Fox Factory air can service

hanSSon11

Aktiv medlem
Skulle göra en aircan service på min Fox Factory dämpare idag och undrar bara vad det är (och vad dessa gör) som jag ringat in på bilden?
Första gången jag öppnar dämparen så inte sett dessa innan…

Bilagor

• IMG_0568.jpeg
    IMG_0568.jpeg
    496 KB · Besök: 75
Tokens (volymreduserare) tror jag….
Jaha det trodde jag va den gröna under ”locket”…
Det finns alltså flera olika sorters volym reducerare. Jävla djungel det här hahaha
Har ju kört med denna uppsättning hela förra säsongen (utan att veta om det) så kanske ska plocka bort nått i år ?

Tokens i positiv och negativ kammare samtidigt. Kommer de inte i viss mån att motverka varandra? ?
Positive Bottomless Tokens reduce volume in the positive air chamber of the air spring, which causes the air spring curve to ramp up at the end of the travel to make it harder to bottom out. Negative Tokens reduce volume in the negative air chamber of the air spring, which causes the air spring to feel firmer at the beginning of the travel and more linear at the end of the travel to make it easier to achieve bottom out.

What is the difference between positive and negative Token tuning in RockShox DebonAir+ rear shocks?

Annat fabrikat men antar att principen är den samma. Kanske någon vill "svara och förklara", haha. ?

Nej, det det motverkar inte. Token i neg gör det hårdare i början och drar lägre tryck vid samma sag.
I pos rampar det upp mer progressivt.....Ja och drar mindre tryck vid samma sag

Tack för svar!
Får se om jag orkar laborera med dessa i vår eller om jag bara låter det vara som det är, har ju ändå känts kanon bra med dessa i.

Tack för svar!
Får se om jag orkar laborera med dessa i vår eller om jag bara låter det vara som det är, har ju ändå känts kanon bra med dessa i.

Från mitt perspektiv på min ram vill jag ha så mycket neg volym i neg som möjligt utan att det blir för mjukt i början. Kunde plocka bort alla i pos och få en linjär kurva

Men jag har bara labbat på en cykel och din vikt spela också roll

Tillbaka
Topp