Gaffel från ebay?

Fredde78

Aktiv medlem
Gaffel från ebay?
novis som jag är så frågar jag här. Hur stör skillnad är det på en rock shox reba från 2014 och dagens?
Skulle ni våga köpa en begagnad från ebay?
Tack på förhand

Gaffel från ebay?
Pass på frågan om årsmodell.

Begagnat kan som du säkert inser vara svårt att se skicket på, ebay eller inte. Är det över landsgränser så är det mer risk så klart, kanske inte att bli lurad i slutändan, men att spilla en massa tid och bli besviken. Jag vet några som köpt sina stigcyklar begagnade från andra länder på ebay, och skicket var inte bra, men det var ganska billigt. En månads service-pillande innan det blev ok.

Jag har personligen bra erfarenheter av att köpa begagnade grejor från utlandet, men vet inte om jag skulle ge mig på just cykelgrejor.

Gaffel från ebay?
qma sa:
Pass på frågan om årsmodell.

Begagnat kan som du säkert inser vara svårt att se skicket på, ebay eller inte. Är det över landsgränser så är det mer risk så klart, kanske inte att bli lurad i slutändan, men att spilla en massa tid och bli besviken. Jag vet några som köpt sina stigcyklar begagnade från andra länder på ebay, och skicket var inte bra, men det var ganska billigt. En månads service-pillande innan det blev ok.

Jag har personligen bra erfarenheter av att köpa begagnade grejor från utlandet, men vet inte om jag skulle ge mig på just cykelgrejor.

Det är precis det jag tänker. Tråkigt med tid och pengar om det inte funkar som det ska. Speciellt om man inte har full koll på det överlag.

Gaffel från ebay?
Det finns ju dessutom väldigt mycket bra, fina nya gafflar till väldigt bra pris på diverse sidor om man letar lite (läs: mycket).

Gaffel från ebay?
Jag köpte min rockshox pike gaffel på eBay begagnad, fick det för runt 3000 så det kändes ok för en 1 år gammal gaffel som såg fin ut. det som antagligen "drog" ner priset var att dom inte hade tvättat gaffeln på bilder och att det vara ganska kapad. Men jag började med att rengöra den och genomföra underbens service, den har inte imploderat ännu iallafall

Gaffel från ebay?
Fast man får ju en ny Pike för 5-6000kr på T.ex Alltricks och en Reba kring 400€ det är ju inga jätteskillnader, särskilt inte om man måste börja med att serva.
/T

Gaffel från ebay?
Vernersson sa:
Fredde78 sa:
novis som jag är så frågar jag här. Hur stör skillnad är det på en rock shox reba från 2014 och dagens?
Skulle ni våga köpa en begagnad från ebay?
Tack på förhand

Ta du dig en kik i denna tråden innan du bestämmer dig.
http://happyride.se/forum/read.php/1/3001806

Jag har läst den, därav ökade min orolighet lite. :)
Har absolut ingen erfarenhet att köpa saker från ebay så jag vet inte riktigt vad man kan förvänta sig.

Gaffel från ebay?
Köpte en 888 WC-gaffel ifrån USA på eBay för en massa år sedan. Sparade 10000kr på affären och den var exakt i det skick som utlovades. Några färgskrap och i övrigt fullt funktionabel.
Jag kollade upp att säljaren hade goda omdömen sedan tidigare och kände mig sedan trygg.

Gaffel från ebay?
Boromir sa:
Fast man får ju en ny Pike för 5-6000kr på T.ex Alltricks och en Reba kring 400€ det är ju inga jätteskillnader, särskilt inte om man måste börja med att serva.
/T

Hittade en rockshox rct3 i för 6400 på Alltrick, så 3000 kr känns ändå som en ok besparing! jag servade underbenen själv, kostade runt 400 kr, så 2600 kr billigare. Många bäckar små när man bygger nytt

jag har handlat mycket från eBay och kanske haft problem 1 gång på 200 affärer.

Senast ändrad:
Gaffel från ebay?
Jensen sa:
Köpte oanvänd sid rlt 2014 för 2000kr på ebay, nyskick så klart. Så visst kan man göra fynd, men oxå bottennapp

Precis.
Ser ebay lite som Kinalotteriet (aliexpress mfl), man kan göra fina fynd eller få hem ett bojsänke.
Och det är ju helt & hållet upp till var & en om man vill spela det spelet.

(nu undantar vi varumärkesintrång / kopior / förfalskningar etc vilket är en helt annan diskussion)

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp