Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är en lösning men det känns isf som att jag vaskar en klocka som funkar till ca 99%, vilket är en för låg failure rate för att motivera nyköp.Fenix 3 kom 2015 och behöver inte laddas via pc, så uppdatera till nyare klocka kanske?
En gång varannan månad ca gör jag som min klocka säger, och testar uppdatera FW medelst Garmin Express på min pc (vilket känns ytterst 2004). Man får ändå unna Garmin att de är konsekventa i sitt felmeddelande som jag får vid varje försök.
Någon som har tips?
Nä exakt, klart värt ett försök men som du säger känns det som att jag inte får kontakt riktigt.Kollade lite snabbt och vet inte riktigt vilken FW version du har men 3.10 verkar vara den senaste om man kollar här https://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=6643 så kanske inte längre supporteras? Bara en tanke
Dom skriver "Om du har problem med att uppdatera programvaran med Garmin Express programmet kan du behöva överföra din aktivitetshistorik till Garmin Connect programmet och ta bort din aktivitetshistorik från enheten. Det här bör ge tillräckligt med minne för uppdateringen. " men i ditt fall kommer du väl inte ens vidare och kan välja någon uppdatering?
Värsta fall är det ju bara skippa uppdateringar och köra på om den funkar i övrigtNä exakt, klart värt ett försök men som du säger känns det som att jag inte får kontakt riktigt.
Det är inte bara Garmin. Upplever störningar på ett flertal tjänster just nu, de flesta i USA.Är det dags igen tro? connect.garmin.com verkar inte vara så pigg just nu...?
Funkar för mig:Är det dags igen tro? connect.garmin.com verkar inte vara så pigg just nu...?
Kan du inte göra ett träningspass då?Jag skulle vilja kunna utläsa t.ex. "genomsnittswatt" under en ett förvalt tidsintervall. T.ex. när man kör korta intervaller hinns det inte med att trycka på "lap" på enheten hela tiden. Så efteråt skulle jag vilja kunna välja ett tidsspann och få ut snittwatten under den perioden. Tyvärr får jag inte till det.
Kan du inte göra ett träningspass då?

Absolut, men nu är det redan "för sent" och passet är avklarat. Samt att jag gärna hade haft funktionen oavsett så att man t.ex. under en vanlig runda man kör ute kan se snittwatt under en viss del av sträckan osv.
Det mest rimliga hade ju varit att man direkt ser nyckelparametrar som snittwatt när man gör ett "urklipp" som nedan. Så är det i trainerroad.
Visa bilaga 446834
www.dcrainmaker.com
Jag delade min och fick några poäng....
När jag planerar en rutt i garmin connect, tex en "cykla grusvägar" Så kan jag inte sätta waypoints på visa vägar? istället gör den bara en omväg till nåt annat ställe brevid på kartan?
Vet nån varför den gör så?
Nu får jag välja bort de vägarna så ruttplanering fastnar på.
Verkar skumt? är det nån inställning som jag har fel?
Testa byt till "follow roads" istället för "popularity routing" om du inte redan gjort det.När jag planerar en rutt i garmin connect, tex en "cykla grusvägar" Så kan jag inte sätta waypoints på visa vägar? istället gör den bara en omväg till nåt annat ställe brevid på kartan?
Vet nån varför den gör så?
Nu får jag välja bort de vägarna så ruttplanering fastnar på.
Verkar skumt? är det nån inställning som jag har fel?
Testat det ... verkar inte fungera ändå.Testa byt till "follow roads" istället för "popularity routing" om du inte redan gjort det.
Så har jag löst det och sen gått tillbaka något av dom andra alternativen igen när jag har tillräckligt med manuella punkter förbi området. När det inte hjälper att välja "Follow roads", för ibland hjälper det.Det man kan göra är att använda frihandsteckning då kommer man förbi stället
Vad är det för klocka? Du kan inte köra mobil-app:en? Har du kontaktat Garmins support?Hej
Garmin Express startar inte efter uppdatering av dess senaste programversionen. Jag har gått igenom Garmins alla rekommenderade felsökningar, men kommer inte på varför det inte fungerar, har någon en idé?
I Aktivitetshanteraren ser jag en aktiv process som heter express.se*32 men ingenting händer, varken på skärmen eller i ANT+ kopplat till klockan.
Datorn rullar på Win 7 SP1.
Jag har också provat med att ladda ner äldre versioner av Garmin Express och då startar programmet men jag blir tvungen att uppgradera och då blir det stopp.
Du verkar åtminstone ha kommit till login-sidan.När jag skulle starta Tacx Desktop app (win10) idag så ville den att jag skulle logga in med Garmin-kontot för att knyta ihop de två.
Det funkade ju inte så bra, jag fick inte Tacxappen att funka alls. Jag hade hoppats att min Connect-kalender, matad från TP skulle kunna komma över... Istället funkade inte något, och jag styrde Neon med min Edge :-)
Tycker min funkar rätt bra.Satan vad långsamt min Edge blivit på att synka till Garmin Connect i mobilen. Tidigare gick det automatiskt på 5 sekunder (via blåtand). Nu vill den sällan synka på första försöket och när den väl vill synka så tar det flera minuter.
Fler som upplevt detta? Någon som har tips?
innan du försöker synca, gå in på connect.garmin.com och se vad det är som finns i kö till den, det kan ge ledtrådar... (uppe till höger, om det finns en blå plupp där...)Satan vad långsamt min Edge blivit på att synka till Garmin Connect i mobilen. Tidigare gick det automatiskt på 5 sekunder (via blåtand). Nu vill den sällan synka på första försöket och när den väl vill synka så tar det flera minuter.
Satan vad långsamt min Edge blivit på att synka till Garmin Connect i mobilen. Tidigare gick det automatiskt på 5 sekunder (via blåtand). Nu vill den sällan synka på första försöket och när den väl vill synka så tar det flera minuter.
innan du försöker synca, gå in på connect.garmin.com och se vad det är som finns i kö till den, det kan ge ledtrådar... (uppe till höger, om det finns en blå plupp där...)
Nja, den där borde vara väldigt liten men kan ju hända garmin lyckats ”sabba” den eller överföringen på något sätt. Men om du nyss synkat så borde den ju inte ligga kvar i kön så nått är ju fel... Testa plugga in Edgen i datorn och se om en synk med garmin express löser knuten.Visa bilaga 482199
Så nedladdningen av kartan kan ha ställt till det?
Ska nog testa ta bort den och lägga till den igen, har bytt telefon.Nja, den där borde vara väldigt liten men kan ju hända garmin lyckats ”sabba” den eller överföringen på något sätt. Men om du nyss synkat så borde den ju inte ligga kvar i kön så nått är ju fel... Testa plugga in Edgen i datorn och se om en synk med garmin express löser knuten.
Kan hjälpa att rensa historiken kanske. På min gamla klocka gör det stor skillnad om det ligger många pass i historien eller inte iaf.Satan vad långsamt min Edge blivit på att synka till Garmin Connect i mobilen. Tidigare gick det automatiskt på 5 sekunder (via blåtand). Nu vill den sällan synka på första försöket och när den väl vill synka så tar det flera minuter.
Ska göra det. Raderade appen och ominstallerade och parade ihop grejerna på nytt. Nu blev det lite bättre men ska rensa historiken också.Kan hjälpa att rensa historiken kanske. På min gamla klocka gör det stor skillnad om det ligger många pass i historien eller inte iaf.