Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Manurhin2 sa:Mest irriterande nu tycker jag att distansbuggen är .
Står alltid på ft vid uppstart ...
Manurhin2 sa:Mest irriterande nu tycker jag att distansbuggen är .
zanoii sa:Jag mailade Garmin support om enhetsbuggen och fick svar att det är ett känt fel och att de jobbar på en lösning (men inte kan ge datum när det är löst).
De rekommenderar att man går till Garmin Connect (på webben) och ändrar device settings till miles, sparar och sedan ändrar tillbaka (och sparar).
Garmin..
Sambal Oelek sa:@Manurhin2: vilken fw kör du?
aha, men då borde du ha senaste som kom i slutet av oktober (14.40) de justerade hastigt lite buggfixar i den. Vet inte om enhetsbuggen är kvar, har inte sett själv nu faktiskt. Kanske de lyckats fixa den.Manurhin2 sa:Sambal Oelek sa:@Manurhin2: vilken fw kör du?
Oklart men uppdaterade senast för en vecka sedan
gandhi sa:Har ett liknande (litet men irriterande) problem.
Min edge 1000 hoppar tillbaka till 12-timmars tidsvisning när jag väcker den från energisparläget trots att jag angett 24 timmar.
Hittar inget om tidsformat i Garmin Connect inställningar
zanoii sa:Manurhin2 sa:Mest irriterande nu tycker jag att distansbuggen är .
Testat detta? Funkade för mig:
zanoii sa:Jag mailade Garmin support om enhetsbuggen och fick svar att det är ett känt fel och att de jobbar på en lösning (men inte kan ge datum när det är löst).
De rekommenderar att man går till Garmin Connect (på webben) och ändrar device settings till miles, sparar och sedan ändrar tillbaka (och sparar).
Garmin..
Jeppe_E sa:Hmmm.. Edge 1000 eller Edge 820? Beställde en 820, men såg priset på wiggle nu....
Peach sa:Jeppe_E sa:Hmmm.. Edge 1000 eller Edge 820? Beställde en 820, men såg priset på wiggle nu....
För mig som är gubbe med antydan till fallerande syn är valet givet. De båda verkar ha nästintill samma funktioner - då väljer jag alltid numer den större. Jag svär omotiverat mycket över små saker, vad nu det kan bero på.
Om nu storleken inte har betydelse är jag säker på att du kommer bli nöjd med ditt val.
Men hur stor var prisskillnaden?
Jeppe_E sa:Peach sa:Jeppe_E sa:Hmmm.. Edge 1000 eller Edge 820? Beställde en 820, men såg priset på wiggle nu....
För mig som är gubbe med antydan till fallerande syn är valet givet. De båda verkar ha nästintill samma funktioner - då väljer jag alltid numer den större. Jag svär omotiverat mycket över små saker, vad nu det kan bero på.
Om nu storleken inte har betydelse är jag säker på att du kommer bli nöjd med ditt val.
Men hur stor var prisskillnaden?
Tittar man enbart till enheten så skiljer det 400kr. Alltså till edge 1000 fördel. Men eftersom jag ändå saknar kadens/fartsensor till en av mina cyklar plus att mitt pulsband börjar bli dåligt så är paketpriset på 820 realativt bra, 3950kr
Att köpa en edge 1000 med alla tillbehören landar in på typ samma pengar som 820 paketet. Det är således skärmstorlek jämfört med de nya finesserna som är frågan.
Vilka finesser är det som 820 har och inte 1000 nu för tiden?Jeppe_E sa:Att köpa en edge 1000 med alla tillbehören landar in på typ samma pengar som 820 paketet. Det är således skärmstorlek jämfört med de nya finesserna som är frågan.
HåkanC sa:Vilka finesser är det som 820 har och inte 1000 nu för tiden?Jeppe_E sa:Att köpa en edge 1000 med alla tillbehören landar in på typ samma pengar som 820 paketet. Det är således skärmstorlek jämfört med de nya finesserna som är frågan.
När 820 lanserades hade den ju en delfinesser som då inte fanns i 1000, men mjukvaran till 1000 har ju uppdaterats sedan dess.
Och då inte enbart med buggfixar....
Edge 1000 Software Change History.
/Håkan
marr sa:gandhi sa:Har ett liknande (litet men irriterande) problem.
