FOX dämpare

FOX dämpare
Jag har erfarenhet av 26" medellen. Den är grymt fin! Fungerar bra i alla lägen både med och utan Terralogic funktionen aktiverad. Det bra med Fox om man jämnför med Spec är att Fox går att köra 100% utan plattform medan Spec alltid har liiiite plattform kvar även när den är maximalt av stängd.

FOX dämpare
Jag har kört rätt mycket med min sedan september och har bara bra erfarenheter. Jag har ingen Kashima coating (Canyons Terralogic-variant är visst utan) men den rör sig ändå mjukt som smör. Hade satt den i läge 4 nästan hela hösten, då är den fortfarande hyfsat stum tills det blir stökigt men den reagerar blixtsnabbt på ojämnheter ändå. Dock får man jobba för att lyfta framdäcket, det blir lika lätt att komprimera inför ett framhjulslyft som med en vanlig dämpare. Testade läge 8 nyligen och då är den ganska mjuk hela tiden men det passade bättre i väldigt stökig Gbg-terräng, kändes då tryggare på ojämnheter lixom (blöta rötter etc). Det är stor skillnad mellan varje läge.
Ska man köra XC-långlopp så hade ja satt den på läge 0-2 och då sparar du mängder med energi och får ändå grym komfort. Läge 6-7 när du ska ut på någon riktigt stökig tur.

Hade du någon specifik fråga förresten? :)

FOX dämpare
Yep, blev en Grand Canyon AL 9.9 (2013) så i stort sett samma, är duktigt nöjd faktiskt. Fast du slipper Avid-bromsarna å det kan ju bara vara ett stort plus :)

FOX dämpare
frearv1972 skrev:
-------------------------------------------------------
> Kashima coating är väl den gula färgen?

Det ska stå Kashima skrivet på innerbenet och det gör det inte, samt att jag frågat Canyon, de säger att dessa dämpare inte har Kashima.

FOX dämpare
Det verkar vara en kanon cykel:) Det är bra att det är XT rakt i genom. Det är bra att dom inte blandar så mycket komponenter. Hade en Specilized Rockhopper comp innan men dom blandar villt. Dom verkar göra det på alla modeller.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp