Har nyligen skaffat denna istället för en Hardtail och skillanden när jag kör på Upplandsleden är STOR! Blev en Kona Precept DL.
Men är inte helt nöjd, bifogar men rescencion som jag skickade in till Wiggle:
Budget Enduro
Datum:den 22 juni 2015
Vad är det man säger...man får vad man betalar för, hoppas inte det gäller denna cykel, men det har inte börjat bra kan jag säga....
Efter 2 skogsrundor så måste jag lämna in cykeln till lokala cykelhandlaren och kosta på den 350:- för att rikta bakhjulet som efter en mindre sammanstötning med en sten blev skevt, tycker jag var svagt, ska det inte tåla mer än så, trodde den var gjord för stökig skogskörning, eller är det så att den lätta alufälgen är så känslig i såfall är det helt oacceptabelt!
Sedan så hade vajern till bakväxeln, eller snarare höljet till vajern fransat upp sig pga av att ändstoppet var gjord av mjukplast, helt otroligt! Resultatet blev att växlingen blev helt kajko, kedjan hamnade utanför lilla drevet så jag fick vända på cykeln och plocka bort hjulet för att kunna lossa kedjan....också helt oacceptabelt på en cykel som är använd 2 ggr!
Positivt är däremot hur bra att sväljes av fjädringssystemet, men får nog ställa om dämparna eller trycka i mer luft, blir väl mkt gung när jag står upp och trampar...
Positivt är också de breda hjulen som sväljer mkt när jag håller mig till 3 kg tryck, funkar också bra att köra där det är lerigt och gyttjigt.
Cykeln är snygg ser tuff ut!
Så vi får se hur det funkar framöver då....
Ska man då behöva slanta upp 10 15 tusen till för att istället köpa en mer renodlad downhillhoj för att grejerna ska hålla ???
Men här i Uppland finns det ju inga såna slingor....så därför tänkte jag att denna Mtb skulle vara en kompromiss eftersom jag ville ha en heldämpad hoj!
Fördelar:
Justerbar, Tilltalande, Bekväm, God passform, Mångsidig
Nackdelar:
Dålig kvalitet, Slits alltför lätt