Garmin connect imponerar inte

SIE

Aktiv medlem
En gång varannan månad ca gör jag som min klocka säger, och testar uppdatera FW medelst Garmin Express på min pc (vilket känns ytterst 2004). Man får ändå unna Garmin att de är konsekventa i sitt felmeddelande som jag får vid varje försök.
51944E5C-FA28-4997-BE83-0DF60B584570.jpeg
Någon som har tips?

SthlmJ

Medlem
En gång varannan månad ca gör jag som min klocka säger, och testar uppdatera FW medelst Garmin Express på min pc (vilket känns ytterst 2004). Man får ändå unna Garmin att de är konsekventa i sitt felmeddelande som jag får vid varje försök.
Någon som har tips?

Kollade lite snabbt och vet inte riktigt vilken FW version du har men 3.10 verkar vara den senaste om man kollar här https://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=6643 så kanske inte längre supporteras? Bara en tanke

Dom skriver "Om du har problem med att uppdatera programvaran med Garmin Express programmet kan du behöva överföra din aktivitetshistorik till Garmin Connect programmet och ta bort din aktivitetshistorik från enheten. Det här bör ge tillräckligt med minne för uppdateringen. " men i ditt fall kommer du väl inte ens vidare och kan välja någon uppdatering?

SIE

Aktiv medlem
Kollade lite snabbt och vet inte riktigt vilken FW version du har men 3.10 verkar vara den senaste om man kollar här https://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=6643 så kanske inte längre supporteras? Bara en tanke

Dom skriver "Om du har problem med att uppdatera programvaran med Garmin Express programmet kan du behöva överföra din aktivitetshistorik till Garmin Connect programmet och ta bort din aktivitetshistorik från enheten. Det här bör ge tillräckligt med minne för uppdateringen. " men i ditt fall kommer du väl inte ens vidare och kan välja någon uppdatering?
Nä exakt, klart värt ett försök men som du säger känns det som att jag inte får kontakt riktigt.

glitch

Aktiv medlem
Jag skulle vilja kunna utläsa t.ex. "genomsnittswatt" under en ett förvalt tidsintervall. T.ex. när man kör korta intervaller hinns det inte med att trycka på "lap" på enheten hela tiden. Så efteråt skulle jag vilja kunna välja ett tidsspann och få ut snittwatten under den perioden. Tyvärr får jag inte till det.

NickPick

Aktiv medlem
Jag skulle vilja kunna utläsa t.ex. "genomsnittswatt" under en ett förvalt tidsintervall. T.ex. när man kör korta intervaller hinns det inte med att trycka på "lap" på enheten hela tiden. Så efteråt skulle jag vilja kunna välja ett tidsspann och få ut snittwatten under den perioden. Tyvärr får jag inte till det.
Kan du inte göra ett träningspass då?

glitch

Aktiv medlem
Kan du inte göra ett träningspass då?

Absolut, men nu är det redan "för sent" och passet är avklarat. Samt att jag gärna hade haft funktionen oavsett så att man t.ex. under en vanlig runda man kör ute kan se snittwatt under en viss del av sträckan osv.
Det mest rimliga hade ju varit att man direkt ser nyckelparametrar som snittwatt när man gör ett "urklipp" som nedan. Så är det i trainerroad.
gc.PNG

Spacekitty

Aktiv medlem
Absolut, men nu är det redan "för sent" och passet är avklarat. Samt att jag gärna hade haft funktionen oavsett så att man t.ex. under en vanlig runda man kör ute kan se snittwatt under en viss del av sträckan osv.
Det mest rimliga hade ju varit att man direkt ser nyckelparametrar som snittwatt när man gör ett "urklipp" som nedan. Så är det i trainerroad.
Visa bilaga 446834

Om det är en utekörning så kan du importera den i Trainerroad och därefter gör inzoomningar på intressanta bitar och även lägga till dom som en intervall som kommer upp i lista, med snittwatt.

fhloston

Aktiv medlem
DC Rainmaker Har varit på Garmin’s Virtual Developer Conference News Tidbits for Connect IQ 4.0 and Garmin Connect Platform

Lodet

Medlem
När jag planerar en rutt i garmin connect, tex en "cykla grusvägar" Så kan jag inte sätta waypoints på visa vägar? istället gör den bara en omväg till nåt annat ställe brevid på kartan?
Vet nån varför den gör så?
Nu får jag välja bort de vägarna så ruttplanering fastnar på.

