Tjena!
Håller mig med en drygt 7 år gammal Edge 520, där batteriräckvidden är kring 5h idag, dvs det börjar bli ganska kasst. Har även en Garmin-klocka och har levt i deras ekosystem lika länge som jag har haft datorn.
Tycker att X40-seriens nya ClimbPro-saker verkar kul för att får ClimPro utan rutt, leta upp närliggande klättringar mitt ute i spenaten och även möjligheten till konfiguration i mobilen. Prissättningen är dock rätt platt än så länge med alla modeller liggandes inom 1300 pengar, vilket gör valet lite svårare då prislappen egentligen inte blir någon avgörande faktor även om jag egentligen tycker att alla modeller kostar lite för många pengar...
Så, ni som har tagit klivet:
Är 540:in så krånglig utan touch att det är värt att gå upp en modell som DC m.fl. ger sken av?
Om 840 är bättre än 540, varför inte 1040 som kanske är bättre för gubbögon (har till vardags proggressiva glas men inte i cykelbrillorna)?
Är den nya ClimbPro-explorer-grejen +ANNAT kul egentligen, eller lurar jag bara mig själv, och bör köpa en 530 istället?
Eller skippa Garmin helt och skaffa något helt annat?
Cyklar mest landsväg och grus hemmavid, och gillar backar som går uppåt, men kör sällan efter rutter i datorn (är väl därför jag ser en stor vinst med en 40-serie). Cyklar även någon enstaka MTB-tur då och då. Tar sällan turer längre än 10 mil, för jag gillar soffan också.
Visa bilaga 628884