nieves
Aktiv medlem
Garmin Edge 1000
Den borde gå att redigeraPeterÄlvsjö sa:Någon som fått upp någon annan text?
Typ "Stanna snabbt innan du dör"?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Den borde gå att redigeraPeterÄlvsjö sa:Någon som fått upp någon annan text?
Jepp. Borde vara de här språkfilerna som ligger i en katalog därnieves sa:Den borde gå att redigeraPeterÄlvsjö sa:Någon som fått upp någon annan text?
Coolt!!! Har själv inte fattat hur man fixar "appar" det går alltså att göra i verkligheten:)Sambal Oelek sa:Testade för första gången en "app". En lite roligare dataskärm än standardrutorna, väldigt bra faktiskt, allt man behöver finns om man kollar noga. Sedan är det ju asfräckt med "analog" hastighetsmätartavla :)
lite lurigt var det. Men såhär funkade det med den där, "Edge" heter den appen tror jag:Läderlappen sa:Coolt!!! Har själv inte fattat hur man fixar "appar" det går alltså att göra i verkligheten:)
Tack för tipset, skall testas ikväll?Sambal Oelek sa:lite lurigt var det. Men såhär funkade det med den där, "Edge" heter den appen tror jag:Läderlappen sa:Coolt!!! Har själv inte fattat hur man fixar "appar" det går alltså att göra i verkligheten:)
1) Gå till Connect-hemsidan via Garmin Express och välj den app du vill ha.
2) Synka enheten så den kopieras över.
3) På enheten välj aktivitetsprofiler och där du ställer in dataskärmarna gör en ny med bara ett fält och när du sedan väljer vad som ska ska visas i det fältet så ska denna finnas där. Klart!
(jag fick nån bugg och det kom upp nån konstig symbol första gången jag provade, men gjorde om bara så funkade det)
Changes made from version 8.10 to 8.30: ◦New feature! Added the ability to set an activity's Ride Type. Garmin Connect will show this setting in each ride's Activity Type. You can modify the default setting for each Activity Profile and also manually override this value on the save/discard page for each ride. Please note that the following Ride Type settings are not yet supported on Garmin Connect, but will be added in the upcoming weeks: Commuting, eBike, and eMountain. ◦Fixed issue where an extra activity profile is created when importing settings from WKO4. ◦Added support for two new data fields on the Varia Vision: Gear Battery and Gear Combo ◦Fixed issue where CIQ data fields could cause sensor dropouts. ◦Improved experience with Bontrager lights. ◦Fixed issue where FTP could be corrupted, which caused TSS and IF metrics to not be recorded. ◦Fixed issues with gear shifting data.
coolt! det låter som det är direkt hämtat från Strava :) vilket borde betyda att det kan överföras till Strava inom en snar framtid också så man slipper pilla med det där. Vore ju finfint. Bara göra aktivitetsprofiler för olika ride types så är det klart.HåkanC sa:Ny FW 8.3
◦New feature! Added the ability to set an activity's Ride Type. Garmin Connect will show this setting in each ride's Activity Type. You can modify the default setting for each Activity Profile and also manually override this value on the save/discard page for each ride. Please note that the following Ride Type settings are not yet supported on Garmin Connect, but will be added in the upcoming weeks: Commuting, eBike, and eMountain.
Sambal Oelek sa:Jag uppdaterade idag från 7.0 till 8.3 direkt. Tog backup innan på allt men det gick hur smidigt som helst. För första gången jag varit med om så skapade den inte massa nya aktivitetsprofiler. Var tvungen att kolla så det verkligen blev uppdaterat men det står 8.3 där :) och jag har ride type! Samt att navigeringen med egna kartor nu verkar funka!!!!! (har inte provat så mycket än dock, återkommer om det inte var bra nu heller)
/edit: rutten funkar men navigeringen verkar lite mysko fortfarande. Men men, brukar mest titta på rutten bara så det funkar för mig just nu.
Road_Runner sa:Då behöver du inte göra nåt, hoppas iallafall att det var en bundlad med europa karta annars är ju default kartan = riktigt dålig.
Var köpte du för hur mkt?En3preneur sa:Nu har även jag köpt en Edge 1000! :)
Den förinstallerade kartan är OSM-baserad http://www.openstreetmap.orgEn3preneur sa:Nu har även jag köpt en Edge 1000! :)
Jag har läst lite inlägg om kartor, finns det nån anledning att engagera sig i det? Duger inte dom som redan är installerade?
Vad är vinningen egentligen? Ju mindre fippel man behöver göra ju skönare är det. :)
HåkanC sa:Den förinstallerade kartan är OSM-baserad http://www.openstreetmap.orgEn3preneur sa:Nu har även jag köpt en Edge 1000! :)
Jag har läst lite inlägg om kartor, finns det nån anledning att engagera sig i det? Duger inte dom som redan är installerade?
Vad är vinningen egentligen? Ju mindre fippel man behöver göra ju skönare är det. :)
OSM är en GPS-karta där alla som vill bidrar (kartornas motsv till Wikipedia) saknar du ngn väg i OSM bör du alltså registrera ett konto och rita in den så kommer den med i nästa uppdatering.
Och där är ett av problemen med Garmins OSM-karta; den uppdateras bara några ggr/år
men ett värre problem, enl mig åtminstone, är att den inte är så bra typad (dvs vägars utseende o likn)
En annan OSM-baserad karta som är bättre typad är;
http://garmin.openstreetmap.nl
Vill du ha en OSM-baserad karta som är bättre för MTB rekommenderar jag;
https://openmtbmap.org/
/Håkan
dileno sa:Var köpte du för hur mkt?En3preneur sa:Nu har även jag köpt en Edge 1000! :)
Ingen aning. Men kolla på: http://www.openstreetmap.org/En3preneur sa:Det vore ju trevligt med en bra karta för MTB som fixar typ Nicka-spåret och Fornspåret om det nu finns?
Där märker du en av bristerna i edgens programvara;Jag skall iaf ta och kolla på den kartan du rekommenderade där.
Är det isf bara den man skall ha aktiverad i sin MTB-profil då?
HåkanC sa:Ingen aning. Men kolla på: http://www.openstreetmap.org/En3preneur sa:Det vore ju trevligt med en bra karta för MTB som fixar typ Nicka-spåret och Fornspåret om det nu finns?
Där märker du en av bristerna i edgens programvara;Jag skall iaf ta och kolla på den kartan du rekommenderade där.
Är det isf bara den man skall ha aktiverad i sin MTB-profil då?
Trots att kartvalet finns under aktivitetsprofilerna är det globalt, dvs den karta du väljer i en profil är den som är aktiv i alla profiler.
Tyvärr är det så (om de inte har ändrat i senaste uppdateringen).
/Håkan
för LVG funkar den men för MTB sugen den. Tycker jag :) kolla här:En3preneur sa:Jag har läst lite inlägg om kartor, finns det nån anledning att engagera sig i det? Duger inte dom som redan är installerade?
nu har jag testat lite mer.Roger_Edvinsson sa:Har inte testat navigeringen sedan första veckan som användare och redan då var jag klar med att den funktionen inte var så genomtänkt.
Detta stämmer inte för min Edge 1000, vare sig jag navigerar efter en nedladdad rutt (GPX-route), ett spår (GPX-track) eller omvandlar en tidigare körning till en bana.Sambal Oelek sa:Det som INTE funkar är att navigera på en rutt. Alltså inte navigera på ett mål bara utan en rutt som man laddat in. Det funkar inte vare sig på inbyggda kartan eller egen karta! Ej heller om man tar en tidigare körning i GPS'en och omvandlar den till en rutt, allting i GPS'en. Inte ens då kan den navigera på den rutten!
+1fhloston sa:Det här med mjukvara och användarvänlighet är inte Garmins starka kort verkar det som...
HåkanC sa:...
kartan jag har använt är Garmins egen: Garmin Cycle Map EU 2015.30
...
me.I.am sa:HåkanC sa:...
kartan jag har använt är Garmins egen: Garmin Cycle Map EU 2015.30
...
Cycle Map? Är det något nytt? Köpte min Garmin med Europakarta hösten 2013, tror inte det var någon speciell Cycle karta.
Fanns Edge 1000 redan hösten -13?me.I.am sa:Cycle Map? Är det något nytt? Köpte min Garmin med Europakarta hösten 2013, tror inte det var någon speciell Cycle karta.