Fula Hojar!!

Fula Hojar!!
81767.jpg

Mumma!

Fula Hojar!!
emmer sa:
Arsozath sa:
emmer sa:
Arsozath sa:
emmer sa:
Det finns alltid en ursäkt för dig. Spelar liksom ingen roll vad det är.
Är inte det självklart att ju fler växlar ju lättare att hitta rätt utväxling? och ju mer rätt utväxling desto effektivare användning av cyklistens effekt? Om det inte vore så varför slutade man med 2x6 -växlar över huvud taget? Det är ingen ursäkt utan bara att jag tänkt efter före jag skriver...
[Och om du vill kan du ju kolla banprofilen för just den etappen...]
Det var inte vad du sa, det var hur du sa det...
Duger inte kontraalten utan det skär sig i öronen så ber jag om ursäkt och ber dig tvätta dom nästa gång du duschar.

Borde inte det få omvänd effekt?

Fula Hojar!!
Jag tycker det är för intolerant i den här tråden. Nu sjunger vi lite rart tillsammans istället!
-Vi gillar individualism och olika. (Det brukar vara den offentliga versionen) Dock inte för olika. Det är bakåtsträvande.

Fula Hojar!!
rouster sa:
Så otroligt gräslig. Det borde vara ett typexempl på industridesignutbildningar på dålig design, och ett utmärkt exempel på varför teknisk kompetens är nödvändigt för en bra industridesign.

När tex dimensionerna är grövre på mindre stressutsatta ställen och klenare där det borde vara ordentligt med material blir man ju alldeles matt. Lägg därtill en hel drös med sjukt fula linjer och resultatet är ju bortom räddning.

Fula Hojar!!
H. sa:
rouster sa:
Så otroligt gräslig. Det borde vara ett typexempl på industridesignutbildningar på dålig design, och ett utmärkt exempel på varför teknisk kompetens är nödvändigt för en bra industridesign.

När tex dimensionerna är grövre på mindre stressutsatta ställen och klenare där det borde vara ordentligt med material blir man ju alldeles matt. Lägg därtill en hel drös med sjukt fula linjer och resultatet är ju bortom räddning.

För endast 12.900:- kan denna "värsting" bli din.

Fula Hojar!!
Mathias sa:
Men för fasen Nicolai, det här är ju en tandemcykel i längd, 133cm wheel base och 50 cm reach! Och den feta puckeln på överröret, och den enorma triangeln mot sadelröret! Mina ögon behöver klorin!

(Plus att den väger 25 pannor...)
50 cm reach är väl OK men offren för eldriften förstör lika mycket som de tveksamma designvalen..

Fula Hojar!!
Fula Hojar!!
kul med radikala ideer, men ful var den. behövs ett stänkskydd fram för det tänkta ändamålet torrskodd transport

som bieffekt till designen kommer det inte vara problem med att folk inte håller undan om man elitpendlar. med en sån fiollåda lär det höras ordentligt när den rullar fram. egna hörselkåpor kan vara bra:)

Fula Hojar!!
C06CBF39-E568-43EC-B081-B4B63C0A4ACC.jpeg

Jag är ganska säker att Specialized Venge Vias har varit i den här tråden förut, men fan, varenda gång jag ser den vill jag gråta. Den är en styggelse och det fulaste som någonsin rullat på denna jord.

Fula Hojar!!
ytterligare ett exempel på när dura ace-klingor inte lirar med cykeln i övrigt. ser ut som ett par fula rails på en lambo. finishen och designen påminner om kromad plast. att cykel har liknande yta är en aning förlåtande i det här fallet.

Fula Hojar!!
Tjena!

Och jag som tyckte att bockstyre med rise (Ala Specialized t.ex.) ser förjävligt ut. Råsnyggt jmf med det där missfostret.
Vad är det för fel att bygga en ram som gör att vanligt styre ger rätt höjd

Fula Hojar!!
Kneecap sa:
Tjena!

Och jag som tyckte att bockstyre med rise (Ala Specialized t.ex.) ser förjävligt ut. Råsnyggt jmf med det där missfostret.
Vad är det för fel att bygga en ram som gör att vanligt styre ger rätt höjd

De har ju byggt ett komfortstyre som kan flexa. Fast bara när du håller i en position...

Sjukt fult var det iaf.

Fula Hojar!!
Man undrar ju hur de tänkte när de bestämde sig för det där:

Fördear:
* lite bekvämare när du håller uppe på styret.

Nackdelar:
* Jättekort styrhuvud
* Knepig ram
* okompatibel med andra styren
* ful

Jamen, vi kör väl på det här va, grabbar???

/T

Fula Hojar!!
tmalm sa:
Man undrar ju hur de tänkte när de bestämde sig för det där:

Fördear:
* lite bekvämare när du håller uppe på styret.

Nackdelar:
* Jättekort styrhuvud
* Knepig ram
* okompatibel med andra styren
* ful

Jamen, vi kör väl på det här va, grabbar???

/T

Jag tänker att det gick till så här:

Marknadskille 1: "Kan vi göra något med bar-ends?"
Den enda på marknadsavdelningen som faktiskt cyklar: "Alla hatar bar-ends"
Marknadskille 2: "Men om vi slänger in ordet komfort?"
Någon chef: "Det låter bra"
Marknadskille 1: "Och så vinklar vi dom inåt!"
Cykelkillen: "Vänta lite nu..."
Chefen avbryter: "Nu närmar du dig något."
Marknadskille 2: "Och så sätter vi dom på en racer"
Marknadskille 1: "Nej GRAVEL!"
Chefen: "SÅLD!!!"