Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja. Det finns som sagt bra videos på Youtube från Happyride eller Parktools.Man sätter tillbaka det med samma verktyg eller? Blir inte riktigt klok när jag googlar.
Menar du vevarmen?Man sätter tillbaka det med samma verktyg eller? Blir inte riktigt klok när jag googlar.
Pratar du vevlager? Tänk på att dra åt rätt håll, de flesta (?) vevlager är som pedaler olika beroende på höger eller vänster. Se t.ex. https://www.cykelkraft.se/blogg/sahar-byter-du-vevlager-pa-din-cykel.htmlTestade på kul, för det är en del motstånd när man snurrar på det. På drevets sida är det fan omöjligt att få den att rubba sig alls, på andra sidan var det inga problem.
Fattar inte riktigt din lösning med skruven?
Skruv (med brickor) in igenom fyrkantiga hålet för spärrskaft och skruva fast i vevaxeln, så att verktyget inte kan glida snett. Sedan vålda med den största skiftnyckeln eller fasta nyckeln du har.Fattar inte riktigt din lösning med skruven?
Ja, det är bara att mäta axellängden från ytterkant till ytterkant. Det brukar vara 110-123 mm ungefär. Kolla också på vilken axellängd ditt tilltänkta vevparti rekommenderar.Tror jag satsar på ett likadant som satt och låter armarna leva vidare.
Längden, som man ska välja när man köper. Mäter man den eller går den att utläsa?
Insåg nu att mina rostiga QR-fästen båda saknar en fjäder. Finns det fjädrar att köpa till såna?
Förefaller ha 150 bak och 115mm fram och det var ju inte lätt att hitta. Förutsatt att jag mätt rätt så. Mäter yttermåttet på gaffeln fram och bak.
Fast 10mm bak. 9mm fram.Axeln är 9mm, men metallstaven inne i axeln som snabbkopplingen sitter på är 5mm.
Det fungerar utan fjädern också. Men vill man ha så finns det om inte annat på ebay:Insåg nu att mina rostiga QR-fästen båda saknar en fjäder. Finns det fjädrar att köpa till såna?
I väntan på delar så har jag en fundering. Styrstam, den som sitter idag har två distanser, en tjockare och en tunnare. Vill minnas att jag läst att det är väldigt noga det där av någon anledning jag inte förstått mig på än. Men om jag har en styrstam som bygger mer så att säga, ska man då plocka bort distanser för att efterlikna hur det ser ut med den andra stammen.
Vet inte om min fråga är glasklar och bilder hade nog gjort massor men det får bli imorgon i sådant fall.
Edit: Tror att jag fann svaret själv.