framgaffel crescent orion

jockesramavid

Ny medlem
hej jag har en fråga jag har en crescent orion med en algiz postmodern framgaffel och skall byta men problemet är att det är en gängad framgaffel och vet inte hur jag ska fixa så att jag kan sätta på en framgaffel med styrstamm.?!

Du vill alltså byta från en gängad framgaffel till en ogängad?
Köp ett nytt styrlager, några distanser och en ny styrstam för ogängade gaffelrör.

Sen är det ju en drös detaljer som måste bli rätt. Dimension, typ av styrlager(utanpåliggande, integrerat, semi-integrerat...) gaffelns axel-till-krona mått, typ av bromsar gaffeln kan ta etc etc.

ja vill ju försöka få på en sr eller rockshox du kan få en bild på cykeln den till vänster

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    61.9 KB · Besök: 35
De där ramarna har det väl aldrig byggts några särskilt bra/dyra hojar av?
Sänk inte för mycket pengar i nåt dödfött bara.
Ny gaffel, ny stam, nytt styrlager, sen är du igång.
Gaffelbyte kräver antingen några specialverktyg eller lite klurighet. Inget man gör med bara en Leatherman och ett vedträ precis.

Nä precis men farsan hade cykeln innan mig och han bytte alla saker på cykeln förutom ramen och framgaffeln jag vill ha en justerbar med preload och låsningsmekanism

Det är ju det att han satte på x9 sram och slx shimano jag tänker att pengarna bara kastades i sjön om jag inte byter den det känns dumt att inte ha preload och låsningsmekanism därför vill jag byta framgaffel

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp