DanielReidal
Medlem
[fulmek – reflektor] DX T6 1200 lumen-lampan
Arkis skrev:
-------------------------------------------------------
> Nån som har jämfört den där
> ebay-spridningslinsen med de som det pratades om
> ifjol i P7:tråden (från nån tysk
> elektronikfirma)? Är för lat för att leta upp
> och länka just nu.
Jag håller på lite med det just nu. Jag provar denna:
http://search.digikey.com/scripts/DkSearch/dksus.dll?Detail&name=711-1013-ND
Först provade jag den löst på en XML diod jag har liggandes och den passade bra i höjd ovanför dioden. Linsen lyses upp väldigt mycket vilket borde innebära att mycket ljus sticker ut åt sidorna. Den spred bra, men gick inte att jämföra med orginalreflektorn när det gäller ljus mängd som träffar terrängen.
Någon som vet om de personer som provat linsen lagt denna framför reflektorn, eller har ersatt reflektorn med linsen?
I kväll skall jag fila klart på linsen så den passar framför reflektorn och förhoppningsvis testa ikväll...
Tillverkaren som gör linsen ovan kommer snart med en xml-variant
-------------------------------------------------------
> Nån som har jämfört den där
> ebay-spridningslinsen med de som det pratades om
> ifjol i P7:tråden (från nån tysk
> elektronikfirma)? Är för lat för att leta upp
> och länka just nu.
Jag håller på lite med det just nu. Jag provar denna:
http://search.digikey.com/scripts/DkSearch/dksus.dll?Detail&name=711-1013-ND
Först provade jag den löst på en XML diod jag har liggandes och den passade bra i höjd ovanför dioden. Linsen lyses upp väldigt mycket vilket borde innebära att mycket ljus sticker ut åt sidorna. Den spred bra, men gick inte att jämföra med orginalreflektorn när det gäller ljus mängd som träffar terrängen.
Någon som vet om de personer som provat linsen lagt denna framför reflektorn, eller har ersatt reflektorn med linsen?
I kväll skall jag fila klart på linsen så den passar framför reflektorn och förhoppningsvis testa ikväll...
Tillverkaren som gör linsen ovan kommer snart med en xml-variant