Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Lägger in komponenterna i Strava.pirx sa:Ni som håller koll på hur långt era hjul/däck/kedjor/cyklar rullat. Vad använder ni för system/metod för det?
weldion sa:Lägger in komponenterna i Strava.pirx sa:Ni som håller koll på hur långt era hjul/däck/kedjor/cyklar rullat. Vad använder ni för system/metod för det?
såkket sa:weldion sa:Lägger in komponenterna i Strava.pirx sa:Ni som håller koll på hur långt era hjul/däck/kedjor/cyklar rullat. Vad använder ni för system/metod för det?
Har också gjort så men saknar en funktion för att kunna lägga undan komponenter och sedan återuppta dem.
t ex om man kör ett par däck på våren, byter över sommaren och sedan sätter tillbaka vårens däck till hösten så hittar i alla fall jag ingen funktion för att inte börja om från noll på dessa begagnade däck.
Juhlin sa:Jag kan inte gafflar, men jag är inte helt tappad bakom en vagn gällande smörjteknik i allmänhet..
såkket sa:weldion sa:Lägger in komponenterna i Strava.pirx sa:Ni som håller koll på hur långt era hjul/däck/kedjor/cyklar rullat. Vad använder ni för system/metod för det?
Har också gjort så men saknar en funktion för att kunna lägga undan komponenter och sedan återuppta dem.
t ex om man kör ett par däck på våren, byter över sommaren och sedan sätter tillbaka vårens däck till hösten så hittar i alla fall jag ingen funktion för att inte börja om från noll på dessa begagnade däck.
pirx sa:såkket sa:weldion sa:Lägger in komponenterna i Strava.pirx sa:Ni som håller koll på hur långt era hjul/däck/kedjor/cyklar rullat. Vad använder ni för system/metod för det?
Ja då skulle man behöva ha ett parallellt system för det där man antecknar varje gång man tar av ngn komponent (men inte retire). Suboptimalt.
Jag har lagt in 2 cyklar. Det gjorde jag några veckor sedan. By default verkar strava gå på den som jag lade in först,
vilket råkar stämma i nuläget. Jag får ju inte möjlighet att välja när jag gör aktiviteten eftersom aktiviteterna skapas genom
att de synkas till strava från suunto.
Jag ser heller inte ngn möjlighet att ändra cykel i efterhand när aktiviteten redan är klar?? Är jag blind? Det borde väl rimligtvis gå.
weldion sa:pirx sa:Jag ser heller inte ngn möjlighet att ändra cykel i efterhand när aktiviteten redan är klar?? Är jag blind? Det borde väl rimligtvis gå.
Fungerar både på webben och appen. "Edit Activity" -> "Bike"
Jag använder en app som heter ProBikeGarage. Den synkar automatiskt cyklar och rundor från Strava. Man definierar komponenterna i appen och kan lägga till och ta bort dem från cyklarna enkelt, även retroaktivt. Den håller också koll på när delarna bör servas eller bytas.pirx sa:Ni som håller koll på hur långt era hjul/däck/kedjor/cyklar rullat. Vad använder ni för system/metod för det?
Mr_H_G_Superman sa:Jag använder en app som heter ProBikeGarage. Den synkar automatiskt cyklar och rundor från Strava. Man definierar komponenterna i appen och kan lägga till och ta bort dem från cyklarna enkelt, även retroaktivt. Den håller också koll på när delarna bör servas eller bytas.pirx sa:Ni som håller koll på hur långt era hjul/däck/kedjor/cyklar rullat. Vad använder ni för system/metod för det?
Jag kör den på Android men den verkar finnas för iOS också. Kolla mer på https://www.probikegarage.com/
Mr_H_G_Superman sa:Jag använder en app som heter ProBikeGarage. Den synkar automatiskt cyklar och rundor från Strava. Man definierar komponenterna i appen och kan lägga till och ta bort dem från cyklarna enkelt, även retroaktivt. Den håller också koll på när delarna bör servas eller bytas.pirx sa:Ni som håller koll på hur långt era hjul/däck/kedjor/cyklar rullat. Vad använder ni för system/metod för det?
Jag kör den på Android men den verkar finnas för iOS också. Kolla mer på https://www.probikegarage.com/
Det brukar lösa sig självt för mig.. de är borta innan hjulet är ihopsatt ;-)slaentbjorn sa:Har förstått att det är "fel" att ha kvar ventilhattarna på en landsvägscykel, gäller samma sak på MTB?
slaentbjorn sa:Har förstått att det är "fel" att ha kvar ventilhattarna på en landsvägscykel, gäller samma sak på MTB?
Jag tycker att ditt svar är rätt talande. Det är alltså alltid fel med ventilhattar. ;-)Jimel sa:slaentbjorn sa:Har förstått att det är "fel" att ha kvar ventilhattarna på en landsvägscykel, gäller samma sak på MTB?
Tycker man får välja själv vad man än kör, jag använder peatys push ons som ser ut som små snoppar.
Freddie L sa:Jag tycker att ditt svar är rätt talande. Det är alltså alltid fel med ventilhattar. ;-)Jimel sa:slaentbjorn sa:Har förstått att det är "fel" att ha kvar ventilhattarna på en landsvägscykel, gäller samma sak på MTB?
Tycker man får välja själv vad man än kör, jag använder peatys push ons som ser ut som små snoppar.
Varför i hela fridens namn skulle det vara fel att ha ventilhattar?slaentbjorn sa:Har förstått att det är "fel" att ha kvar ventilhattarna på en landsvägscykel, gäller samma sak på MTB?
Laederlappen sa:Varför i hela fridens namn skulle det vara fel att ha ventilhattar?slaentbjorn sa:Har förstått att det är "fel" att ha kvar ventilhattarna på en landsvägscykel, gäller samma sak på MTB?
Skit i vad andra tycker om hattarna & kör som du själv vill ha det. Jag kör med orangea så de syns ordentligt?
Kollade också på den. Men jag förstår inte om det finns en funktion för att hålla koll på tex lufttryck och dämparinställnigar, med historik helst?Jimel sa:Mr_H_G_Superman sa:Jag använder en app som heter ProBikeGarage. Den synkar automatiskt cyklar och rundor från Strava. Man definierar komponenterna i appen och kan lägga till och ta bort dem från cyklarna enkelt, även retroaktivt. Den håller också koll på när delarna bör servas eller bytas.pirx sa:Ni som håller koll på hur långt era hjul/däck/kedjor/cyklar rullat. Vad använder ni för system/metod för det?
Jäkla trevlig app. Tack för tips.
Freddie L sa:Stöldskydd.
Vi får hoppas att Jimel länkar till snopp-huvarna. För det måste ju vara bättre skydd än tråkiga orginal.
tmalm sa:Om man kör slanglöst och det läcker mellan däck och fälg, vad gör man då? Borde inte guckan täta där?
(Har haft hjulet i vatten, därav det myckna bubblandet)
/T
Nja. Jag hade en app för några år sen som funkade bra. Den slutade uppdateras tillslut tyvärr.Raggamuffin sa:Oslagbar historik för setupinställningar.
jingleyschmidt sa:Varför är det fel att ha ventilhatt? Så jävla fult att inte ha! Jag beställde färgade ventilhattar från Wish förra veckan. Återkommer med bild! ;)
#60jingleyschmidt sa:Varför är det fel att ha ventilhatt? Så jävla fult att inte ha! Jag beställde färgade ventilhattar från Wish förra veckan. Återkommer med bild! ;)
jingleyschmidt sa:Varför är det fel att ha ventilhatt? Så jävla fult att inte ha! Jag beställde färgade ventilhattar från Wish förra veckan. Återkommer med bild! ;)
Jag började använda appen när det tipsades om den här (så tack för tipset). Har flyttat mina anteckningar med dämparinställningar från en vanlig mobilanteckning till "notes" i appen, går att lägga till under "details" under respektive pryl.Freddie L sa:Kollade också på den. Men jag förstår inte om det finns en funktion för att hålla koll på tex lufttryck och dämparinställnigar, med historik helst?Jimel sa:Mr_H_G_Superman sa:Jag använder en app som heter ProBikeGarage. Den synkar automatiskt cyklar och rundor från Strava. Man definierar komponenterna i appen och kan lägga till och ta bort dem från cyklarna enkelt, även retroaktivt. Den håller också koll på när delarna bör servas eller bytas.pirx sa:Ni som håller koll på hur långt era hjul/däck/kedjor/cyklar rullat. Vad använder ni för system/metod för det?
Jäkla trevlig app. Tack för tips.
ooms sa:#60jingleyschmidt sa:Varför är det fel att ha ventilhatt? Så jävla fult att inte ha! Jag beställde färgade ventilhattar från Wish förra veckan. Återkommer med bild! ;)
https://www.velominati.com
ForesterGuy sa:jingleyschmidt sa:Varför är det fel att ha ventilhatt? Så jävla fult att inte ha! Jag beställde färgade ventilhattar från Wish förra veckan. Återkommer med bild! ;)
Då kan du ju lika gärna ha reflexer på cykeln också...
Ridley sa:jingleyschmidt sa:Varför är det fel att ha ventilhatt? Så jävla fult att inte ha! Jag beställde färgade ventilhattar från Wish förra veckan. Återkommer med bild! ;)
Passa på att beställa clowndäck i samma färg när du ändå håller på
jingleyschmidt sa:ForesterGuy sa:jingleyschmidt sa:Varför är det fel att ha ventilhatt? Så jävla fult att inte ha! Jag beställde färgade ventilhattar från Wish förra veckan. Återkommer med bild! ;)
Det har jag också! Köpte dessa för några månader sen. SVINCOOLT!
ForesterGuy sa:jingleyschmidt sa:ForesterGuy sa:jingleyschmidt sa:Varför är det fel att ha ventilhatt? Så jävla fult att inte ha! Jag beställde färgade ventilhattar från Wish förra veckan. Återkommer med bild! ;)
Samma som jag kör med. ?
Tidigare beställde jag från Kina, och färgmatchade då med cykelramarna.
Inte okej, men mycket bättre än att inte ha några reflexer alls. ?
jingleyschmidt sa:ForesterGuy sa:jingleyschmidt sa:ForesterGuy sa:jingleyschmidt sa:Varför är det fel att ha ventilhatt? Så jävla fult att inte ha! Jag beställde färgade ventilhattar från Wish förra veckan. Återkommer med bild! ;)
Samma som jag kör med. ?
Tidigare beställde jag från Kina, och färgmatchade då med cykelramarna.
Inte okej, men mycket bättre än att inte ha några reflexer alls. ?
Åhååå! Nu börjar vi prata. ;) Jag har dock inte satt dom på varenda eker, det kändes lite overkill, jag har bara fyra stycken på varje hjul. ;D