Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
NickPick sa:Av alla olika narrow wideklingor... Finns det någon bättre? Har raceface 34t nu men ska snart byta pga slitage...
Jag behöver 104mm! Allebike har en egen nwklinga på gång nu såg jag på deras instagram. Blir nog en sådan när dom inkommer i lager.mikipedia_ sa:NickPick sa:Av alla olika narrow wideklingor... Finns det någon bättre? Har raceface 34t nu men ska snart byta pga slitage...
Jag gillar Sram x-sync.
Kostar typ 200-300kr och är i stål, dock är dom bara i 94bcd lr med directmount vad jag vet.
NickPick sa:Jag behöver 104mm! Allebike har en egen nwklinga på gång nu såg jag på deras instagram. Blir nog en sådan när dom inkommer i lager.mikipedia_ sa:NickPick sa:Av alla olika narrow wideklingor... Finns det någon bättre? Har raceface 34t nu men ska snart byta pga slitage...
Jag gillar Sram x-sync.
Kostar typ 200-300kr och är i stål, dock är dom bara i 94bcd lr med directmount vad jag vet.
Edarion sa:Jag har köpt mig en billig mtb för att vinterträna och cykla lite grusväg med... Till hösten tänkte jag satsa på ett par dubbdäck av iaf hyfsad kvalitet. Däcken är dock ganska slut nu och jag har ingen lust att lägga några stora pengar på cykeln överhuvudtaget. Jag funderar därför på däck från biltema. Är det någon som har erfarenhet av dem? Är dom "bara" hala på "rötter och stenar" eller är det andra saker som gör att jag bör undvika dem?
Q&D sa:Hur uttalas brevet på svenska? (Randonnee)
Var ligger betoningen
Ber snällt ;)Bengt-re sa:Edarion sa:Jag har köpt mig en billig mtb för att vinterträna och cykla lite grusväg med... Till hösten tänkte jag satsa på ett par dubbdäck av iaf hyfsad kvalitet. Däcken är dock ganska slut nu och jag har ingen lust att lägga några stora pengar på cykeln överhuvudtaget. Jag funderar därför på däck från biltema. Är det någon som har erfarenhet av dem? Är dom "bara" hala på "rötter och stenar" eller är det andra saker som gör att jag bör undvika dem?
Be snällt så kan du nog få några däck som är bra, men som någon tröttnat på. Billiga däck som går bra där det är halt är väl annars smörgåsbord eller chunky monkey. Rullar tungt, är tunga, men billiga och bra fäste.
Edarion sa:Ber snällt ;)Bengt-re sa:Edarion sa:Jag har köpt mig en billig mtb för att vinterträna och cykla lite grusväg med... Till hösten tänkte jag satsa på ett par dubbdäck av iaf hyfsad kvalitet. Däcken är dock ganska slut nu och jag har ingen lust att lägga några stora pengar på cykeln överhuvudtaget. Jag funderar därför på däck från biltema. Är det någon som har erfarenhet av dem? Är dom "bara" hala på "rötter och stenar" eller är det andra saker som gör att jag bör undvika dem?
Be snällt så kan du nog få några däck som är bra, men som någon tröttnat på. Billiga däck som går bra där det är halt är väl annars smörgåsbord eller chunky monkey. Rullar tungt, är tunga, men billiga och bra fäste.
Kung_Gustaf sa:Edarion sa:Ber snällt ;)Bengt-re sa:Edarion sa:Jag har köpt mig en billig mtb för att vinterträna och cykla lite grusväg med... Till hösten tänkte jag satsa på ett par dubbdäck av iaf hyfsad kvalitet. Däcken är dock ganska slut nu och jag har ingen lust att lägga några stora pengar på cykeln överhuvudtaget. Jag funderar därför på däck från biltema. Är det någon som har erfarenhet av dem? Är dom "bara" hala på "rötter och stenar" eller är det andra saker som gör att jag bör undvika dem?
Vad har du för däckstorlek? 26"? I såna fall skänker jag gärna två däck i hyggligt skick. Om du hämtar vill säga i Falun.
Edarion sa:Om jag omformulerar mig då... Vad är det billigaste man kan komma undan med för ett par däck "värda namnet"? Jag tänkte mig nog ändå att det drar iväg en bit över femhundringen för ett par och att om jag kommer under det i princip lika gärna kan köra biltemas (som landar på 160:- för ett par)
Om jag blir förstådd i varberg är det gott nog :)Pfaff sa:Q&D sa:Hur uttalas brevet på svenska? (Randonnee)
Var ligger betoningen
Frågar du en norrlänning, en göteborgare eller en skåning? :D
Tack!Henrik_E sa:bre-vey
Lika mycket tryck på båda stavelserna.
Q&D sa:Tack!Henrik_E sa:bre-vey
Lika mycket tryck på båda stavelserna.
Nu kan jag sova inatt
Ett dialektalt "bredvid" mao?!emmer sa:Diplom uttalas väl bʀəvɛ (ung. brövee)
Breve komme en långt mä :-)eketjall sa:Ett dialektalt "bredvid" mao?!emmer sa:Diplom uttalas väl bʀəvɛ (ung. brövee)
Pfaff sa:Inte riktigt. Det engelska uttalet syftar på en tillfällig militär befordran. I cykelsammanhang är det franska och trycket ligger som du själv så riktigt tror, på sista stavelsen.
Tack för förtydligande.emmer sa:Breve komme en långt mä :-)eketjall sa:Ett dialektalt "bredvid" mao?!emmer sa:Diplom uttalas väl bʀəvɛ (ung. brövee)
Hur lång är du?cartaq sa:Skall jag leta efter en damracer med dessa måtten eller går det att hitta en herr racer?...
172cmIgino Cazzola sa:Hur lång är du?cartaq sa:Skall jag leta efter en damracer med dessa måtten eller går det att hitta en herr racer?...
Vad har du för punghöjd?
Du har lång överkropp/korta ben. Jag tycker att du skall kolla på Aero-hojar, de brukar vara långa/låga.cartaq sa:172cmIgino Cazzola sa:Hur lång är du?cartaq sa:Skall jag leta efter en damracer med dessa måtten eller går det att hitta en herr racer?...
Vad har du för punghöjd?
72cm
Novatec Impulse: http://www.prime-cycling.se/collections/novatec-road/products/novatec-impulse-clincher är lite stadigare än Novatec Jetfly.grautr sa:...Jag väger typ 85kg och är sugen på ett par dessa här: http://www.wiggle.se/novatec-jetfly-hjulset-i-legering-landsvag-for-kanttradsdack/
mikipedia_ sa:Vart kan man köpa bara famrings till pike gafflar?
Vernersson sa:mikipedia_ sa:Vart kan man köpa bara foamrings till pike gafflar?
Vad är famrings? :-O
borgis sa:Tror ni att det här drevet håller några mil till?
mikipedia_ sa:Vernersson sa:mikipedia_ sa:Vart kan man köpa bara foamrings till pike gafflar?
Va fan, kan man inte snava rätt nån gång??
Foamrings foam foam foam foam foam foam foam foam.
Vernersson sa:mikipedia_ sa:Vernersson sa:mikipedia_ sa:Vart kan man köpa bara foamrings till pike gafflar?
Ahhhh, jag trodde på allvar att det fanns ngt okänt som hette famrings *S*
Till mitt försvar så hade jag vart ute & druckit öl igår kväll, jag var inte så smart ;)
Edit: Gabelprofi har det mesta och så även foamrings i bulk.
https://www.gabelprofi.de/RockShox/Ersatzteile/Foam-Ring-35mm-x-6mm-PIKE-A1-Qty-20.html?redirected=1
mikipedia_ sa:Vernersson sa:mikipedia_ sa:Vernersson sa:mikipedia_ sa:Vart kan man köpa bara foamrings till pike gafflar?
Ahhhh, jag trodde på allvar att det fanns ngt okänt som hette famrings *S*
Till mitt försvar så hade jag vart ute & druckit öl igår kväll, jag var inte så smart ;)
Edit: Gabelprofi har det mesta och så även foamrings i bulk.
https://www.gabelprofi.de/RockShox/Ersatzteile/Foam-Ring-35mm-x-6mm-PIKE-A1-Qty-20.html?redirected=1
Tack tack ska nog beställa sen när det är i lager igan.
NLC sa:borgis sa:Tror ni att det här drevet håller några mil till?
Är det till salu? Tror jag har en bakväxel som snart lirar perfekt
borgis sa:Tror ni att det här drevet håller några mil till?