Hasse#7 sa:
Betyder inlägget att jag är extra otrevlig eller inte? Personligen tycker jag att jag skruvar upp otrevligheten när det börjar komma ganska otrevliga inlägg från annat håll. Men min kalibrering kanske är utanför acceptanskraven?
Det jag framfört i tråden handlar om ett mobbingbeteende från ett fåtal individer i en viss situation, och det är beteendet jag vänder mig emot. Jag har inte nämnt dig vid namn, det är ditt eget initiativ att ta åt dig av kritiken, men om du är en av dom jag syftar på så skall du ha all heder av självinsikten!
Nästan allt annat kan diskuteras i forumet, inklusive bilfrågor och hästfrågor. Och "räsercyklar" där cyklisten hänger med ansiktet nästan nere i marken och inte har någon vidare koll på trafiken runt omkring sig. Till och med att bygga bensindrivna motorcyklar på cykelram.... Ingendera sådant som i rimlighetens namn borde framföras på allmän väg, men jag välkomnar att man får diskutera både högt och lågt om det, även i de fall då det är flagrant olagligt, och finner det allt som oftast amuserande att läsa om!
Och när jag inte finner det amuserande så låter jag helt enkelt bli att läsa och kommentera i den tråden.
Men när någon nämner ordet "elcykel", i synnerhet om det är någon ny och oerfaren, så dyker det genast upp en "mobb" som skall trycka ner vederbörande. Alltid med samma fantasilösa och uttjatade inlägg. Vart och ett oftast inte speciellt hårt, men tillsammans tillräckligt för att totalt förstöra tråden och förta den i övrigt positiva stämningen i forumet!
Det har gått så långt så det skapats ett parallellt forum, och nu också tydligen håller på att smyginföras kategorier.
Mitt argument är att istället för att bygga upp kategorisering mm som eroderar själva kärnan i Happy helt enkelt ta tag i problemet med mobbarna. Är du en av dom? Ja, då kanske ett par månaders avstängning är precis vad du behöver!
Fasen så mycket nyttigare än att tvinga på oss andra ett kategoriserat forum som ingen vill ha bara för att ett tiotal individer inte kan hålla sig till de umgängesregler som finns, och som i övrigt alla är överens om!?