Verkar skumt? är det nån inställning som jag har fel?

glitch

Aktiv medlem
När jag planerar en rutt i garmin connect, tex en "cykla grusvägar" Så kan jag inte sätta waypoints på visa vägar? istället gör den bara en omväg till nåt annat ställe brevid på kartan?

har stött på samma fenomen men inte kommit på någon bra lösning.

antosi

Medlem

Testa byt till "follow roads" istället för "popularity routing" om du inte redan gjort det.

fagerand

Medlem
Hej
Garmin Express startar inte efter uppdatering av dess senaste programversionen. Jag har gått igenom Garmins alla rekommenderade felsökningar, men kommer inte på varför det inte fungerar, har någon en idé?
I Aktivitetshanteraren ser jag en aktiv process som heter express.se*32 men ingenting händer, varken på skärmen eller i ANT+ kopplat till klockan.
Datorn rullar på Win 7 SP1.
Jag har också provat med att ladda ner äldre versioner av Garmin Express och då startar programmet men jag blir tvungen att uppgradera och då blir det stopp.

DanielS

Aktiv medlem
Hej
Garmin Express startar inte efter uppdatering av dess senaste programversionen. Jag har gått igenom Garmins alla rekommenderade felsökningar, men kommer inte på varför det inte fungerar, har någon en idé?
I Aktivitetshanteraren ser jag en aktiv process som heter express.se*32 men ingenting händer, varken på skärmen eller i ANT+ kopplat till klockan.
Datorn rullar på Win 7 SP1.
Jag har också provat med att ladda ner äldre versioner av Garmin Express och då startar programmet men jag blir tvungen att uppgradera och då blir det stopp.
Vad är det för klocka? Du kan inte köra mobil-app:en? Har du kontaktat Garmins support?

Jag skulle testa att avinstallera och försöka avlägsna alla spår av Garmin Express och sedan installera om. Alt. testa på en annan dator om du har möjlighet.

Verkar som Microsoft har slutat supporta Windows 7SP1 så du kan nog tyvärr inte förvänta dig så mycket hjälpt från Garmin för att lösa problemet.

Edit: gäller det bara att synka så kan du ju göra en manuell workaround genom att koppla in klockan utan Garmin Express så den dyker upp som en usb-disk i windows. Sedan kan du kopiera fit-filen från klockan till Garmin Connect på webben.

fhloston

Aktiv medlem
När jag skulle starta Tacx Desktop app (win10) idag så ville den att jag skulle logga in med Garmin-kontot för att knyta ihop de två.
Det funkade ju inte så bra, jag fick inte Tacxappen att funka alls. Jag hade hoppats att min Connect-kalender, matad från TP skulle kunna komma över... Istället funkade inte något, och jag styrde Neon med min Edge :-)

Mats65

Aktiv medlem
När jag skulle starta Tacx Desktop app (win10) idag så ville den att jag skulle logga in med Garmin-kontot för att knyta ihop de två.
Det funkade ju inte så bra, jag fick inte Tacxappen att funka alls. Jag hade hoppats att min Connect-kalender, matad från TP skulle kunna komma över... Istället funkade inte något, och jag styrde Neon med min Edge :-)
Du verkar åtminstone ha kommit till login-sidan.
När jag försöker gå in på tacx cloud från PC så får jag bara info om att Garmin har tagit över. Sen hänger sig sidan och jag får inte ens försöka logga in.
Tacx-appen på min IPAD funkar dock så jag kan träna med den. Fast tcx-filen som tidigare kom med ett mail kommer inte längre så den får jag hämta från Garmin Connect om jag vill använda den i tex Golden Cheetah. Vid syncning med Strava så försvinner namnet på träningen också.
Chattade nyss med Garmin support och de kände till de här problemen och säger sig jobba med det.
Tråkigt att de inte testar sin mjukvara ordentligt innan de släpper den, men det är de ju inte ensamma om.

