får nog hålla med ooms att det har slagit över åt andra hållet om man ägnar sig åt det. Men det bästa är ju att man får göra som man vill.

Lägg gärna upp en bild på cykeln, hade vart kul och se.

kais01

Aktiv medlem

det kan man gärna göra, i vissa töntigare fall. minns t ex 5växlad eller abs:)

eller i bakrutan på ford; ’intelligent protection system’

på sextiotalet satte folk på klistermärken att de hade dubbdäck!

en modernt rätt töntigt påfund är minnesplaketter efter lackbehandling.

etnica

Aktiv medlem
det är det att folk liksom tycker om varumärkena, att de får en lite varm mysig känsla av logotypen för nåt stort jäkla företag, att de till och med betalar för reklamklistermärken, som gör att hoppet sipprar ur en.
Get your point men tror inte marknadsförings avdelningar kommer försvinna.

Däremot när man får betala extra för bjärta färger med tillverkarens namn som syns bättre så tycker jag det är för mycket. T.ex oneups kolfiber styren.

Sam00

Aktiv medlem
Det gör väl inget om man hjälper till lite med marknadsföringen, så länge man ser supersnabb och seriös ut med sin S-Works cykel och valfritt team kit.🙂

Vad skulle man helst välja.
Amatörskills med alla rätta märkena.
Proffs-skills med inte ett enda rätt märke.

Jag skulle hellre ha proffsskillsen. Alla dagar.

sdx

Aktiv medlem
Har sett minst 10 st i dag med team kläder och en massa reklam det värsta var en fet gubbe som magen hängde utanför tröjan.

fredrikw

Aktiv medlem
Folk i gemen, inte bara cyklister, är ju väldigt okritiska när det gäller att bli nyttiga idioter till företag. Att betala pengar för att få göra reklam blir ju lite bakvänt på något sätt.

Men att det skulle vara fel eller dåligt på något sätt, för att det bryter mot någon tramsig regel, nja...

Fishy

Aktiv medlem

Emblemet på min Trek sitter kvar där fram precis som Toyota märket fram på bilens grill.
Dock så rök de extremt fula klistermärkena från Bontragerfälgarna. Mycket snyggare så.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer