Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja gängorna i navet är samma. Men fram, med 15 mm axel behöver du yttre tänder, verktyget för inre tänder får inte platsÄr all Shimano centerlock samma på fälgen? Dvs kan jag sätta nya skivor med intern låsring på mina hjul som idag har extern låsring på skivorna?
110/148 boost mtb det gäller
Visa bilaga 536622
Ja fram så klartJa gängorna i navet är samma. Men fram, med 15 mm axel behöver du yttre tänder, verktyget för inre tänder får inte plats
Vibrationsdämpning under lindan, kanske?Följde med några mysko tejpbitar i paketet med styrlindan. Var förväntas man använda dem, som avslut? Tyckte de var fel längd och körde på eltejp...
Visa bilaga 536650Styrlinda - Bra pris och stort utbud av styrlindor
Köp Styrlindor hos oss - Hög kvalitet till låga priser! ✔ Alltid snabba leveranser ✔ Välkommen! - Bikester.sewww.bikester.se
Följde med några mysko tejpbitar i paketet med styrlindan. Var förväntas man använda dem, som avslut? Tyckte de var fel längd och körde på eltejp...
Visa bilaga 536650Styrlinda - Bra pris och stort utbud av styrlindor
Köp Styrlindor hos oss - Hög kvalitet till låga priser! ✔ Alltid snabba leveranser ✔ Välkommen! - Bikester.sewww.bikester.se
Ja jag fick hjärnsläpp och det korrigeras ett par post längre ner.Varför det?
Trodde att det bara inte går om axeln är för stor, t.ex. 20 mm eller framaxeln på min pendlare som har navdynamo.
Skulle tänka att det är avslut. Varför är det fel längd? Längden ser rätt ut.
Ja jag fick hjärnsläpp och det korrigeras ett par post längre ner.
Internal splines funkar inte med 15mm och uppåt.
Går ju aldrig. Tjejfärg. Riktiga killar kör svart ju!
Jo, dessutom tycker jag att moderna shimano caliprar är så bra att orginalgummit är absolut bra nog.Går ju aldrig. Tjejfärg. Riktiga killar kör svart ju!
Eloxera den hos en firma som sysslar med sånt. Sjukt läckert och slitstarkare än något annat.Vad ska jag göra med min strax renskrapade aluminiumram? Vad blir snyggast?
1. Låta den oxidera
2. Putsa med autosol
3. Som 2 + matt klarlack
4. Som 2 + blank klarlack
5. Något annat
Det hade ju förstås varit kul, men trots att jag inte har långt till Katrineholm så kommer det nog kosta mig mer att ta mig dit än vad hojen är värd :(Eloxera den hos en firma som sysslar med sånt. Sjukt läckert och slitstarkare än något annat.
Kan rekommendera Hama Eloxering i Katrineholm om du är i närheten. De har hjälpt mig otroligt mycket genom åren.
Putsa med autosol med maskin eller skruvdragare, sen med flour tandkräm sen rengör och vaxa med hård wax ?Det hade ju förstås varit kul, men trots att jag inte har långt till Katrineholm så kommer det nog kosta mig mer att ta mig dit än vad hojen är värd :(
Så får det bli, tack!Putsa med autosol med maskin eller skruvdragare, sen med flour tandkräm sen rengör och vaxa med hård wax ?
Går det bra med tandkräm utan fluor också?Putsa med autosol med maskin eller skruvdragare, sen med flour tandkräm sen rengör och vaxa med hård wax ?
Finns det inga normala färdsätt, när du säger det sådär tänker jag att du åker taxi.Det hade ju förstås varit kul, men trots att jag inte har långt till Katrineholm så kommer det nog kosta mig mer att ta mig dit än vad hojen är värd :(
Det går men är lite mindre polerande dåGår det bra med tandkräm utan fluor också?
Jo då, men en nishikiram från 07 betingar ju inga höga belopp tyvärr. Sen hade det ju varit kul att få projektet klart så snart som möjligt ocksåFinns det inga normala färdsätt, när du säger det sådär tänker jag att du åker taxi.
Visa bilaga 537182
Jag höll inte slangen till bakbromsen rätt när jag drog åt så den vred sig ett halvt varv och loopar iväg uppåt. Kan man lossa lite försiktigt och vrida rätt den, eller måste man plocka ur och sätta på ny oliv?
Funkar fint att göra så.Visa bilaga 537182
Jag höll inte slangen till bakbromsen rätt när jag drog åt så den vred sig ett halvt varv och loopar iväg uppåt. Kan man lossa lite försiktigt och vrida rätt den, eller måste man plocka ur och sätta på ny oliv?
Höljerna är bättre eller avslutet är det, kör bara biltema höljen och vajrar MEN! Kör jagwires vajeravslut funkar hur fint som helst ?Vad skiljer billiga respektive dyra broms- samt växelkablar åt?
Exempelvis dessa två:
![]()
Red Cycling Products Universal brake cable stainless Komplett set | bikester.se
Red Cycling Products Universal brake cable stainless Komplett set - till rätt pris! 30 dagars öppet köp och fri retur.Red Cycling Products Över 40 000 produkter från 600 varumärken - Bikester.se.www.bikester.se
![]()
Jagwire Sport XL Universalt bromskabelset till Shimano/SRAM svart | bikester.se
Jagwire Sport XL Universalt bromskabelset till Shimano/SRAM svart - till rätt pris! 30 dagars öppet köp och fri retur.Jagwire Över 40 000 produkter från 600 varumärken - Bikester.se.www.bikester.se
Men inget att sälja - vill jag minnas från nån tidigare tråd.Hur fungerar cykellagret.se egentligen? Dom har ju typ allt att köpa.
BättreVisa bilaga 537182
Jag vet inte. Men jag vet att även om det skulle vara möjligt så kommer synkronisering mellan ljud och bild att vara helt fel.Hallå där,
Kommer ut teknikanalfabet här men…
Vi har en projektor med chromecast och en Harman kardon citation 300 (tror jag den heter). Högtalaren gastar jag till med Google home och även chromecastem som sitter i projektorn såklart.
Nu till min fråga jag inte vågar ställa egentligen.
Kan jag casta till båda samtidigt? Alltså bild till projektorn och ljudet till högtalaren?
Sånt här fattar jag inget av nämligen.
Tack!
www.atredo.se
Väldigt osäkert, det brukar vara gjort för gamla standaren, med det sagt ja prova! Det bör gå om inte med lite filande ?Bärgade en övergiven 90-tals MTB som ska lämnas in till polisen. Tankarna börjar dock redan nu kretsa kring vad man kan göra för kul med den om den inte hittar tillbaka till sin rätta ägare.
Den har horisontella dropouts med någon vedervärdig Shimano-växel som inte fästs i ett "normalt" växelöra, se bild. Om jag skulle sätta på en modern växel, är då detta rätt pryl?
![]()
Bikable
www.atredo.se
Visa bilaga 537764
Väldigt osäkert, det brukar vara gjort för gamla standaren, med det sagt ja prova! Det bör gå om inte med lite filande ?
Vet inte om de är fyllda med olja. Sitter det en kork i så är det.Hej!
Har köpt nya XT 4-kolvs calipers för att ersätta XT 2-kolvs. Tänker jag rätt om jag tror att det bara är att ta bort de gamla och sätta dit de nya, sen lufta?
Är de nya oken förfyllda med olja?
Ja men dåså peta loss örat så är den done! ? Kan ha ett 26" bakhjul med frihjulskopp (dvs) jätte enkelt att göra ss av.
Jaha förstår ? jag tänkte att du skulle använda skivbroms infästningen för fixed drevet och den andra som ss med frihjul ?Tänkte bygga ett hjul på nav med fäste för 6-bults skrivbroms, då kan man slänga på ett fixerat drev men samtidigt kunna köra SS på andra sidan.