Min edge 1000 hoppar tillbaka till 12-timmars tidsvisning när jag väcker den från energisparläget trots att jag angett 24 timmar.
Under system i connect för min fenix kan man iallafall ändra mellan 12 och 24h.
gandhi sa:Ah, i webbläsaren fanns det, dock inte i androidappen.
marr sa:gandhi sa:Har ett liknande (litet men irriterande) problem.
Under system i connect för min fenix kan man iallafall ändra mellan 12 och 24h.
Jeppe_E sa:Det som jag hittat är crash alert - vilket kan vara bra för en ensamcyklist som jag
Sedan har den strömsparläge, vilket skall göra att man kan få ut lite fler timmar ur enheten.
Den har något finurligt som heter gruppcykling (men det kräver förstås att andra också har det). Då kan man se var andra befinner sig.
och så visar den någon form av belastningspoäng.
desmo sa:Lite OT. Men jag skulle vilja ordna en USB-sladd med vinklad kontakt och ca 30-40cm lång som ska vara ikopplad via batteripack under längre turer. Kabeln ska alltså bara räcka till en topprörsväska som längst. Min kabel idag sticker "rakt ner" och är alldeles för lång.
Några tips?
Changes made from version 14.50 to 14.60: ◦Fixed an issue causing Connect IQ apps to crash after waking device from suspend mode.
konscious sa:Min Edge 1000 stänger plötslig av sig själv efter man startat den.
Någon som har problemet och lösningen?
fhloston sa:Ja, jag.
Jag har inte testat denna fix ännu, men den funkar nog:
https://happyride.se/forum/read.php/1/2392198/2961873#msg-2961873
Den löser problem med fel tid.
min synkar automatiskt via wifi så fort jag är hemmavid, men det funkar ändå inte :(marr sa:Synkade min med datorn och garmin express så gick den rätt sen.
aha, jag läste om den där fixen men så läste jag i samma tråd att det inte funkade ändå för folk. Men kollade den där filen nu, har inte ens den filen :)fhloston sa:Jag har inte testat denna fix ännu, men den funkar nog:
Sambal Oelek sa:min synkar automatiskt via wifi så fort jag är hemmavid, men det funkar ändå inte :(marr sa:Synkade min med datorn och garmin express så gick den rätt sen.
aha, jag läste om den där fixen men så läste jag i samma tråd att det inte funkade ändå för folk. Men kollade den där filen nu, har inte ens den filen :)fhloston sa:Jag har inte testat denna fix ännu, men den funkar nog:
...så, jag hade en backup från i julas där den filen var med, tog den bara och kopierade över. Sedan startade jag, den justerade till sommartid efter ca 10s innan den ens hittat satelliter! haha, vad bra! ibland är det lätt :)
fhloston sa:Sambal Oelek sa:min synkar automatiskt via wifi så fort jag är hemmavid, men det funkar ändå inte :(marr sa:Synkade min med datorn och garmin express så gick den rätt sen.
...så, jag hade en backup från i julas där den filen var med, tog den bara och kopierade över. Sedan startade jag, den justerade till sommartid efter ca 10s innan den ens hittat satelliter! haha, vad bra! ibland är det lätt :)
Med Garmin får man omdefiniera vad lätt är ?
jaså. Haha. Vad sjukt. Du behövde den. Jag som hade tagit bort den filen när jag rensade lite för några månader.fhloston sa:fhloston sa:Sambal Oelek sa:min synkar automatiskt via wifi så fort jag är hemmavid, men det funkar ändå inte :(marr sa:Synkade min med datorn och garmin express så gick den rätt sen.
Med Garmin får man omdefiniera vad lätt är ?
För mig funkade det inte att synka med Garmin Express, och sedan låta den hitta satelliter. Jag blev tvungen att ta bort tidszon-filen garmin\gmaptz.img
Sen blev det rätt tid efter lite satellit-kontakt.
om du ansluter den med kabel och synkar med Express så borde den uppdateras.Janne1972 sa:Jag har köpt en Edge 1000 och det står att det är version 9.20 i den hur gör jag för att uppdatera den? Jag har laddat in Garmin express men kan inte förstå hur jag ska få den att uppdatera? Någon som vet?
Janne1972 sa:är 9.20 den senaste versionen? Då är det inget problem...