yonsson

Aktiv medlem
Börjar förstå varför folk stör sig på Garmin. Min klocka uppdaterade sig själv och nu har den bytt språk och menyer.

fhloston

Aktiv medlem
Win 10 appen strular också fortfarande... Ingen uppdaterad info på twitter sedan 15 Dec. Och jag hittar inte någon officiell info om att de håller på att fixa...

Men man kan ju tolka twitter som att Tacx-folket tycker att man ska go zwift 😀

Screenshot_20201217-213842~2.png

fhloston

Aktiv medlem
Nu funkar integrationen, jag hade dock tappat några workouts som jag har skapat. Tyvärr har de inte integrerat Garmins kalender in i Tacx-appen.
Jag installerade om appen på datorn enligt tips på internet.

Spacekitty

Aktiv medlem
Hur är det egentligen tänkt att fungera med överföring av träningspass till Apple Health?

Ibland ser det ut att ske automatiskt i bakgrunden, ibland måste jag starta Connect-appen för att det ska ske. Verkar vara slumpgenerator som styr om pulsgrafen ska följa med vid synkningen när den väl sker.

yonsson

Aktiv medlem
Satan vad långsamt min Edge blivit på att synka till Garmin Connect i mobilen. Tidigare gick det automatiskt på 5 sekunder (via blåtand). Nu vill den sällan synka på första försöket och när den väl vill synka så tar det flera minuter.

Fler som upplevt detta? Någon som har tips?

Maakus

Aktiv medlem
Satan vad långsamt min Edge blivit på att synka till Garmin Connect i mobilen. Tidigare gick det automatiskt på 5 sekunder (via blåtand). Nu vill den sällan synka på första försöket och när den väl vill synka så tar det flera minuter.

Tycker min funkar rätt bra.
Testa med en annan lur?

(Där emot har min bös-klocka, Polar M200, fått knäck i koden. Tar 3-4 minuter att synca via datorn, +10 min via BT)

BuTTuS

Aktiv medlem

innan du försöker synca, gå in på connect.garmin.com och se vad det är som finns i kö till den, det kan ge ledtrådar... (uppe till höger, om det finns en blå plupp där...)

Raggamuffin

Aktiv medlem

Idag tog det flera minuter, i lördags gick det kvickt.

BuTTuS

Aktiv medlem
Visa bilaga 482199
Så nedladdningen av kartan kan ha ställt till det?
Nja, den där borde vara väldigt liten men kan ju hända garmin lyckats ”sabba” den eller överföringen på något sätt. Men om du nyss synkat så borde den ju inte ligga kvar i kön så nått är ju fel... Testa plugga in Edgen i datorn och se om en synk med garmin express löser knuten.

yonsson

Aktiv medlem
Nja, den där borde vara väldigt liten men kan ju hända garmin lyckats ”sabba” den eller överföringen på något sätt. Men om du nyss synkat så borde den ju inte ligga kvar i kön så nått är ju fel... Testa plugga in Edgen i datorn och se om en synk med garmin express löser knuten.
Ska nog testa ta bort den och lägga till den igen, har bytt telefon.

perzzon

Aktiv medlem

Kan hjälpa att rensa historiken kanske. På min gamla klocka gör det stor skillnad om det ligger många pass i historien eller inte iaf.

perzzon

Aktiv medlem
Gissar att klockan inte har koll på vad internet sett. Så gissningsvis behöver den överföra någon sorts id och kolla mot servern för varje. Skulle inte förvåna mig om garmin kodat det så att det sker i serie, eller att hela passet måste överföras.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer