Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det borde vara smidigast. Borde gå i en träsvarvSvarvar mina i ett plastmaterial som heter POM-C,kanon till detta ändamål.
Fox 36 och RS 32 gjorda än så länge.
Har man bara en lös Packbox att mäta på så är det lätt att göra ett måttanpassat dorn.?
Eller som tack för det mkt uppskattade tipset du gav som gjorde att jag fick tag på en Super Deluxe,(sista i Europa?),så skickar du upp en lös packbox och ett returkuvert så gör jag en free of charge till dej. ?Ja, det borde vara smidigast. Borde gå i en träsvarv
Googla på artikelnummrenJag ska serva min gamla rockshox sid race från 2007, jag har letat upp artikelnummer 11.4307.250.000 och 11.4310.703.000 som verkar vara det som gäller..
Någon som har tips på vart man kan köpa dessa för bra pris?
Jag har hittat servicekittet på cykelkraft men inte "dust seal kit", men det kanske räcker med bara servicekittet ändå?
Till 35 mm packboxar köpes lämpligen unior 35/36 mm verktyg. Det bottnar fint mot gaffelbenen så man inte pressar för djupt.
Säkert en oring som är otät.Mindre än ett år gammal Lyrik.
Nu gråter den via kompressionsvredet :(
Ska se vad Wiggle säger.
Visa bilaga 486418
Säkert en oring som är otät.
Rockshox säljer det inte så det är i så fall om du kan plocka ur den och hitta en i samma dimensioner via något företag som säljer o-ringar i NBR. Helt lätt är det kanske inte, men det är fullt möjligt.Frågan är vilken bara, och hur man får tag i en.
Rockshox säljer det inte så det är i så fall om du kan plocka ur den och hitta en i samma dimensioner via något företag som säljer o-ringar i NBR. Helt lätt är det kanske inte, men det är fullt möjligt.
Men är den inom garanti så reklamera bara?
Det där är charger 1, TS gaffel är för ny, är nog charger 2/2.1 RC eller Charger RC (den med ifp). Av vredet att döma gissar jag charger 2.0 RC..Denna eller nån i närheten
Är det snabba puckar som gäller hade jag snackat med trekstore för en reklamation kan ju ta gud vet hur länge.Frågade Wiggle igår vad jag skulle göra.
Pratade precis med Trek Service i GBG, och sa att dom kan fixa det. (Om man vill)
Men den är ju som sagt bara lite över 1 år gammal.
Synd att allt går sönder bara.
Ska ju på hoppkurs den 15:e på Isaberg....
Den är fullt servicebar men det är lite halvknepigt. "Servicebarheten" enligt sram innebär att man byter hela dämparen. Morons... Tur att det i alla fall går att få tag på blåsor från annat håll än sram.Får se vad Wiggle svarar. Blir nog att Trek Service, då dom är RS center, men då i Wiggles regi. Får jag hoppas.
Ja det är en Charger 2.0. Tydligen oservice-bar enligt Rockshox. Trodde inte man fick göra sånt.
Halloj, jag har köpt andra grejjer härifrån, inte o-ringar utan reservpiggar till pedalerna.Rockshox säljer det inte så det är i så fall om du kan plocka ur den och hitta en i samma dimensioner via något företag som säljer o-ringar i NBR. Helt lätt är det kanske inte, men det är fullt möjligt.
Men är den inom garanti så reklamera bara?
Ser fint ut. Viktigt är att det är NBR, alternativt Viton men det är typiskt dyrare och funkar sämre om man tänkt köra i ruskigt kallt väder (fingrarna fryser nog iofs av innan man når gränsen).Halloj, jag har köpt andra grejjer härifrån, inte o-ringar utan reservpiggar till pedalerna.
Hursom...
de verkar ha sortiment som kan funka till dämparservice. Någon erfaren på forat kanske kan bedöma vad som är användbart.
![]()
O-ringar i NBR / EPDM / FKM och andra material
Stort sortiment av o-ringar i olika material, dimensioner och tjocklekar. Alltid snabb leverans från Kullagret.se.www.kullagret.com
Jo, men även 2.1 ser ganska snarlik ut. Min sådan plugg satt med en liten spårring (sådan utan hål), och metallbandet på ovansidan hade rostat vilket gav ett litet läckage.Vilken lyrik rör det sig om? Select eller select plus?
Det där är charger 1, TS gaffel är för ny, är nog charger 2/2.1 RC eller Charger RC (den med ifp). Av vredet att döma gissar jag charger 2.0 RC..
Jo iofs, på sätt och vis, LSC adjustern sitter ju fast mha spårring. På charger 2.0 RC2 så fastnar dock nålen i HSC justeringsmekanismen på väg upp så man måste ta isär alltihopa i stort sett. Men kanske TS har tur, för RC dämparen har ju ingen HSC justering som är i vägen så då kanske man kan ta ut nålen uppåt och i så fall är det ungefär 42 ggr lättare att byta tätningen. Men jag har aldirg haft isär en Charger 2 RC, bara RC2. Kanske det ser helt annorlunda ut i en sådan..Jo, men även 2.1 ser ganska snarlik ut. Min sådan plugg satt med en liten spårring (sådan utan hål), och metallbandet på ovansidan hade rostat vilket gav ett litet läckage.
Den är fullt servicebar men det är lite halvknepigt. "Servicebarheten" enligt sram innebär att man byter hela dämparen. Morons... Tur att det i alla fall går att få tag på blåsor från annat håll än sram.
Via trekstore gbg är väl enklast. Annars kan man köpa t.ex från Air N Shox.Var hittar man blåsor till Charger 2.0?
Air'N'shox ligger just nu på min svarta lista...beställde lite prylar för över 1 månad sedan...noll orderbekräftelse,noll prylar och inga svar på mina mail what so ever.Via trekstore gbg är väl enklast. Annars kan man köpa t.ex från Air N Shox.
Aj då, det låter ju lite sådär. Jag har bara beställt därifrån en gång, när jag hade haft sönder min charger 2 blåsa i höstas, och det gick bra, grejerna kom fram. Men jag kanske hade tur då.Air'N'shox ligger just nu på min svarta lista...beställde lite prylar för över 1 månad sedan...noll orderbekräftelse,noll prylar och inga svar på mina mail what so ever.
Tur att jag pyntade med Paypal,blir en claim via dom så får jag igen lite pengar iaf.?
Jag drog iväg en order i torsdags, efter att @Valhalla_ tipsat om Air'N'Shox men innan du, @AndersJB, meddelat att de inte är att lita på. Jag fick precis ett trackingnummer av dem så för mig verkar det funka, hoppas att de skickat det jag beställt bara.Air'N'shox ligger just nu på min svarta lista...beställde lite prylar för över 1 månad sedan...noll orderbekräftelse,noll prylar och inga svar på mina mail what so ever.
Tur att jag pyntade med Paypal,blir en claim via dom så får jag igen lite pengar iaf.?
Köper du till en sid av rätt årsmodell/generation så passar det. Rockshox använder samma inner och ytterben till olika slaglängd.Visa bilaga 487957
Jag tror jag har fått samma problem som @Maakus på min SID RL B3 120mm med charger 2-dämpare. Igår när jag hade cyklat klart var hela ytterbenet kladdigt av olja på högersidan :(
Efter rengöring så går det att få fram lite olja vid lockouten om man komprimerar dämparen några gånger. Jag har kontaktat R2 där jag köpt gaffeln men har inte riktigt tid med reklamation pga en tävling 10 juni, så jag tänkte köpa en ny dämparenhet och lägga i så länge. Tyvärr hittar jag ingen sån till salu för 120mm, säljs inte de lösa? Jag har hittat RLC-varianten (00.4018.783.011) men hittar inget RS-nummer för RL-varianten.
är du säker? Det står max 100mm på flera av de jag hittade, därför jag blev osäker, jag trodde det skulle vara samma och att det bara var luftsidan som skiljer mellan 100 och 120mm.Köper du till en sid av rätt årsmodell/generation så passar det. Rockshox använder samma inner och ytterben till olika slaglängd.
Får hoppas du har bättre lycka än mej!Jag drog iväg en order i torsdags, efter att @Valhalla_ tipsat om Air'N'Shox men innan du, @AndersJB, meddelat att de inte är att lita på. Jag fick precis ett trackingnummer av dem så för mig verkar det funka, hoppas att de skickat det jag beställt bara.
Får se vad Wiggle svarar. Blir nog att Trek Service, då dom är RS center, men då i Wiggles regi. Får jag hoppas.
Ja det är en Charger 2.0. Tydligen oservice-bar enligt Rockshox. Trodde inte man fick göra sånt.
?Luftburken tar ju 10 minuter.
Värre är fullservice. Jag vill gärna gnälla över att jag betalade en bit över 4000 för en lyrik och en super Deluxe. En mindre summa var för reservdelar
Gör en ytterbensservice och en sleeve service, gör det nu.Hej, funderade på att ställa min fråga i"saker du inte vågar fråga..." -tråden men provar här.
Min fråga,
Eller hur är det dags för service, vad händer annars?
Nu har jag gissningsvis cyklat ett antal multiplar över serviceintervall 50h på framgaffeln. cykeln är snart ett år, som köptes ny.
Jag tvättar cykeln ganska ofta. Alltid om det varit mycket gegga.
Jag har servicekit, oljor och skumgummiringar hemma....
Är det dags att serva nu?
Jag antar att 50timmarsintervallet är vad SRAM anser.
Men nog borde det finnas marginal att vänta med service till vintern...eller???
Jag tänker "om det funkar, så laga det inte utan cykla istället" (för oss som jobbat med prediktivt underhåll) ?
Dämparna det gäller:
Bak : RockShox Super Deluxe Select R, 230mm x 60mm
Fram: RockShox Lyrik Select, Charger RC damper
....Sen är det en liten "shapeshifter"-kolv från Fox, unik? för Canyon Strive, men den tror jag man inte servar eller hittar kit till (Ska fråga hos Canyon)
mvh
Emil
Gör en ytterbensservice och en sleeve service, gör det nu.
Klart och tydligt, det är dags för service.Att gaffeln och bakdämparen rör sig skall inte likställas med att de är i bra skick, lika lite som att anta att motoroljan i bilen är kanon efter 10000 mil bara för att bilen fortfarande går att starta & köra. ?
Tänk mer 80/90tals-Peugeot. ?Klart och tydligt, det är dags för service.
Appropå motorolja, det är alltså ingen Volvo240 du hänvisar till?
Tack för råd!
Ja absolut.Gjorde en helservice på min Lyrik nyligen och fuskade visst lite med luftningen av charger 2-dämparen. Skulle snabbt vilja åtgärda det.
Visst borde man kunna banka och lossa på nederbulten och sedan bara skruva ur enheten från innerbenet utan att behöva dra av ytterbenen och ha sig?