Garmin Edge 530 eller 830

LarsM

Aktiv medlem
OK, nu har jag en 530:a.
Jag vill kunna se så mycket stigar och småvägar som möjligt för att kunna orientera mig på mtb, gravel, vandring mm.
Är det Open mtbmap som är bästa valet?
Behålla "Garminkartan" för vägcykling?

FredriCX

Aktiv medlem
OK, nu har jag en 530:a.
Jag vill kunna se så mycket stigar och småvägar som möjligt för att kunna orientera mig på mtb, gravel, vandring mm.
Är det Open mtbmap som är bästa valet?
Behålla "Garminkartan" för vägcykling?
Och jag har en med. Tycker den verkar jobbig. Har fått in trailforksappen.

Men massa stigar saknas ju och jag fattar f-n inte hur jag ska navigera efter dom stigar som råkar finnas? Gör säkert något fel, men vill ju kunna åka till exempelvis ÄGB och se en karta med stigar (Trailforks och eller Strava), var jag är på kartan och vart jag är på väg.

Går det på något enkelt sätt? Annars finns det snart en 530 Edge på säljsidan...:-(. Alla andra funktioner struntar jag i, har ändå en garmin 735 på handleden för loggning mm.

HåkanC

Aktiv medlem
se en karta med stigar (Trailforks och eller Strava), var jag är på kartan och vart jag är på väg.

Går det på något enkelt sätt?
Det går att hitta flera enkla beskrivningar hur du enkelt ställer in din GPS för att visa kartor med Trailforks ovanpå (den är väl förinstallerad i Edge 530?)
Googla!
Börja tex med att se till att endast den karta du vill använda och Trailforks är aktiverade, det funkar inte bra att att ha flera olika kartor aktiverade, Trailforks är ett undantag.

Hur du gör för att ställa in navigation i din Edge 530 står beskrivet i användarhandboken, börja tex här och fortsätt här.

FredriCX

Aktiv medlem
Det går att hitta flera enkla beskrivningar hur du enkelt ställer in din GPS för att visa kartor med Trailforks ovanpå (den är väl förinstallerad i Edge 530?)
Googla!
Börja tex med att se till att endast den karta du vill använda och Trailforks är aktiverade, det funkar inte bra att att ha flera olika kartor aktiverade, Trailforks är ett undantag.

Hur du gör för att ställa in navigation i din Edge 530 står beskrivet i användarhandboken, börja tex här och fortsätt här.
Tack!

Ja jag får göra ett försök. Men lite skeptisk är jag.

- Har fått in trailforksappen, men den har ju inte med stigar från senaste/sista året... WTF?
- Overlay-karta med nyare (mer uppdaterade) trailforksstigar verkar ha fått på tafsen och får inte användas mera?

Spindelbenen

Aktiv medlem
För att få vettiga kartuppdateringar måste du köra in din edge i din dator och uppgradera via garmin express. Om du inte redan visste det alltså...

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer